freepass Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Wymienili mi w warsztacie w SC łożysko w prawym kole i końcówkę drążka kierowniczego (bo się ułamała przy demontażu). Po tej wymianie auto zaczęło strasznie ściągać w lewo przy hamowaniu. Zbieżność została ustawiona ale to nie pomogło. Przed wymianą łożyska można było pościć kierownice przy hamowaniu i samochód idealnie prosto hamował. Czy ma ktoś pomysł jaki może być powód takiego zachowania? Wyciągnąłem klocki hamulcowe z prawej strony i hamulce wyglądają ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 a wydrukowali Ci kartkę na potwierdzenie ustawienia zbieznosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > a wydrukowali Ci kartkę na potwierdzenie ustawienia zbieznosci ? Nie, ale widziałem wyniki na komputerze podczas ustawiania zbieżności, wszystko idealnie ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 no raczej w geometrii to bym problemu nie szukal tylko w ukl hamulcowym lub zawieszeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Sprawdziłem siłę hamowania. Prawy przód hamuje 36% słabiej niż lewa strona. Tył hamuje równo. Tak więc widać, że tu jest problem. Sama pompa raczej jest sprawna ( BTW nie mam układu krzyżowego, jedna sekcja pompy odpowiada za przód druga sekcja za tył). Musieli coś źle zamontować w warsztacie jak wymieniali prawe łożysko w przednim kole. Tylko co? Wczoraj wyciągnąłem klocki i wszystko wygląda ok. Wszystko chodzi luźno, jeszcze na wszelki wypadek przeczyściłem jarzma. Czy jest możliwe, żeby zacisk był krzywo przykręcony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Sprawdziłem siłę hamowania. Prawy przód hamuje 36% słabiej niż lewa strona. Tył hamuje równo. Tak > więc widać, że tu jest problem. Sama pompa raczej jest sprawna ( BTW nie mam układu > krzyżowego, jedna sekcja pompy odpowiada za przód druga sekcja za tył). Musieli coś źle > zamontować w warsztacie jak wymieniali prawe łożysko w przednim kole. Tylko co? Wczoraj > wyciągnąłem klocki i wszystko wygląda ok. Wszystko chodzi luźno, jeszcze na wszelki wypadek > przeczyściłem jarzma. Czy jest możliwe, żeby zacisk był krzywo przykręcony? no jak rozbierales to bys widzial czy cos nie tak,albo sie cos przypowietrzylo albo sie rozwarstwil przewodd elastyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Na starym łożysku tarcza i klocki były dotarte pod innym kątem.(może łożysko już siedziało) Teraz chwile pojeździj żeby się dotarło. Albo klocki założyli odwrotnie i też się muszą dotrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Na starym łożysku tarcza i klocki były dotarte pod innym kątem.(może łożysko już siedziało) > Teraz chwile pojeździj żeby się dotarło. > Albo klocki założyli odwrotnie i też się muszą dotrzeć. jak pod innym kątem? nie ma opcji napewno nie bedzie takiej roznicy jak odwrocisz klocek,zapewniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > jak pod innym kątem? > nie ma opcji > napewno nie bedzie takiej roznicy jak odwrocisz klocek,zapewniam Normalnie Jak łożysko miało duży luz to piasta się kładła. A zacisk przy zwrotnicy jest jak był. Nie jest to dużo i normalnie jest niwelowane przez luz na prowadnicach zacisku. I nie zapewniaj bo się możesz pomylić. Nie wiadomo w jakim stanie są klocki i tarcza. A strony tarczy potrafią się zużywać drastycznie różnie. A i żeby nie było ja nie mówię że to napewno jest przyczyna,tylko opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Normalnie > Jak łożysko miało duży luz to piasta się kładła. > A zacisk przy zwrotnicy jest jak był. > Nie jest to dużo i normalnie jest niwelowane przez luz na prowadnicach zacisku. > I nie zapewniaj bo się możesz pomylić. > Nie wiadomo w jakim stanie są klocki i tarcza. > A strony tarczy potrafią się zużywać drastycznie różnie. > A i żeby nie było ja nie mówię że to napewno jest przyczyna,tylko opcja. przy dwurzedowym lozysku nie ma takiej opcji,przy stozkowym jednorzedowym moze i by tak moglo byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Tarcze i klocki mam praktycznie nowe. Rok temu wymieniane. Klocki zostały założone w swoje miejsca (jeden z klocków ma wyraźny ślad po tłoczku). A luzy na łożysku były bardzo duże, koło chodziło na boki tak z 1,5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Tarcze i klocki mam praktycznie nowe. Rok temu wymieniane. Klocki zostały założone w swoje miejsca > (jeden z klocków ma wyraźny ślad po tłoczku). A luzy na łożysku były bardzo duże, koło > chodziło na boki tak z 1,5cm. He he "adamek12 " i co nie ma opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Tarcze i klocki mam praktycznie nowe. Rok temu wymieniane. Klocki zostały założone w swoje miejsca > (jeden z klocków ma wyraźny ślad po tłoczku). A luzy na łożysku były bardzo duże, koło > chodziło na boki tak z 1,5cm. ogarnołes juz temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Ok. Już chyba wiem co jest grane. Wygląda to tak jakby źle było osadzone łożysko w zwrotnicy. Jest to możliwe? Tarcza minimalnie szoruje o górną część jarzma. Na dole jarzma tarcza jest idealnie na środku. Samo jarzmo jest dobrze dokręcone do zwrotnicy. Pojade jeszcze raz do warsztatu niech mi to poprawią. Sama tarcza jest prosta, bo jak sie kręci kołem to jest cały czas w takiej samej pozycji względem jarzma. Góra jarzma: Dół jarzma: Mocowanie jarzma do zwrotnicy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.