Skocz do zawartości

Prędkość samochodu


kraz34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poszukuje jakiegoś źródła w którym będzie podana prędkość pojazdu w postaci impulsów po za linią can. Czyli np. Abs. Potrzebuję określić prędkość samochodu na poziomie 40km/h żeby zamontować moduł doświetlania zakrętów. Są gdzieś w okolicy aku. albo skrzynki bezpieczników wewnątrz takie miejsca ?? Nie chcę ciąć kabli przy kołach i dodam z góry że jeszcze osobiście nie zaglądałem pod maskę. Liczę na pomoc wink.gif Można by wykorzystać kostkę ISO od radia pod pierwszym pinem ale w stilo tam jest can

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to działać przy włączeniu kierunkowskazu to trochę mało użyteczne. Doświetlenie powinno działać dodatkowo na podstawie kąta skrętu kierownicy. Miałem kiedyś napisać aplikację na androida, która by to obsługiwała przy użyciu ELM327 na bluetooth, ale szkoda mi czasu na coś tak mało przydatnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ma to działać przy włączeniu kierunkowskazu to trochę mało użyteczne. Doświetlenie powinno

> działać dodatkowo na podstawie kąta skrętu kierownicy. Miałem kiedyś napisać aplikację na

> androida, która by to obsługiwała przy użyciu ELM327 na bluetooth, ale szkoda mi czasu na coś

> tak mało przydatnego.

Konstrukcja tego mikrokontrolera nie jest tajna, schematy dostępne są w sieci, jak się poszuka to znajdzie się nawet kawałek kodu, standard CAN jest udokumentowany, więc dopisać coś takiego i zbudować samemu taki moduł, do którego dołożymy kolejnego IF'a to nie jest rocket science.

Jak komuś się nudzi na tyle, żeby dorabiać coś takiego do Stilo i ma odrobinę pojęcia o programowaniu to sam może to zrobić - mi by się nie chciało.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to większość tego typu wynalazków działa właśnie pod kątem doświetlania zakrętów czy czego tam trzeba po włączeniu kierunkowskazu. Ostatnio widziałem właśnie VW z doświetlaniem właśnie za pośrednictwem czujnika skrętu. Istnieje firma Quasar która specjalnie programuje moduły pod dany samochód. Czy uruchamianie tego z kierunku będzie słabe czy mocne nie ważne, ale będzie działać. Ale nie o tym mowa... Dalej zadaje pytanie... Gdzie w kabinie lub przy aku. znajdę impulsowy sygnał prędkości?? Dodam że nie chce jakiejś partyzantki odpier***** przy czujnikach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wiem to większość tego typu wynalazków działa właśnie pod kątem doświetlania zakrętów czy

> czego tam trzeba po włączeniu kierunkowskazu. Ostatnio widziałem właśnie VW z doświetlaniem

> właśnie za pośrednictwem czujnika skrętu. Istnieje firma Quasar która specjalnie programuje

> moduły pod dany samochód. Czy uruchamianie tego z kierunku będzie słabe czy mocne nie ważne,

> ale będzie działać. Ale nie o tym mowa... Dalej zadaje pytanie... Gdzie w kabinie lub przy

> aku. znajdę impulsowy sygnał prędkości?? Dodam że nie chce jakiejś partyzantki odpier*****

> przy czujnikach ...

nie lepiej ci zrobic taki myk?

zabrac sygnal z kierunkowskazow, za posrednictwem przekaznikow zrobic tak ze do gory kierunek, wlacza prawe doswietlanie za pomoca przekaznika nr 1, zas zero rozlacza sygnal i przekaznik gasi napiecie na zarowce?

to samo robisz z lewej strony?

po co kombinowac wystarczy przekazniki rozrysowac i zrobic,

w cc swojej rajdowce tak mialem halogeny na podobnej zasadzie tylko ze po wlaczeniu stacyjni, swiecili halogeny, po wlaczeniu postojowych gasly, po wlaczeniu krotkich znow zaswiecaly sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety komunikaty CAN specyficzne dla producenta nie są ogólnodostępne, a przynajmniej nie

> znalazłem nigdzie jakiegoś wycieku. Ja podsłuchiwałem komunikaty z FESa ale to masakrycznie

> żmudna robota...

Wiem, też to robiłem na etapie przed FES 2.0 dla Yaniego, lampka mojego tempomatu to pierwsza lampka aktywowana w PL, zresztą z pominięciem normalnych procedur, nie był potrzebny kod elektroniczny ani osiowanie. smile.gif Zwyczajnie odczyt konfiguracji BC i licznika, modyfikacja parametrów i wpisanie ich.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie lepiej ci zrobic taki myk?

> zabrac sygnal z kierunkowskazow, za posrednictwem przekaznikow zrobic tak ze do gory kierunek,

> wlacza prawe doswietlanie za pomoca przekaznika nr 1, zas zero rozlacza sygnal i przekaznik

> gasi napiecie na zarowce?

> to samo robisz z lewej strony?

> po co kombinowac wystarczy przekazniki rozrysowac i zrobic,

> w cc swojej rajdowce tak mialem halogeny na podobnej zasadzie tylko ze po wlaczeniu stacyjni,

> swiecili halogeny, po wlaczeniu postojowych gasly, po wlaczeniu krotkich znow zaswiecaly

> sie...

i wtedy niezależnie od prędkości pojazdu będę świecił światłami halogenowymi ...

