Skocz do zawartości

P II dziwny hamulec


gala

Rekomendowane odpowiedzi

czołem,

czy to normalne aby hamulec zachowywal sie jakby byl zapowietrzony?

tzn. wciskam pedal, idzie dosc miekko jednak hamowanie jest takie niepewne a pedal wpada do samego konca w podloge. Wystarczy ze puszcze pedal i jeszcze raz go wcisne wtedy robi sie twardy i heble biora ze z fotela chce wysadzic.

i co ciekawe: aby pedal zrobil sie twardy nie musze mocno go wciskac za pierwszym razem. ot wystarczy mamy skok typu 1-2 cm ze auto nawet nie zacznie zwalniac, odpuszczenie i wtedy mozna juz normalnie hamowac.

Tak jest za kazdym razem. Wymienilem plyn hamulcowy, odpowietrzalem uklad ze trzy razy i ciagle to samo. o co kaman? punto tak ma czy co? aha moj kropek ma abs jesli to istotne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, Punto tak nie ma.

> Jaki jest poziom plynu w zbiorniczku, czasem nie za wysoki??

> Wyglada na zle odpowietrzony uklad albo uszkodzona pompe hamulcowa. Wyciekow nie ma??

stan płynu ok, wycieków nie ma,

czy tu jest jakaś specjalna procedura do odpowietrzania jak z układem chłodzenia czy normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stan płynu ok, wycieków nie ma,

> czy tu jest jakaś specjalna procedura do odpowietrzania jak z układem chłodzenia czy normalnie?

Nie ma specjalnej procedury. Tylko powinno sie zaczac od najbardziej oddalonego kola (czyli tylne prawe), ale tak jest w przypadku kazdego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma specjalnej procedury. Tylko powinno sie zaczac od najbardziej oddalonego kola (czyli tylne

> prawe), ale tak jest w przypadku kazdego samochodu.

Zastanawia mnie coś innego:

przy wyłączonym silniku mogę "pompować" hamulcem i pedał nie zmienia twardości. Ciągle jest taki sam.

Jak można sprawdzić, czy pompa "puszcza" wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie coś innego:

> przy wyłączonym silniku mogę "pompować" hamulcem i pedał nie zmienia twardości. Ciągle jest taki

> sam.

Sprawdz jeszcze raz czy na pewno nie masz za duzo plynu.

Moze cos nie tak z serwem hmm.gif

> Jak można sprawdzić, czy pompa "puszcza" wewnątrz?

A nie wiem czy jest jakis prosty sposob niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie coś innego:

> przy wyłączonym silniku mogę "pompować" hamulcem i pedał nie zmienia twardości. Ciągle jest taki

> sam.

> Jak można sprawdzić, czy pompa "puszcza" wewnątrz?

a sprzęgło odpowietrzyłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ten sam plyn jest w obu tych ukladach.

Tylko, że do sprzęgła płyn pobierany jest znacznie wyżej niż do hamulców - zasada działania tych połączonych układów jest taka, że najpierw kończy się sprzęgło, a dopiero później siadają hamulce, jak hydraulika sprzęgła jest nieszczelna to płynu powinno starczyć dla hamulców.

Jedyna sytuacja gdy układ hydrauliczny sprzęgła wpływa na układ hamulcowy występuje wtedy, gdy układ hamulcowy jest baaardzo zapowietrzony i zasysa na tyle dużo płynu, że ciągnie go z "przestrzeni", w której pracuje też układ hydrauliczny sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.