Philiposky Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej tym sytuacja staje się coraz lepsza... I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i jakie macie wrażenia z jazdy ? Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali. Jest jeszcze ktoś odważny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety > rozmiar 166/66/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych > opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej > tym sytuacja staje się coraz lepsza... > I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i > jakie macie wrażenia z jazdy ? > Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali. > Jest jeszcze ktoś odważny ? Chodzilo Ci raczej o 165/65/14. Nie ma rozmiaru 166/66/14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Chodzilo Ci raczej o 165/65/14. Nie ma rozmiaru 166/66/14 dokladnie, już zmienione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety > rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych > opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej > tym sytuacja staje się coraz lepsza... > I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i > jakie macie wrażenia z jazdy ? > Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali. > Jest jeszcze ktoś odważny ? Ja mam 165/65 14 i za komplet felg z oponami dałem 1400 zł. oponki mam Barumki i sobie je chwalę choc na mokrym mogłyby byc lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lee16 Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i > jakie macie wrażenia z jazdy ? Witam 175/70R14 za: wysoko, szeroko, hamowanie przeciw: potrzebne chlapacze z przodu, spalanie niesprawdzone: ocieranie o nadkole (nie bylem jeszcze w terenie ) pzdr Lee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Witam > 175/70R14 > za: wysoko, szeroko, hamowanie > przeciw: potrzebne chlapacze z przodu, spalanie > niesprawdzone: ocieranie o nadkole (nie bylem jeszcze w terenie ) > pzdr > Lee na spalaniu duze roznice? a moze tylko wynikajace z tego ze jednak lepiej sie trzyma i mozna ciut mocniej jechac zakrety? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Witam > 175/70R14 > za: wysoko, szeroko, hamowanie > przeciw: potrzebne chlapacze z przodu, spalanie > niesprawdzone: ocieranie o nadkole (nie bylem jeszcze w terenie ) > pzdr > Lee 175/70 to jakoś hardcorowo wysoko, myślałem o 65 albo 60.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > 175/70 to jakoś hardcorowo wysoko, myślałem o 65 albo 60.... wysoko faktycznei tym bardziej ze fabryka do 14 daje 165/65 wiec 175 to na 60 ... bedzie minimalnie nizsza - 5 mm na wysokosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety > rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych > opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej > tym sytuacja staje się coraz lepsza... > I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i > jakie macie wrażenia z jazdy ? > Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali. > Jest jeszcze ktoś odważny ? Raczej szerszej niż 165 do fabrycznych felg nie zakładaj. Maks to 175 (oczywiście tylko 175/60R14), ale to i tak niepolecane. Te felgi sa za wąskie do szerszych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych > opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14. Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w katalogu jest około 60, ale część na zamówienie). - 12 modeli w cenach do 150,- - 12 modeli w cenie 150-200,- - 2 modele w cenie 200-300,- - 1 model w cenie powyżej 300,- Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.: 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,- 2.Vredestein T-Trac - 210,- 3.Kleber Dynaxer HP-2 - 150,- 4.Michelin Energy E3A - 200,- 5.Pirelli P3000 - 200,- 6.Barum Brillantis - 140,- 7.BFGoodrich PROFILER 2 - 150,- 8.Continental ContiEcoContact 3 - 180,- 9.Polskie wynalazki Z wymienionych powyżej przynajmniej 3 modele uważane są za bardzo dobre w swojej klasie (poz.1, poz.4, poz.8) i jak ulał pasują do maluchów w klasie Pandy (A+). Skoro powyższe są dupne to jakich Kolega opon szuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe > zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14. > Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w > katalogu jest około 60, ale część na zamówienie). > - 12 modeli w cenach do 150,- > - 12 modeli w cenie 150-200,- > - 2 modele w cenie 200-300,- > - 1 model w cenie powyżej 300,- > Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.: > 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,- Te oponki mam w bravie. Rozmiar zdaje sie 175/65/R14 albo 180/60/R14 musialbym isc do auta sprawdzic. W kazdym w porownaniu z wczesniejszymi oponkami jest duzy plus na mokrym, wrecz rewelacja. W wakacje w gorach w Chorwacji nagle sie rozpadalo, tak ze ledwo co wycieraczki nadazaly. Oponki swietnie sie trzymaly drogi przy predkosci ~130. Podczas jesieni w Polsce jezdzi sie swietnie, nie wpadlem nigdy w zaden poslizg na wodzie. Pewnie zawieszenie bravy jest duzo lepsze niz Pandy ale oponki tez robia swoje (porownanie z wczesniejszymi). Na suchym taka srednia opona. W swojej cenie to jednak raczej czolowka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 > W swojej cenie to jednak raczej > czolowka. Nie bez powodu wpisałem je jako pierwsze Bardzo dobre opony za bardzo atrakcyjna cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lee16 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > 175/70 to jakoś hardcorowo wysoko, myślałem o 65 albo 60.... samochod jst wyzszy (teoretycznie) od 155/80R13 o 1,1 cm wiec hardcor to chyba nie jest :; praktycznie nieco wiecej bo opony sie mniej uginaja, ale fakt wyglada zdecydowanie powazniej pzdr Lee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lee16 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > na spalaniu duze roznice? Tak do konca to nie wiem, ale fizyki sie nie da oszukac szersza opona - wieksze spalanie. Przy obecnym obwodze opony 100 km z licznika to 100 kilometrow a nie jak na fabrycznych dziewiecdziesiat kila wiec wynik jest nieco bardziej prawdziwy Poza tym predkosc maksymalna licznikowa: 165/70R13 - 175 175/70R14 - 165 mowi wszystko pzdr Lee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe > zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14. > Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w > katalogu jest około 60, ale część na zamówienie). > - 12 modeli w cenach do 150,- > - 12 modeli w cenie 150-200,- > - 2 modele w cenie 200-300,- > - 1 model w cenie powyżej 300,- > Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.: > 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,- > 2.Vredestein T-Trac - 210,- > 3.Kleber Dynaxer HP-2 - 150,- > 4.Michelin Energy E3A - 200,- > 5.Pirelli P3000 - 200,- > 6.Barum Brillantis - 140,- > 7.BFGoodrich PROFILER 2 - 150,- > 8.Continental ContiEcoContact 3 - 180,- > 9.Polskie wynalazki > Z wymienionych powyżej przynajmniej 3 modele uważane są za bardzo > dobre w swojej klasie (poz.1, poz.4, poz.8) i jak ulał pasują do > maluchów w klasie Pandy (A+). > Skoro powyższe są dupne to jakich Kolega opon szuka Szkoda że umieściłeś w zestawieniu Firestonek. Mam je w Oplu i uważam że są lepsze od Barumek które mam w Miśku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > samochod jst wyzszy (teoretycznie) od 155/80R13 o 1,1 cm wiec hardcor > to chyba nie jest :; > praktycznie nieco wiecej bo opony sie mniej uginaja, ale fakt wyglada > zdecydowanie powazniej > pzdr > Lee Ale to totalny bezsens bo pogarsza wszystko od przekłamań licznika do prowadzenia na zakrętach. O wygladzie tak wysokiej opony nie wspomne. Przy 175/14 powinienes miec profil 60, a Ty masz 70, czyli wyższy nawet od zalecanego do 165 !!!! Przy oponach nie ma dowolności. Bardzo ważna jest też własciwa szerokość, pasujaca do szerokości felgi - tu przesada może być bardzo niebezpieczna, a dużej tolerancji nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lee16 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Ale to totalny bezsens bardzo wielka pewnosc siebie > bo pogarsza wszystko od przekłamań licznika w chwili obecnej predkosc pokazywana na liczniku jest predkoscia RZECZYWISTA a nie zawyzona jak na fabrycznych. > prowadzenia na zakrętach. masz racje prowadzenie w zakretach (subiektywnie) sie poprawilo > O wygladzie tak wysokiej opony nie wspomne. o gustach nie dyskutuje > Przy 175/14 powinienes miec profil 60, a Ty masz 70, czyli wyższy > nawet od zalecanego do 165 !!!! Moj wybor (swiadomy i wolny ) > Przy oponach nie ma dowolności. Jest w granicach rossadku i pozadanych efektow (hamowanie, bezpieczenstwo na dziurach) > Bardzo ważna jest też własciwa szerokość, pasujaca do szerokości > felgi - tu przesada może być bardzo niebezpieczna, a dużej > tolerancji nie ma. I tu wypowiem swoja opinie dosc stanowczo : - 175/70R14 na feldze 14" szerokosci 5,5" obecne letnie - 165/70R13 na feldze 13" szerokosc 5" zimowki sa dla mnie optymalnym