Skocz do zawartości

BRC SQ24 - Dziwne zachowanie


Piotr_M

Rekomendowane odpowiedzi

W aucie żony instalacja jak w tytule (MY07) zaczęła się ostatnio (związek z obniżeniem temperatury zewnętrznej dość prawdopodobny) dziwnie zachowywać. Otóż auto prawidłowo przełącza się na LPG po osiągnięciu zadanej temperatury, a potem w losowych momentach samo wraca na benzynę. Nie czuć żadnego przydławienia, nierównej pracy, brak też związku z obciążeniem (potrafi przełączyć się i na wolnych obrotach) - po prostu co jakiś czas znienacka zaczyna pipczeć i się przełącza. Wymuszenie powrotu na LPG udaje się bez problemu i tak do następnego razu. Potrafi tak zrobić nawet po kilkunastu km jazdy, więc zbyt niska temperatura przełączenia (jest ustawione 30 'C) raczej odpada.

Gdzie szukać? Miałem kiedyś w innym aucie też z BRC pad czujnika ciśnienia gazu, ale wtedy wcale nie dało się przełączyć na LPG. Czy ów czujnik może w taki sposób "zgłupieć"? I gdzie on się znajduje w MY07? W listwie już go nie ma... To jest to coś wkręcone w reduktor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W aucie żony instalacja jak w tytule (MY07) zaczęła się ostatnio (związek z obniżeniem temperatury

> zewnętrznej dość prawdopodobny) dziwnie zachowywać. Otóż auto prawidłowo przełącza się na LPG

> po osiągnięciu zadanej temperatury, a potem w losowych momentach samo wraca na benzynę. Nie

> czuć żadnego przydławienia, nierównej pracy, brak też związku z obciążeniem (potrafi

> przełączyć się i na wolnych obrotach) - po prostu co jakiś czas znienacka zaczyna pipczeć i

> się przełącza. Wymuszenie powrotu na LPG udaje się bez problemu i tak do następnego razu.

> Potrafi tak zrobić nawet po kilkunastu km jazdy, więc zbyt niska temperatura przełączenia

> (jest ustawione 30 'C) raczej odpada.

> Gdzie szukać? Miałem kiedyś w innym aucie też z BRC pad czujnika ciśnienia gazu, ale wtedy wcale

> nie dało się przełączyć na LPG. Czy ów czujnik może w taki sposób "zgłupieć"? I gdzie on się

> znajduje w MY07? W listwie już go nie ma... To jest to coś wkręcone w reduktor?

w reduktorze masz czujnik temp

czujnik cisnienia gazu to osobne pudelko z przpietym do niego wezykiem i kablem z wtyczka

warto sie wpiac przejechac i zobaczyc co sie zmienia w parametrach jak sie przelancza na pb

moze sygnal obrotow gubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w reduktorze masz czujnik temp

> czujnik cisnienia gazu to osobne pudelko z przpietym do niego wezykiem i kablem z wtyczka

Dzięki. Kojarzę coś takiego pod maską. ok.gif

> warto sie wpiac przejechac i zobaczyc co sie zmienia w parametrach jak sie przelancza na pb

> moze sygnal obrotow gubi

Na ten pomysł już wpadłem. Niestety z nieznanych mi przyczyn komunikacja ze sterownikiem urywa się w chwili uruchomienia silnika. Na zgaszonym działa bez problemów. Pewnie to mój interfejs. Ktoś mi kiedyś mówił, że można się łączyć fejsem od VAG'ów. Prawda li to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety z nieznanych mi przyczyn komunikacja ze sterownikiem urywa się

> w chwili uruchomienia silnika. Na zgaszonym działa bez problemów. Pewnie to mój interfejs.

A próbowałeś się łączyć po zapaleniu silnika?

Chcesz to pożyczę Ci swój interfejs.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, komunikacja jest po linii K.

Cenna informacja. Dzięki uprzejmości Kolegi BAS (jeszcze raz dziękuję) mam teraz 3 różne interfejsy. Mam nadzieję, że któryś da radę. zlosnik.gif

A co istoty problemu coś Ci przychodzi do głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Odgrzewam kotleta.

W zeszłym roku objawy znacznie osłabły po wymianie filtrów (czas im już było, choć nie były mocniej zabrudzone niż zwykle) i samoczynne przełączanie zdarzało się już tylko w bardziej mroźne dni (-10`C i niżej). Wraz z końcem zimy problem zniknął na dobre. Niestety ostatnio powrócił. Związek z temperaturą otoczenia jest oczywisty, tyle że teraz już wystarczą poranne temperatury w okolicach +10`C.

Poza tym auto jeździ dobrze, uruchamia się 'od strzału", nie szarpie, nie gaśnie, nie pali więcej niż powinno. Pora zająć się nim konkretniej.

Instalacja ma nieco ponad 100kkm przebiegu, więc doświadczenie podpowiada, że reduktor może mieć już dość, ale tak nietypowe objawy?

Jakieś pomysły panie i panowie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Znów przyszło jesienne ochłodzenie i problem powrócił. :)

 

Dziś pojeździłem nieco z laptopem i udało mi się taki przypadek zarejestrować.
Czy Szanowni Koledzy byliby uprzejmi zerknąć do załączonego pliku i podpowiedzieć mi gdzie może tkwić problem?
Plik zawiera zapis całej jazdy: od uruchomienia zimnego silnika, przez przejście na gaz aż do samoistnego powrotu na benzynę.
Moment "niechcianego przełączenia" to ramka nr 7656.
Podejrzewałem, że któryś z czujników nie łączy i centralka "gubi" sygnał, ale widać, że wszystkie są.
Widać też, że ok. sekundy przed zdarzeniem deltaP spadło do dość niskiej wartości. Tyle, że przełączenie nastąpiło już wtedy, gdy deltaP znów zaczęło rosnąć (przyspieszanie po pokonaniu ostrego zakrętu).
Przejrzałem ten i inne zarejestrowane pliki i widać tam również wartości deltaP tego rzędu (nawet niższe) a mimo to samochód nie wracał na benzynę.
Jedyne co mnie zastanawia to wartość parametru StatoAlim (co to jest do cholery?)icon_smile.gif, która tuż przed zdarzeniem spadła ze 192 do 68 i (po przełączeniu) do 4.
Wszelkie sugestie mile widziane.

ACQ.txt

Edytowane przez Piotr_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.