Skocz do zawartości

głupiejąca elektryka w pandzie - problem z odpalaniem.


Marecki78

Rekomendowane odpowiedzi

Powymieniałem większość przewodów masowych w komorze silnika, nowy aku.

Panda stała 3 dni w garażu.

Poszedłem dzisiaj odpalić i co następuje:

- przekręciłem zapłon, zapaliły się poprawnie kontrolki, wskaźnik paliwa poszedł poprawnie do góry.

- zakręciła poprawnie, na sekundę odpaliła, cała deska zgasła, wskaźnik paliwa opadł, silnik zgasł, zegarek się zresetował,

- kolejne dwie próby odpalenia - efekt identyczny

- odpaliłem więc wspomagając się pedałem gazu,

- odpaliła, zegary pogasły, podtrzymując obroty pedałem gazu nie dopuściłem do zgaśnięcia silnika, kontrolki się zapaliły, wskazówka paliwa poprawnie poszła do góry i wszystko jest ok.

- kolejne odpalenia - poprawne.

Gdzie szukać przyczyny?

Czyżby nie wzbudza się alternator i nie ma ładowania, stąd wszystko gaśnie? Podtrzymując pedałem gazy obroty spowodowałem wzbudzenie alternatora, uruchomiło się ładowanie i wszystko jest póki co w porządku? hmm.gif Po odpaleniu auta zmierzyłem ładowanie na aku - 14,17V więc znośnie.

rozumiem, że wskazówką może być zresetowany zegar po pierwszej próbie odpalenia - zabrakło prądu. Ale czemu teraz kolejne razy odpala już ok? Wyciągać alternator? W czasie jazdy nie zapala się jednak kontrolka informująca o braku ładowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diagnozowałem pande która gasła po odpaleniu przyczyną był zapchany filtr par paliwa. Jak bak był

> pełny to paliła na dotyk jak tylko zbliżał się ku rezerwie paliła i gasła po paru próbach już

> normalnie jechała. Po nocy zawsze nie chciała zapalić.

ale nie głupiała by wtedy elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diagnozowałem pande która gasła po odpaleniu przyczyną był zapchany filtr par paliwa. Jak bak był

> pełny to paliła na dotyk jak tylko zbliżał się ku rezerwie paliła i gasła po paru próbach już

> normalnie jechała. Po nocy zawsze nie chciała zapalić.

Gdzie ten filtr paliwa się znajdował ? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Akumulator może być słaby. Sprawdź jego naładowanie bo szalejące kontrolki to raczej przez niego.

no ale odpaliłby za 3cim razem z gazem wcisniętym w podłogę? hmm.gif

podtrzymanie na wyższych obrotach powoduje normalną pracę... hmm.gif

dzieje się tak raz na 20...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Witaj Marecki78.

Jeżeli uporałeś się z tą usterką, podziel się wiedzą.

Mam dokładnie toczka w toczkę to samo, tyle że za każdym razem. Trwa to już od jakiegoś czasu. Standardowe działania typu wymiana akumulatora na nowy (renomowanej firmy), przewody masowe, złącza przewodów elektrycznych nic nie dały. W desperacji zrejestrowałem się w Autokąciku bo znalazłem tu opis Twoich problemów i nie ukrywam, że licze na Twoją pomoc. Nie ukrywam, że mam jakieś przemyślenia - konie mojego umysłu galopują w kierunku braku wzbudzenie alternatora, lub usterki układu odcinającego prąd do odbiorników w czasie rozruchu.

W tej sprawie posłałem Ci PW.

Pozdrawiam Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj Marecki78.

> Jeżeli uporałeś się z tą usterką, podziel się wiedzą.

> Mam dokładnie toczka w toczkę to samo, tyle że za każdym razem. Trwa to już od jakiegoś czasu.

> Standardowe działania typu wymiana akumulatora na nowy (renomowanej firmy), przewody masowe,

> złącza przewodów elektrycznych nic nie dały. W desperacji zrejestrowałem się w Autokąciku bo

> znalazłem tu opis Twoich problemów i nie ukrywam, że licze na Twoją pomoc. Nie ukrywam, że mam

> jakieś przemyślenia - konie mojego umysłu galopują w kierunku braku wzbudzenie alternatora,

> lub usterki układu odcinającego prąd do odbiorników w czasie rozruchu.

> W tej sprawie posłałem Ci PW.

> Pozdrawiam Jacek.

odpisałem Ci na PW.

Przede wszystkim wymień główny przewód masowy, przewód od kompa (przy aumulatorze) daj do klemy masowej a nie do budy tak jak to jest oryginalnie. Powinno pomóc. No i zmierz ładowanie w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak jak napisałem wcześniej, przegląd z poprawą styków przewodów masowych został wykonany. Problem tkwił gdzie indziej. Rzadko się to zdarza - ale po raz kolejny przekonałem się że jest możliwe - okazało się nóweczka akumulator Boscha, kupiony tydzień temu jest najnormalniej w świecie walnięty, dawał napięcie 10 z czymś a przy rozruchu spadało dużo niżej. Panowie ze sklepu bez nikakich, wymienili na nowy, sprawdzili, przeprosili no i oczywiście że nigdy, że pierwszy raz coś takiego i takie tam. Najważniejsze że wszystko jest OKI. Niemniej dziękuję za błyskawiczną odpowiedź i za zainteresowanie moim problemem.

Pozdrawiam Jacek.

Ps. A swoją drogą, to Twoje radio to też ciekawy przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.