dopasowaniem opony do felgi gdyz: zapewniaja ochrone felgi przez opone, nie wystaja zbyt daleko za felge (jak np 185/65R13 felga 13"/5") zapewniaja optymalne wlasciwosci trakcyjne (przyczepnosc, trzymanie boczne, wybieranie nierownosci) jak widac nie do konca zgadzam sie z kolega ale od tego jest wlasnie to forum pzdr Lee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > bardzo wielka pewnosc siebie Bo to jest bezsens. Sprzeczny, że wszystkimi normami i zaleceniami i wybacz - ale moim zdaniem także ze zdrowym rozsadkiem. > w chwili obecnej predkosc pokazywana na liczniku jest > predkoscia RZECZYWISTA a nie zawyzona jak na fabrycznych. Czym mierzyłeś? > masz racje prowadzenie w zakretach (subiektywnie) sie poprawilo Jaaaasne, przy oponie o profilu za dużym o 2 "jednostki" > o gustach nie dyskutuje To fakt. > Moj wybor (swiadomy i wolny ) > Jest w granicach rossadku i pozadanych efektow (hamowanie, > bezpieczenstwo na dziurach) Nie jest. Masz całkowicie nieodpowiednią średnice kola do tego auta. Panda która i tak jest autem zawieszonym wysoko i ze stabilnością ma problemy, dostała od Ciebie ekstremalnie wysokie opony ze skrajnie nie dopasowaną szerokoscią. Tabele i normy opracowywali inżynierowie nie debile. > I tu wypowiem swoja opinie dosc stanowczo : > - 175/70R14 na feldze 14" szerokosci 5,5" obecne letnie > - 165/70R13 na feldze 13" szerokosc 5" zimowki > sa dla mnie optymalnym dopasowaniem opony do felgi gdyz: > zapewniaja ochrone felgi przez opone, > nie wystaja zbyt daleko za felge (jak np 185/65R13 felga 13"/5") > zapewniaja optymalne wlasciwosci trakcyjne (przyczepnosc, trzymanie > boczne, wybieranie nierownosci) Dla 165 5 cali jest optymalne jak najbardziej, 5,5 dla 175 dopuszczalne. Ale ja nigdzie nie pisałem, że masz żle dobraną szerokość do felg. Bo nie napisałeś jakiej szerokosci je masz. > jak widac nie do konca zgadzam sie z kolega > ale od tego jest wlasnie to forum Nie zgadzasz sie również z wszelkimi opracowanymi zaleceniami i badaniami producentw aut. Ale to wolny kraj. > pzdr Również pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lee16 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > wybacz - ale moim zdaniem także ze zdrowym rozsadkiem. Wyglada ze mamy rozne pojecie zdrowego rozsadku >Czym mierzyłeś? "pomiary" to radary nad drogami kilka radarow na obydwu oponach i podobne wyniki wiec blad pomiaru nie powinien byc durzy >Nie jest. Masz całkowicie nieodpowiednią średnice kola do tego auta. >Panda która i tak jest autem zawieszonym wysoko i ze stabilnością ma problemy, dostała od Ciebie ekstremalnie wysokie opony ze skrajnie nie dopasowaną szerokoscią. policzmy: - roznica srednicy pomiedzy 155/80R13 a moja 175/70R14 to ok. 2,2 cm (3,7 %) a wysokosc zawieszenia samochody zmienila sie o 1,1cm - szerokosc 175 a zalecana 165(14") 1cm to niecale 6% Jesli nadal uwazasz ze to "całkowicie nieodpowiednią" i "skrajnie nie dopasowaną" to pozostaje mi sie jedynie nie zgodzic. >Tabele i normy opracowywali inżynierowie nie debile. Tabele i normy sa opracowywane przez Inzynierow i to przez "durze I" jednak musza oni brac pod uwage wiele czynnikow ktore ja moge sobie odpuscic: - aby marketingowiec mogl wpisac w ulotke spalanie 3,7 to nie moze byc to opona o szerokosci 175 - aby sprzedawca mogl wystawic cene ...999 to opona musi byc tania np 155/80R13 - aby samochod podobal sie tym co lubia duze kola i male to musi to byc kolo 165/65R14 - i wiele wiele innych czynnikow o ktorych nawet bysmy nie pomysleli >Ale to wolny kraj. I oby taki nadal pozostal ... Masz moze jakies kontakty z inzynierami bo jestem ciekaw jak rozwiazali kwestie stabilnosci w pandzie 4X4 ktora jest jednak od mojej o 5-6 cm wyzsza? pzdr Lee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PapcioChmiel Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Panda która i tak jest autem zawieszonym wysoko i ze > stabilnością ma problemy, przeginasz....pierwsze słyszę o problemach stabilnosci pandy...... mozesz poprzeć dowodami a nie subiektywnym i uprzedzonym do autka odczuciem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe > zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14. > Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w > katalogu jest około 60, ale część na zamówienie). > - 12 modeli w cenach do 150,- > - 12 modeli w cenie 150-200,- > - 2 modele w cenie 200-300,- > - 1 model w cenie powyżej 300,- > Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.: > 