groszek28 Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Hej. W moim nowym nabytku (Hyundai Atos 99r) producent zaleca wymianę oleju w skrzyni co 30 tys km. Wg instrukcji powinien to być olej 75w90 (np mobil mobilube shc 75w90) gl4. Pyanie moje jest takie, czym się różnią właściwości oleju gl4 od gl5 i czy ma to jakieś znaczenie dla skrzyni? Jaki wpływ ma lepkość na skrzynię, bo w temperaturze 40 st C olej 75w90 na około 110, a olej 75w80 około 50-60. Czy to też jest ważny parametr, bo tak sobie myslę, czy nie lepszy jest jednak 75w80? Ale czy jest sens poprawiać producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 trzymaj się tego co producent zaleca, poczytaj tutaj . Masz koreańca, do Matiza też zawsze lałem olej klasy GL-4, głównie chodzi o mozliwość uszkodzenia synchronizatorów przy oleju GL-5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > trzymaj się tego co producent zaleca, poczytaj tutaj . Masz koreańca, do Matiza też zawsze lałem > olej klasy GL-4, głównie chodzi o mozliwość uszkodzenia synchronizatorów przy oleju GL-5 Dzięki, no właśnie czytałem o tych synchronizatorach i tu sie potwierdziło. Zatem zostaje przy gl4. A co ze specyfikacja 75w90 i 75w80? Może sięcoś popsuć jak dam 75w80? Czytam w sieci, że np ludzie chwalą sobie mniszą lepkość, ale to dotyczy głównie suzuki, vw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > chwalą sobie mniszą lepkość, ale to dotyczy głównie suzuki, vw. Przy dużym mrozie ma znaczenie - na gęstym oleju skrzynia chodzi jak w czołgu przez pierwsze 2 kilometry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 zmienisz lepkość nic sie nie stanie, ja przykładowo do Tico i Matiza do skrzyń zawsze wlewałem olej hydrauliczny ATF, bez porównania chodził lewarek i biegi na ATF w stosunku do zwykłego oleju przekładniowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.