Skocz do zawartości

Listwa wtryskowa Valtek


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam takie pytanie, Punto którym jeżdże od pół roku ma instalacje LPG która montował jeszcze poprzedni właściciel w styczniu b.r. . Pod maską jest zamontowana czerwona listwa wtryskowa, jak dobrze pamiętam na wtryskiwaczach nabity jest napis Valtek. Przed kupnem juz o tym wiedziałem, a że auto na lpg miało przejechane 4kkm podczas jazdy próbnej nie było żadnych problemów z lpg. Ja od kupna do obecnej chwili przejechałem 17kkm, czyli łacznie jest 21kkm. W te mroźne dni mam taki problem, że po przełaczeniu na lpg auto lekko szarpie, wystarczy że się troche wiecej nagrzeje i problemu niema. Temp. przełączania mam ustawioną na 40 C, troche dużo ale to z racji tego że w lato jak auto postało na placu w słońcu, silnik za szybko przełaczał sie na LPG. Serwisant LPG podwyzył temp jak byłem na przegladzie gwarancyjnym po 10kkm z 30 C na 40 C. W przyszłym tygodniu jade na przeglad po 20kkm, juz zgłaszałem problem monterowi telefonicznie. Podczas rozmowy zapytałem się go czy to jest możliwe że to przez te wtryskiwacze, oczywiście dałem mu do zrozumienia że z opini które słyszałem są one nie najwyzszych lotów. Po czym monter mi powiedział że te listwy wytrzymuja spokojniepo 80-100kkm? spineyes.gif Ale zaproponował mi że oczywiście jeśli chce to mi zmienia listwe na inna, ale oczywiście mi powiedział że juz kilka razy sie mu zdarzyło że były popalone cewki w Hanach i itp. Sprawdziłem w książce gwarancyjnej, co mam wbite. I w pozycji wtryskiwacze pisze że sa zamontowane wtryskiwacze AC. Orientowałem się i jest taka listwa dedykowana z STAGA i rzeczywiście ma dobrą trwałość, ale różni się ona od tej listwy która ja mam zamontowaną. I teraz pytanie, monter nie wie co montuje i co wpisuje, czy robi mnie w balona? Dodam tylko że właściciel za ta instalacje zapłacił 11 miesiecy temu 2700zl. Sterownik STAG-4. Pytam sie, bo nie chce tego żeby mnie monter olewał jak rzeczywiście ta listwa zacznie siadać. Instalacja ma niby 3lata, i tez sobie niewyobrazam jeździć tam i co 3 miechy zostawiac 100zl za wymiane filtra który kosztuje 30zl. Do samego zakładu mam 100km w obie strony. Zakład ma dobre opinie, i poza tym szarpaniem co teraz występuje nic sie nie dzieje, nie ma różnicy pomiedzy LPG a PB. pozdrawiam i dziękuje za pomoc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valteki wytrzymuja 100 tys jak sie je co 10 regeneruje i ustawia smile.gif

troche zamotales w tym co piszesz, w koncu instalacja ma 3 lata czy 11 miesiecy ? wink.gif

w papierach mozesz miec wpisane AC a pod maska mozesz miec valteki, zdaza sie

moim zdaniem zmien listwe na cos lepszego, temp przelanczania w dol i jazda.

ja mam 25 stopni, listwa reg fast i nie szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Valteki nie sa najwyzszych lotów, ale u mnie wytrzymały 60kkm i auto sprzedałem. Nigdy ich nie regenerowałem i nawet nie cykały. Przy 50kkm byly sprawdzane w serwisie i jako tako trzymały parametry.

Dodam, że teraz mam Barracudy i tez przy przełaczaniu lubi troche szarpnac przy minusowych temperaturach. A na Valtekach tego nie miałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwone valteki nie są takie złe jak by sie wydawało. Niestety często wkładane są tam gdzie być nie powinny , pozatym nawet nowe ,prosto z pudełka powinny być skalibrowane bo na każdym tłoczku jest inny skok. Ciśnienie gazu na listwie nie powinno być większe niż 1,2 bara i będą chodzić długo i namietnie.

Podjedź do jakiegoś fachmana w swojej okolicy i niech zerknie , może ten dobry warsztat w którym to było zrobione wcale nie jest taki dobry i popełnili błedy montażowe , ot chociażby wężyki różnej długości...

Powiedz mi co daje wymiana fitra co trzy miechy ( robiąc normalne , max .20 kkrocznie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bład, instalacja ma 11 miesiecy, a gwarancja jest na 3 lata, ale pewnie na sterownik bo wątpie żeby na listwe wtryskową był taki okres gwarancji. Co 10kkm jest przegląd instalacji lpg, żeby zachować gwarancję. Co u mnie średnio wychodzi co 3-4 miesiące. Robię rocznie 30-40kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> valteki wytrzymuja 100 tys jak sie je co 10 regeneruje i ustawia

> troche zamotales w tym co piszesz, w koncu instalacja ma 3 lata czy 11 miesiecy ?

> w papierach mozesz miec wpisane AC a pod maska mozesz miec valteki, zdaza sie

> moim zdaniem zmien listwe na cos lepszego, temp przelanczania w dol i jazda.

