maka777 Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Witam Mam taki mały problem - myślę, że z gazem. Objawy - silnik zimny - jedzie elegancko na noPB i na gazie silnik gorący (po około 15 km) - na noPB jest OK, na gazie brak mocy i do tego jeszcze takie 'prychanie" z tłumika jakby przestawiony zapłon. Czasami jest nawet tak, że na rozgrzanym silniku, samochód jest na luzie i na gazie robię mu przegazówkę to obroty zamiast rosnąć spadają praktycznie do zgaśnięcia. Przy delikatnym wciskaniu gazu generalnie jest OK. Równiez przy ruszaniu muszę dobrze przegazować, żeby nie zgasł - nie jest tak zawsze ale często - zależy jak mu sie uwidzi Instalacja to wtrysk w fazie ciekłej - Icom JTG Samochód: Astra h 1.16 16V 2 miesiące temu wymieniane były dwa wtryski od gazu bo ciekły. Gazownik sprawdzał ciśnienie pompy i mówił, że OK- ale z tego co pamietam to tylko na wolnych obrotach - bez ich zwiększania. Wymienione były również cewka i świece. Dodam, że 2 tygodnie temu regulowałem luzy zaworowe bo nie ma hydrauliki.... Osobiście mam dwa podejrzenia: 1) Albo pompa w zbiorniku gazu ma za małą wydajność 2) Albo jakimś cudem zalewa silnik - tylko, że tak jak pisałem wtryski już wymieniłem No chyba że coś z zapłonem......... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Za rady w stylu - wywal tą a wstaw IV gen dziękuję..... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Podejrzewam że jest używana ta sama strategia na ciepłym co na zimnym. I to nie ma prawa jeździć dobrze. Jak dla mnie jest to kwestia tylko i wyłącznie regulacji. Ja mam co prawda IV generacje ale objawy miałem podobne. Co ja się nasłuchałem, że instalacja do d..., wtryskiwacze za wolne itd itp. W końcu jeden koleś to ogarnął i jeździ bez żadnych problemów. Jak nie potrafisz sam to niestety musisz znaleźć kogoś, kto ogarnia te instalacje i pojeździć z komputerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Masz jakiegoś ELM czy coś takiego, żeby połączyć się z sterownikiem silnika? Zobaczysz chociaż, czy masz wtedy bogatą, czy ubogą mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Witam Byłem z tym u gazownika. Tak jak pisalem wymienił dwa wtryski bo ciekly. Jezdzilismy z podpiętym komputerem ale stwierdził że wszystko jest w porządku. Zastanawiam się jeszcze nad egr-em. Co prawda błędu nie wywala ale jego usterka jest ponoć bardziej wyczuwalna na gazie niż na benzynie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 No ale jak - nie było mocy i na komputerze nic nie było widać? Jeśli tak to zmień gazownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > No ale jak - nie było mocy i na komputerze nic nie było widać? Jeśli tak to zmień gazownika. Twierdził, że nic. A co do zmiany gazownika - ciężko jest znaleźć gazownika do tych instalacji.. Na kompie wszystkie elektroniczne elementy mieściły się w normie. Zastanawiam się jeszcze czy luzy zaworowe mam OK. W tym silniku trzeba regulować ręcznie. Tylko w takim przypadku na benzynie tez byłby słabszy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Luzy zaworowe możesz a nawet powinieneś sprawdzić. To jest przy LPG obowiązkowe. Szczególnie jak z instalacją jest coś nie tak. Gazownik ma komputer żeby oglądnąć jak jest na benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Luzy zaworowe możesz a nawet powinieneś sprawdzić. To jest przy LPG obowiązkowe. Szczególnie jak z > instalacją jest coś nie tak. > Gazownik ma komputer żeby oglądnąć jak jest na benzynie? Nie wiem co to był za komputer ale najpierw patrzył na prace na benzynie a później jak jeździlismy na gazie. Z tego co wiem to w tej instalacji gazem steruje ECU samochodu - no chyba że się mylę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Luzy zaworowe tak jak pisałem były regulowane i jeszcze raz sprawdzane. Generalnie jest o wiele lepiej po regulacji. Problemem jest tylko ruszanie gdy silnik jest cieply i pracuje na gazie. Odlaczylem wtyczke od egr-a i tak troche jezdzilem. I musze powiedziec ze samochod odzyskal moc, nawet na gazie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Jednak troche się pospieszyłem Sprawa wygląda tak: Silnik zimny - na noPb i LPG rusza i jedzie dobrze Silnik ciepły - na noPb jedzie i rusza dobrze, na LPG wolne wciskanie gazu = wolne przyspieszanie, szybkie wciśnięcie gazu = silnik sią dławi, obroty spadają i czasami gaśnie. Gaz mam V generacji IcomJTG, gazem steruje komputer silnika, 3 miesiące temu były wymienione dwa wtryskiwacze gazu bo puszczały paliwo. Zastanawiam się czy wtryskiwacze od gazu można by umyć w ultradźwiękami bo mam taką możliwość Tylko z drugiej strony jeżeli by to były wtryskiwacze to dlaczego na zimnym silniku chodzi dobrze. Zauważyłem jeszcze taka prawidłowość: Silnik jest ciepły i rusza kiepsko na gazie (krztusi się przy szybkim wciśnięciu na gazie). Wyłączam silnik, włączam po kilku sekundach. Przez jakiś czas silnik pracuje na benzynie, później przechodzi na gaz - i wtedy pracuje OK – tzn. do pewnego momentu bo później znowu się krztusi przy ruszaniu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Wtryskiwacze zawsze można umyć. To nie zaszkodzi. Natomiast jak dławi przy mocnym wciśnięciu gazu to pewnie go zalewa. Kwestia regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Tylko dlaczego to ma związek z temperaturą? Na zimnym moge mu wcisnąć gaz do podłogi i jedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 > Tylko dlaczego to ma związek z temperaturą? > Na zimnym moge mu wcisnąć gaz do podłogi i jedzie... Bo na ciepłym jest inna strategia. Na zimnym leje paliwo żeby szybko rozgrzać. Ale dostosowuje resztę parametrów do tego. Na ciepłym już nie musi. Ale jeśli leje paliwo jak na zimnym to go zwyczajnie zalewa. Nie wiem czy to jest przyczyną ale warto to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Dzięki za informację. Nie wiedziałem o takiej zależności Bardziej zastanawiałem się nad cewką że daje mniejszą iskrę jak sie rozgrzeje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.