Skocz do zawartości

Brak mocy na gazie


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki mały problem - myślę, że z gazem.

Objawy - silnik zimny - jedzie elegancko na noPB i na gazie

silnik gorący (po około 15 km) - na noPB jest OK, na gazie brak mocy

i do tego jeszcze takie 'prychanie" z tłumika jakby przestawiony

zapłon.

Czasami jest nawet tak, że na rozgrzanym silniku, samochód jest na luzie i na gazie robię mu przegazówkę to obroty zamiast rosnąć spadają praktycznie do zgaśnięcia. Przy delikatnym wciskaniu gazu generalnie jest OK. Równiez przy ruszaniu muszę dobrze przegazować, żeby nie zgasł - nie jest tak zawsze ale często - zależy jak mu sie uwidzi 270751858-jezyk.gif

Instalacja to wtrysk w fazie ciekłej - Icom JTG

Samochód: Astra h 1.16 16V

2 miesiące temu wymieniane były dwa wtryski od gazu bo ciekły. Gazownik sprawdzał ciśnienie pompy i mówił, że OK- ale z tego co pamietam to tylko na wolnych obrotach - bez ich zwiększania.

Wymienione były również cewka i świece.

Dodam, że 2 tygodnie temu regulowałem luzy zaworowe bo nie ma hydrauliki....

Osobiście mam dwa podejrzenia:

1) Albo pompa w zbiorniku gazu ma za małą wydajność

2) Albo jakimś cudem zalewa silnik - tylko, że tak jak pisałem wtryski już wymieniłem

No chyba że coś z zapłonem......... hmm.gif

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Za rady w stylu - wywal tą a wstaw IV gen dziękuję..... zlosnik.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że jest używana ta sama strategia na ciepłym co na zimnym. I to nie ma prawa jeździć dobrze. Jak dla mnie jest to kwestia tylko i wyłącznie regulacji. Ja mam co prawda IV generacje ale objawy miałem podobne. Co ja się nasłuchałem, że instalacja do d..., wtryskiwacze za wolne itd itp. W końcu jeden koleś to ogarnął i jeździ bez żadnych problemów. Jak nie potrafisz sam to niestety musisz znaleźć kogoś, kto ogarnia te instalacje i pojeździć z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem z tym u gazownika. Tak jak pisalem wymienił dwa wtryski bo ciekly. Jezdzilismy z podpiętym komputerem ale stwierdził że wszystko jest w porządku. Zastanawiam się jeszcze nad egr-em. Co prawda błędu nie wywala ale jego usterka jest ponoć bardziej wyczuwalna na gazie niż na benzynie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale jak - nie było mocy i na komputerze nic nie było widać? Jeśli tak to zmień gazownika.

Twierdził, że nic. A co do zmiany gazownika - ciężko jest znaleźć gazownika do tych instalacji..

Na kompie wszystkie elektroniczne elementy mieściły się w normie. Zastanawiam się jeszcze czy luzy zaworowe mam OK. W tym silniku trzeba regulować ręcznie. Tylko w takim przypadku na benzynie tez byłby słabszy hmm.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luzy zaworowe możesz a nawet powinieneś sprawdzić. To jest przy LPG obowiązkowe. Szczególnie jak z

> instalacją jest coś nie tak.

> Gazownik ma komputer żeby oglądnąć jak jest na benzynie?

Nie wiem co to był za komputer ale najpierw patrzył na prace na benzynie a później jak jeździlismy na gazie. Z tego co wiem to w tej instalacji gazem steruje ECU samochodu - no chyba że się mylę spineyes.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe tak jak pisałem były regulowane i jeszcze raz sprawdzane. Generalnie jest o wiele lepiej po regulacji. Problemem jest tylko ruszanie gdy silnik jest cieply i pracuje na gazie.

Odlaczylem wtyczke od egr-a i tak troche jezdzilem. I musze powiedziec ze samochod odzyskal moc, nawet na gazie zlosnik2.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jednak troche się pospieszyłem frown.gif

Sprawa wygląda tak:

Silnik zimny - na noPb i LPG rusza i jedzie dobrze

Silnik ciepły - na noPb jedzie i rusza dobrze, na LPG wolne wciskanie gazu = wolne przyspieszanie, szybkie wciśnięcie gazu = silnik sią dławi, obroty spadają i czasami gaśnie.

Gaz mam V generacji IcomJTG, gazem steruje komputer silnika, 3 miesiące temu były wymienione dwa wtryskiwacze gazu bo puszczały paliwo. Zastanawiam się czy wtryskiwacze od gazu można by umyć w ultradźwiękami bo mam taką możliwość hmm.gif

Tylko z drugiej strony jeżeli by to były wtryskiwacze to dlaczego na zimnym silniku chodzi dobrze.

Zauważyłem jeszcze taka prawidłowość:

Silnik jest ciepły i rusza kiepsko na gazie (krztusi się przy szybkim wciśnięciu na gazie). Wyłączam silnik, włączam po kilku sekundach. Przez jakiś czas silnik pracuje na benzynie, później przechodzi na gaz - i wtedy pracuje OK – tzn. do pewnego momentu bo później znowu się krztusi przy ruszaniu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko dlaczego to ma związek z temperaturą?

> Na zimnym moge mu wcisnąć gaz do podłogi i jedzie...

Bo na ciepłym jest inna strategia. Na zimnym leje paliwo żeby szybko rozgrzać. Ale dostosowuje resztę parametrów do tego. Na ciepłym już nie musi. Ale jeśli leje paliwo jak na zimnym to go zwyczajnie zalewa. Nie wiem czy to jest przyczyną ale warto to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.