> ja mam 25 stopni, listwa reg fast i nie szarpie

jak sie dobrze człowiek pobawi i pomodzi instalacje to mozna zejsc duzo nizej z temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co to ma oznaczać? Objaśnij może bo nie bardzo rozumiem. I raczej wątpię czy ktokolwiek inny zrozumiał. Bo to że woda z gazu zamarza i może szlag trafić wtryskiwacze przy takiej operacji to jako monter gazu chyba powinieneś wiedzieć. Przynajmniej tak mi się wydaje. A może mi się wydaje. Więc oświeć tu wszystkich zamiast wstawiać idiotyczne emotionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> mam takie pytanie, Punto którym jeżdże od pół roku ma instalacje LPG która montował jeszcze

> poprzedni właściciel w styczniu b.r. . Pod maską jest zamontowana czerwona listwa wtryskowa,

> jak dobrze pamiętam na wtryskiwaczach nabity jest napis Valtek. Przed kupnem juz o tym

> wiedziałem, a że auto na lpg miało przejechane 4kkm podczas jazdy próbnej nie było żadnych

> problemów z lpg. Ja od kupna do obecnej chwili przejechałem 17kkm, czyli łacznie jest 21kkm. W

> te mroźne dni mam taki problem, że po przełaczeniu na lpg auto lekko szarpie, wystarczy że się

> troche wiecej nagrzeje i problemu niema. Temp. przełączania mam ustawioną na 40 C, troche dużo

> ale to z racji tego że w lato jak auto postało na placu w słońcu, silnik za szybko przełaczał

> sie na LPG. Serwisant LPG podwyzył temp jak byłem na przegladzie gwarancyjnym po 10kkm z 30 C

> na 40 C. W przyszłym tygodniu jade na przeglad po 20kkm, juz zgłaszałem problem monterowi

> telefonicznie. Podczas rozmowy zapytałem się go czy to jest możliwe że to przez te

> wtryskiwacze, oczywiście dałem mu do zrozumienia że z opini które słyszałem są one nie

> najwyzszych lotów. Po czym monter mi powiedział że te listwy wytrzymuja spokojniepo 80-100kkm?

> Ale zaproponował mi że oczywiście jeśli chce to mi zmienia listwe na inna, ale oczywiście mi

> powiedział że juz kilka razy sie mu zdarzyło że były popalone cewki w Hanach i itp.

> Sprawdziłem w książce gwarancyjnej, co mam wbite. I w pozycji wtryskiwacze pisze że sa

> zamontowane wtryskiwacze AC. Orientowałem się i jest taka listwa dedykowana z STAGA i

> rzeczywiście ma dobrą trwałość, ale różni się ona od tej listwy która ja mam zamontowaną. I

> teraz pytanie, monter nie wie co montuje i co wpisuje, czy robi mnie w balona? Dodam tylko że

> właściciel za ta instalacje zapłacił 11 miesiecy temu 2700zl. Sterownik STAG-4. Pytam sie, bo

> nie chce tego żeby mnie monter olewał jak rzeczywiście ta listwa zacznie siadać. Instalacja ma

> niby 3lata, i tez sobie niewyobrazam jeździć tam i co 3 miechy zostawiac 100zl za wymiane

> filtra który kosztuje 30zl. Do samego zakładu mam 100km w obie strony. Zakład ma dobre opinie,

> i poza tym szarpaniem co teraz występuje nic sie nie dzieje, nie ma różnicy pomiedzy LPG a PB.

> pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Miałem Punto zlosnik.gif ale już sprzedane frown.gif

Miałem czerwone Valteki. Powiem tak, nie jestem specjalista i jest to moja opinia na zasadzie mojego małego doświadczenia. U mnie w Punto 1,2 8v, ten rodzaj wtrysków się sprawdził. Przejechałem około 100kkm w piec lat i sprzedałem na oryginalnych Valtekach jakie założył mi gazownik. Podczas całej eksploatacji były raz kalibrowane po przejechaniu około 40kkm a po przejechaniu około 70kkm kupiłem na allegro zestaw naprawczy za 32zł (tyle kosztował ze 4 lata temu plus przesyłka). Zestaw naprawczy kupiłem bo miałem podobne objawy tzn na zimnym silniku po przełączeniu troszkę nierówna praca przez chwile, potem ok. Sam wymieniłem tłoczki i gumki nie było to trudne trzeba tylko uważać aby nic nie zgubić smile.gif.

Słyszałem ze do niewymagającego samochodu (czyli takiego który nie potrzebuje bardzo szybkich czasów wtrysku) sa wystarczające. Jak używałem Punto to myślałem po przeczytaniu kilku postów ze są jednak słabe i trzeba je będzie szybko wymienić, z perspektywy czasu mogę powiedzieć jednak ze były w zupełności wystraszające. Silnik pracował równo, nie było problemu z przyspieszaniem itd.

Pozdrawiam

Luki7wwl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracajac do tematu, byłem dziś u fachmana w zwiazku z szarpaniem zaraz po przełączeniu. Auto zostawiłem na noc żeby wychwycić problem. Rano podczas jazdy pokazałem na czym polega problem. Podczas jazdy miał podpiętego kompa, podgladał parametry. Wyregulował tak że problem zlikwidował. Zgłaszałem mu też problem z mocą na benzynie, tzn auto odzyskiwało wigor na PB po ok 20km jazdy na PB. Podsunąłem mu problem że na lpg mapa sie chyba delikatnie rozjeżdża. Podczas regulacji zalecił mi zmiane temp. ptrzelaczania na 36C bo jak go zrozumiełam "prawdopodobnie przy 30C komp od lpg idzie jeszcze na mieszance roruchowej i to może powodować rozjeżdżanie się map od PB" hmm.gif ile w tym prawdy nie wiem, zobaczymy czy sie poprawi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.