> Nigdzie nie znajdziesz tego sygnału. Prędkość samochodu jest brana z ECU ABS po CAN.

> Pozdrawiam BAS

aż nie chce mi się wierzyć. Znalazłem takie coś W pojazdach samochodowych najczęściej można znależć sygnał predkości w następujący sposób:

A/ niektóre samochody posiadają sygnał VSS w kostce ISO od radia (funkcja zwiększania

głośności radia wraz ze wzrostem prędkości) – zwykle złącze A pin 1,

B/ gdy pojazd posiada licznik „na linkę” to sygnału można poszukać w złączu od ECU – należy

sprawdzić w spisie danego złącza (schemat elektryczny pojazdu) pod które wyprowadzenie należy

się podłączyć,

C/ pojazdy z prędkościomierzem sterowanym elektronicznie (tzn. nie „liczniki na linkę”) posiadają

sygnał z czujnika prędkości doprowadzony do licznika (zwykle oznaczony jako speed, speed1,

speed2, vehicle speed itd.) – w dokumentacji instalacji elektrycznej pojazdu należy znaleźć ten

sygnał w rozpisce złącza od prędkościomierza

D/ jeżeli pojazd jest wyposażony w ABS, to szukany sygnał może być również na jednym z wyjść

ze sterownika ABS.

E/ bezpośrednie podłączenie pod czujnik VSS, który montowany jest w skrzyni biegów pojazdu.

Czujnik może być 2-pinowy (zasilanie i szukany sygnał) lub 3-pinowy (dochodzi masa).

Podłączamy się pod wyjście, na którym pojawia się sygnał napięciowy pulsacyjny (0..+12V lub

0..+5V) w trakcie poruszania się pojazdu (zwykle od kilku do kilkudziesięciu impulsów na jeden

obrót koła).

Dlatego wydaje mi się że po mimo tego że Can faktycznie przesyła wszystkie dane w Stilo w tym i prędkość pojazdu to sam sygnał dochodzący do BC czy ECU musi być w postaci impulsów ... czy to gdzieś przy centralce abs czy sygnał ze skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> D/ jeżeli pojazd jest wyposażony w ABS, to szukany sygnał może być również na jednym z wyjść

> ze sterownika ABS.

Możesz szukać, może faktycznie coś tam jest wyprowadzone, ale nie mam przekonania.

> E/ bezpośrednie podłączenie pod czujnik VSS, który montowany jest w skrzyni biegów pojazdu.

> Czujnik może być 2-pinowy (zasilanie i szukany sygnał) lub 3-pinowy (dochodzi masa).

> Podłączamy się pod wyjście, na którym pojawia się sygnał napięciowy pulsacyjny (0..+12V lub

> 0..+5V) w trakcie poruszania się pojazdu (zwykle od kilku do kilkudziesięciu impulsów na jeden

> obrót koła).

> czy sygnał ze skrzyni biegów

Pogratuluję Ci jak znajdziesz impulsator na skrzyni biegów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis funkcjonowania

Centralka elektroniczna ABS M50 jest zasilana (na stykach 2 i 6 ) bezpośrednio z akumulatora przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem głównym maxi fuse F1centralki w komorze silnika B1 .

Zasilanie poprzez wyłącznik zapłonu (INT) przesyłane jest do styku 23 w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F42 centralki pod deską rozdzielczą B2 .

Centralka jest połączona z masą poprzez styki 1 i 5.

Cztery czujniki K70 , K71 , K75 , K76 przesyłają sygnały prędkości kół odpowiednio do styków 28-12, 15-16, 13-14 i 10-31 M50 .

Wyłącznik pedału hamulca I30 przesyła sygnał zgody do styku 32 centralki M50 : w rzeczywistości każde włączenie systemu ABS zostanie zablokowane, jeżeli pedał hamulca nie zostanie naciśnięty; wyłącznik I30 jest zasilany poprzez 'wyłącznik zapłonu' (INT) poprzez bezpiecznik F37 centralki B2 .

Ze styku 37 M50 wysyłany jest do Body Computer M1 'dyskretny' sygnał prędkości; ten sam sygnał powtarzany jest także przez sieć CAN.

Poprzez linię CAN centralka ABS M50 łączy się - ze styku 24 i 40 - z centralką sterującą silnikiem M10 , z Body Computer M1 i zestawem wskaźników E50 , w celu sterowania lampką sygnalizacyjną 'awaria ABS' i, jeżeli problemy są związane z funkcją EBD, lampką sygnalizacyjną 'niskiego poziomu płynu hamulcowego' i ' hamulca postojowego'.

Odczyt danych autodiagnozy można zrealizować podłączając się do złącza C Body Computer M1 - styk 1: do niego dochodzą sygnały ze styku 11 centralki M50 poprzez odpowiedni obwód diagnostyczny.

Natomiast PIN 7 w M01A jest opisany

"Wejście sygnału prędkościomierza z NFR (połączenie z M01A 17)"

Rozumiem że ten właśnie sygnał który idzie po jednym przewodzie może być sygnałem impulsowym ... Chyba będzie trzeba w końcu zajrzeć pod maskę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.