Skocz do zawartości

Ściąga przy hamowaniu po wymianie łożyska


freepass

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienili mi w warsztacie w SC łożysko w prawym kole i końcówkę drążka kierowniczego (bo się ułamała przy demontażu). Po tej wymianie auto zaczęło strasznie ściągać w lewo przy hamowaniu. Zbieżność została ustawiona ale to nie pomogło. Przed wymianą łożyska można było pościć kierownice przy hamowaniu i samochód idealnie prosto hamował. Czy ma ktoś pomysł jaki może być powód takiego zachowania? Wyciągnąłem klocki hamulcowe z prawej strony i hamulce wyglądają ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem siłę hamowania. Prawy przód hamuje 36% słabiej niż lewa strona. Tył hamuje równo. Tak więc widać, że tu jest problem. Sama pompa raczej jest sprawna ( BTW nie mam układu krzyżowego, jedna sekcja pompy odpowiada za przód druga sekcja za tył). Musieli coś źle zamontować w warsztacie jak wymieniali prawe łożysko w przednim kole. Tylko co? Wczoraj wyciągnąłem klocki i wszystko wygląda ok. Wszystko chodzi luźno, jeszcze na wszelki wypadek przeczyściłem jarzma. Czy jest możliwe, żeby zacisk był krzywo przykręcony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem siłę hamowania. Prawy przód hamuje 36% słabiej niż lewa strona. Tył hamuje równo. Tak

> więc widać, że tu jest problem. Sama pompa raczej jest sprawna ( BTW nie mam układu

> krzyżowego, jedna sekcja pompy odpowiada za przód druga sekcja za tył). Musieli coś źle

> zamontować w warsztacie jak wymieniali prawe łożysko w przednim kole. Tylko co? Wczoraj

> wyciągnąłem klocki i wszystko wygląda ok. Wszystko chodzi luźno, jeszcze na wszelki wypadek

> przeczyściłem jarzma. Czy jest możliwe, żeby zacisk był krzywo przykręcony?

no jak rozbierales to bys widzial czy cos nie tak,albo sie cos przypowietrzylo albo sie rozwarstwil przewodd elastyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na starym łożysku tarcza i klocki były dotarte pod innym kątem.(może łożysko już siedziało)

> Teraz chwile pojeździj żeby się dotarło.

> Albo klocki założyli odwrotnie i też się muszą dotrzeć.

jak pod innym kątem?

nie ma opcji

napewno nie bedzie takiej roznicy jak odwrocisz klocek,zapewniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak pod innym kątem?

> nie ma opcji

> napewno nie bedzie takiej roznicy jak odwrocisz klocek,zapewniam

Normalnie

Jak łożysko miało duży luz to piasta się kładła.

A zacisk przy zwrotnicy jest jak był.

Nie jest to dużo i normalnie jest niwelowane przez luz na prowadnicach zacisku.

I nie zapewniaj bo się możesz pomylić.

Nie wiadomo w jakim stanie są klocki i tarcza.

A strony tarczy potrafią się zużywać drastycznie różnie.

A i żeby nie było ja nie mówię że to napewno jest przyczyna,tylko opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie

> Jak łożysko miało duży luz to piasta się kładła.

> A zacisk przy zwrotnicy jest jak był.

> Nie jest to dużo i normalnie jest niwelowane przez luz na prowadnicach zacisku.

> I nie zapewniaj bo się możesz pomylić.

> Nie wiadomo w jakim stanie są klocki i tarcza.

> A strony tarczy potrafią się zużywać drastycznie różnie.

> A i żeby nie było ja nie mówię że to napewno jest przyczyna,tylko opcja.

przy dwurzedowym lozysku nie ma takiej opcji,przy stozkowym jednorzedowym moze i by tak moglo byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tarcze i klocki mam praktycznie nowe. Rok temu wymieniane. Klocki zostały założone w swoje miejsca

> (jeden z klocków ma wyraźny ślad po tłoczku). A luzy na łożysku były bardzo duże, koło

> chodziło na boki tak z 1,5cm.

He he "adamek12 " i co nie ma opcji 033102bebe_1_prv.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok. Już chyba wiem co jest grane. Wygląda to tak jakby źle było osadzone łożysko w zwrotnicy. Jest to możliwe? Tarcza minimalnie szoruje o górną część jarzma. Na dole jarzma tarcza jest idealnie na środku. Samo jarzmo jest dobrze dokręcone do zwrotnicy. Pojade jeszcze raz do warsztatu niech mi to poprawią. Sama tarcza jest prosta, bo jak sie kręci kołem to jest cały czas w takiej samej pozycji względem jarzma.

Góra jarzma:

2yyw2sl.jpg

Dół jarzma:

28juz3p.jpg

Mocowanie jarzma do zwrotnicy:

2wr2lux.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.