ReplikantONE Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Witam. Borykam się od jakiegoś czasu z problemem dziwnego dźwięku silnika - wstawiam filmik na którym co nie co słychać: Wczoraj wyciągnąłem napinacz i nie jest on "wyciągnięty" nawet w połowie zakresu - dwie fotki poniżej: http://i60.tinypic.com/105d6wx.jpg http://i62.tinypic.com/33e6783.jpg W między czasie wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza i świece - żadnej poprawy. Umawiać się u mechanika na wymianę łańcuszka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Niestety, mamy za mały przekrój użytkowników, aby coś nawiązać do dyskusji. Musisz przeszukać fora tematyczne modelu albo ściągnąć serwisówkę albo googlem internet hamerykański (model + timing chain replacement / model + cam chain replacement / interval) Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że w wysokoobrotowych szlifierkach interwał zmiany rozrządu to coś około 40 tyś km., ale nie dysponuje źródłem. tu masz moje przypiwne przemyślenia: http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=288230846&page=0 A tu masz hamerykańskich optymistów jakiś tekst edit - jak poprzeglądałem internet, to ziomki czy to w gixerach czy r - szóstkach winą za "grzechoczący rozrząd" obarczają nie łańcuch a napinacz rozrządu - tylko nie doczytałem, czy chodzi o hydrauliczny napinacz z zatkanymi kanałami olejowymi, czy mechaniczny napinacz ze zjechanymi zębami...albo tuż przed przeskokiem na kolejny ząbek.... napinacz - cam chain tensioner [CCT] Tak czy inaczej - decyzję musisz podjąć sam. Nikt poważny na forum nie weźmie na siebie odpowiedzialności mówiąc "jest ok - lataj dalej". Mechanik z doświadczeniem powinien być wykładnią. I pomiar łańcucha też by się przydał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Witam. Borykam się od jakiegoś czasu z problemem dziwnego dźwięku silnika - wstawiam filmik na > którym co nie co słychać: > > Wczoraj wyciągnąłem napinacz i nie jest on "wyciągnięty" nawet w połowie zakresu - dwie fotki > poniżej: > http://i60.tinypic.com/105d6wx.jpg > http://i62.tinypic.com/33e6783.jpg > W między czasie wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza i świece - żadnej poprawy. > Umawiać się u mechanika na wymianę łańcuszka? a zawory to kiedy regulował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Umawiać się u mechanika na wymianę łańcuszka? Witam. Pomierz najpierw łańcuch. U mnie po wymianie rozrządu, różnica była stary/nowy 4 ząbki, a na długości 2mm. Miałem napinacz manualny, to była cisza. Założyłem fabryczny z nową sprężyną, zapadką. Jest głośno. TTTM. Z tym, że u mnie, aż tak daleko się nie wysunął. Napinacz ma to do siebie, że działa dobrze gdzieś do połowy zakresu, kiedy sprężyna jest "najmocniejsza", później już coraz słabiej. Zacznij od wymiany sprężyny i przyjrzyj się dokładnie, czy zęby nie są wyrobione lub zapadka. Wysuń napinacz do końca, aby zweryfikować stan "uzębienia" ps. sam silnik idealnie nie pracuje. Kiedy był na serwisie ? Zawory, przepustnice itd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReplikantONE Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Zamówiłem już łańcuszek rozrządu (zamknięty) i umówiony jestem do mechanika na wymianę zrobię przy okazji regulacje zaworów i przepustnic bo wg. serwisówki powinna być przy przebiegu 24000 km a u mnie już 26000 wybiło dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.