andog Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Witam Głośno pracuje wentylator nawiewu , myślałem że podczas wymiany nagrzewnicy będę mógł użyć WD-40 i będzie po problemie, ale dostęp jest ograniczony . Czy możliwy jest dostęp do wentylatora od zewnątrz ściągając kratki wlotu powietrza? Czy jedynym wyjściem jest demontaż konsoli i rozebranie obudowy nagrzewnicy? Proszę o pomoc Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Witam > Głośno pracuje wentylator nawiewu , myślałem że podczas wymiany nagrzewnicy będę mógł użyć WD-40 i > będzie po problemie, ale dostęp jest ograniczony . Czy możliwy jest dostęp do wentylatora od > zewnątrz ściągając kratki wlotu powietrza? Nie bardzo, jeżeli chciałbyś go wyjąć. Jeżeli chcesz nasmarować, to może uda Ci się nasmarować jedno tylne łożysko ślizgowe, ale do przedniego nie dojdziesz. No i ryzykujesz długotrwały zapaszek WD40 w kabinie. > Czy jedynym wyjściem jest demontaż konsoli i rozebranie obudowy nagrzewnicy? Raczej tak. Ale obawiam się, że smarowanie tulej ślizgowych na długo nie starczy, u mnie wentylator doszedł do stanu, kiedy z pierwszego biegu nie chciał ruszać, więc musiałem go "odpalać" z trzeciego, a potem schodzić w dół. Na pierwszym okresowo wył jak potępieniec. Biorąc pod uwagę nakład pracy na jego wymontowanie, kupiłem od razu drugi, wymieniłem i mam spokój od kilku lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andog Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Chcę odkręcić cały układ ogrzewania aby dostać się do wentylatora i wymienić go , Mam odłączone przewody od nagrzewnicy , wykręconą osłonę od zaworu, ściągniętą konsole i wykręconą śrubę spod popielniczki oraz odkręcone 2 nakrętki mocujące układ po lewej strony. Nadal nie mogę wyjąć cały układ. Jak to jest mocowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Chcę odkręcić cały układ ogrzewania aby dostać się do wentylatora i wymienić go , Mam odłączone > przewody od nagrzewnicy , wykręconą osłonę od zaworu, ściągniętą konsole i wykręconą śrubę > spod popielniczki oraz odkręcone 2 nakrętki mocujące układ po lewej strony. > Nadal nie mogę wyjąć cały układ. > Jak to jest mocowane? Do przedniej ściany kabiny są cztery mocowania, powinieneś też mieć dwie nakrętki na szpilkach po tej stronie, co zawór, wyżej nad nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andog Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 odkręciłem je ale nie da się ruszyć modułem > Do przedniej ściany kabiny są cztery mocowania, powinieneś też mieć dwie nakrętki na szpilkach po > tej stronie, co zawór, wyżej nad nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > odkręciłem je ale nie da się ruszyć modułem > > tej stronie, co zawór, wyżej nad nim. pierwsze ruszenie zawsze najgorsze, bo on się tak jakby na uszczelce przykleja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andog Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 udało się wyciągnąć moduł :-) mam pytanie , aby wymienić silnik muszę rozebrać metalowe mocowania i rozpołowić cały moduł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > udało się wyciągnąć moduł :-) mam pytanie , aby wymienić silnik muszę rozebrać metalowe mocowania > i rozpołowić cały moduł? O ile pamiętam, to tak robilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiatuszek Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 A zakładał ktos zamiast ori wentylatora wentyl od Poloneza ?? Podobno pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andog Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 wentylator wymieniony :-) Aby go wymienić należy odkręcić 6 wkrętów (2 wkręty na obejmie silniczka , 4 wkręty na korpusie. zdjąć wszystkie metalowe zapinki. Odkręcić 2 dźwignie śruby M8.Na koniec rozwiercić 2 nity od górnego mocowania modułu.Jeżeli wymieniamy silnik przecinamy przewody zasilające i wyciągamy silnik, w innym przypadku rozbieramy wtyk od zasilania aby wyciągnąć przewody. > O ile pamiętam, to tak robilem. , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andog Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Jaki płyn do chłodnicy polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Jaki płyn do chłodnicy polecacie? Ja 3ci rok jeżdżę na jakimś tanim no-name z marketu i działał prawidłowo. A ubytek ostatnio uzupełniałem płynem Prestone. A do następnej wymiany mam cały baniaczek prestone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Jaki płyn do chłodnicy polecacie? każdy aby nie woda można kupić koncentrat ale nie warto, tym bardziej że wodę musisz mieć demineralizowaną / destylowaną borygo, petrygo, prestone, glidex jaki wolisz kolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.