mayster_tcz Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Otóż mam ja Ci pomieszczenie, nad którym jest strop drewniany na belkach. Bele zdrowe, wysokości bodjaże 21cm, więc za badzo się nie uginają nawet pod moim ciężarem Poziom belek nie różnic się więcej niż 1 - 2 cm, wieć całkiem nieźle uważam Na dole chcę zrobić sufit podwieszany, który ma zasłonić strop no i jakoś wyglądać Dołączam profi rysunek: brązowe - belki czerwone - dwa dwuteowniki podpierające na środku - tym się nie przejmujemy, się obuduje zielone - profile CD podwieszone do belek przez wieszaki obrotowe (łatwiej regulować poziom pomarańcz - tak będziemy kłaść płyty Oczywiście wzdłuż ścian profil UD Koncepcja poprawna ? Pytanie dodatkowe za 100 PKT - będzie ocieplenie od wewnątrz styrodurem lub twardym styropianem - najpierw jechać z ociepleniem czy najpierw sufit ? Wydaje mi się, że najpierw sufit, mocowanie profila UD do styro chyba nie będzie wytrzymałe ? Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMajki Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Wg mojego amatorskiego doświadczenia to koncepcja poprawna. Profil UD przykręcałbym bezpośrednio do ściany, a nie do styropianu bo może pracować za bardzo i będą pęknięcia na łączeniu płyty i ściany. Polukaj sobie na tej stronie bo gość ma sporo ciekawych porad w temacie zabudowy gk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcolomeo Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 RIGIPS ma taki system - tylko profile CD60 wzdłuż na łącznikach ES lub wieszakach ze sprężyną. Sprawdź na stronie w dziale okładziny sufitowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Profile na suficie powinny być nie rzadziej jak co 40cm a Ty widzę chcesz dać co 60cm, to za rzadko. Poza tym ja jestem zwolennikiem kratownicy, jest trwalsza, mniej się odkształca i łatwiej ją wyregulować. Osobiście dał bym wieszaki "esy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 > Otóż mam ja Ci pomieszczenie, nad którym jest strop drewniany na belkach. Bele zdrowe, wysokości > bodjaże 21cm, więc za badzo się nie uginają nawet pod moim ciężarem Poziom belek nie różnic > się więcej niż 1 - 2 cm, wieć całkiem nieźle uważam > Na dole chcę zrobić sufit podwieszany, który ma zasłonić strop no i jakoś wyglądać > Dołączam profi rysunek: > brązowe - belki > czerwone - dwa dwuteowniki podpierające na środku - tym się nie przejmujemy, się obuduje > zielone - profile CD podwieszone do belek przez wieszaki obrotowe (łatwiej regulować poziom > pomarańcz - tak będziemy kłaść płyty > Oczywiście wzdłuż ścian profil UD > Koncepcja poprawna ? > Pytanie dodatkowe za 100 PKT - będzie ocieplenie od wewnątrz styrodurem lub twardym styropianem - > najpierw jechać z ociepleniem czy najpierw sufit ? Wydaje mi się, że najpierw sufit, mocowanie > profila UD do styro chyba nie będzie wytrzymałe ? > Pozdrawiam > Andrzej Czy ja dobrze widzę, ze tylko dwie płyty chcesz przykręcić ? Koncepcja imho słuszna, rozstaw profili zgodnie z wytycznymi producenta. Zmieniłbym tylko styropian na wełne, bo imho styro + drewno to nie najlepsze połączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Profile na suficie powinny być nie rzadziej jak co 40cm a Ty widzę chcesz dać co 60cm, to za > rzadko. Poza tym ja jestem zwolennikiem kratownicy, jest trwalsza, mniej się odkształca i > łatwiej ją wyregulować. Osobiście dał bym wieszaki "esy". A nie no rozstaw co 40 cm, rysunek jest tylko poglądowy jeśli chodzi o układ. Tak sobie myślałem o kratownicy, ale profile główne mają za zadanie utrzymać nośne, a ja mam belki, więc za dużo by to nie dało już. Koszty również dość znacznie rosną. Jeśli po zrobieniu będzie zbyt wiotko, to zawsze mogę dokupić łączników i dorobić trochę łączeń w poprzek (jednopoziomowo krzyżowo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Nie no dolna belka mi się przez przypadek zrobiła pomarańczowa, chodzi tylko o koncepcję mocowania, człowiek sobie z paintem nie radzi Co do wełny - straszny z tym kłopot - folia paroizolacyjna musi szczelnie okrywać stelaż, z czasem wełna zjeżdża, a płyty są drogie. Demontowałem zrobione tak ocieplenie z k-g i wełny. Smród był niemiłosierny. Dlatego wybrałem styrodur/pian (tu jeszcze się edukuję). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Nie no dolna belka mi się przez przypadek zrobiła pomarańczowa, chodzi tylko o koncepcję mocowania, > człowiek sobie z paintem nie radzi > Co do wełny - straszny z tym kłopot - folia paroizolacyjna musi szczelnie okrywać stelaż, z czasem > wełna zjeżdża, a płyty są drogie. Demontowałem zrobione tak ocieplenie z k-g i wełny. Smród > był niemiłosierny. Dlatego wybrałem styrodur/pian (tu jeszcze się edukuję). a myslisz co bedzie jak sie dostanie wilgoc pomiedzy folie a styro czy styro i drewno, moze smrod bedzie mniejszy po jakims czasie, ale kostrulcje bedziesz mial do wymiany. Ze zjezdzaniem welny to mit, jezeli kupic dobra i ja za sznurkujesz to nigdzie Ci nie odjedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.