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,- > 2.Vredestein T-Trac - 210,- > 3.Kleber Dynaxer HP-2 - 150,- > 4.Michelin Energy E3A - 200,- > 5.Pirelli P3000 - 200,- > 6.Barum Brillantis - 140,- > 7.BFGoodrich PROFILER 2 - 150,- > 8.Continental ContiEcoContact 3 - 180,- > 9.Polskie wynalazki > Z wymienionych powyżej przynajmniej 3 modele uważane są za bardzo > dobre w swojej klasie (poz.1, poz.4, poz.8) i jak ulał pasują do > maluchów w klasie Pandy (A+). > Skoro powyższe są dupne to jakich Kolega opon szuka Zawsze uważałem i uważam, ze opona w samochodzie to najważniejsza część. ABSy, ESP i tak dalej w kryzysowej sytuacji nie pomogą jeśli masz średnie opony podatne np. na aquaplaning. We wszystkich samochodach w rodzinie mamy goodyeary eagle F1 3. I również do Pandy chciałem kupić opony klasy premium. Szczególnie że tym autem transportowany jest mój 4 miesięczny pierworodny Niestety takich nie ma, a rozmiaru zaproponowanego przez speców z Fiata zmieniać bym nie chciał... Po coś go w sumie wymyślili... A więc co byście polecili z 3 opon zaproponowanych przez kolege TOMr ? Dużo dobrego słyszałem o tych Uniroyalach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > przeginasz....pierwsze słyszę o problemach stabilnosci pandy...... > mozesz poprzeć dowodami a nie subiektywnym i uprzedzonym do > autka odczuciem? Nie mam uprzedzenia ( nie krytykowałem tego auta a wręcz przeciwnie - łatwo sprawdzić, jedyne co miałem do zarzucenia to awaryjnosć i tu zdania nie zmienie, a co do subiektywności to kazde odczucie bedzie subiektywne. Ale wystarczy spojrzeć na testy albo poprostu spróbować szybko pokonać nią zakręty. Jest to najwyższe auto w swojej klasie i odbiło sie to własnie trakcją. Zdecydowanie szybciej można pokonać zakret np. SC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > opony ze skrajnie nie dopasowaną szerokoscią. > policzmy: > - roznica srednicy pomiedzy 155/80R13 a moja 175/70R14 to ok. 2,2 cm > (3,7 %) a wysokosc zawieszenia samochody zmienila sie o 1,1cm To dużo. Ale widać, że Cie nie przekonam. Zreszta to Twoja sprawa na czym jeździsz, a naśladowców raczej nie będzie, bo jest to rozwiązanie powiedzmy hmmm oryginalne. > Masz moze jakies kontakty z inzynierami bo jestem ciekaw jak > rozwiazali kwestie stabilnosci > w pandzie 4X4 ktora jest jednak od mojej o 5-6 cm wyzsza? Nie nie mam konktaktu z inzynierami fiata Tam jest napęd 4x4 który trakcje poprawia. Ma też niezależne tylne zawiesznie a to duża róznica. Ale mimo to w testach własciwosci jezdne na drodze - suchej rzecz jasna -(zwłaszcza zachowanie sie na zakrętach) lepsze ma zwykła Panda. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > We > wszystkich samochodach w rodzinie mamy goodyeary eagle F1 3. I > również do Pandy chciałem kupić opony klasy premium. Niestety nie da się kupić najlepszych opon do najtańszych samochodów. Co do goodyearów - swego czasu stanowiły wyznacznik technologicznej innowacyjności (m.in. przez nowatorski wzór bieznika). Chciałbym tylko zaznaczyć, że inne firmy nie stoją w miejscu, a ładnie wyglądający bieżnik nie stanowi o jakości opony. Krótko mówiąc - na rynku jest wiele równie dobrych (jak nie lepszych) opon. > Niestety takich nie ma, a rozmiaru zaproponowanego przez speców > z Fiata zmieniać bym nie chciał... Po coś go w sumie > wymyślili... Nie ma powodów - jest to bardzo dobry kompromis dla małego auta. > A więc co byście polecili z 3 opon zaproponowanych przez kolege TOMr > ? Dużo dobrego słyszałem o tych Uniroyalach... Zdecydowanie Uniroyale Rallye 680 Fajnie by było móc kupić do Pandy Uniroyale RainSport 1, ale są dostępne dopiero od rozmiaru 195 co do Pandy jest bzdurą. Dobre też są Continentale ContiEcoContact 3 (nie mylić z ContiEcoContact EP) - po prostu dobra opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 Są i te uniroyale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 I te Uniroyale właśnie wezmę, ty już kupiłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Są i te uniroyale. To nie są te uniroyale do pandy są Uniroyal Rallye 680 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > To nie są te uniroyale do pandy są Uniroyal Rallye 680 O to sorki, żle przeczytałem. Ale 680 sa niewiele gorsze. To bardzo przywoita opona. W tym rozmiarze są też Continental Eco Contact3 - bardzo dobre opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > I te Uniroyale właśnie wezmę, ty już kupiłeś ? Wymieniam po świętach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > wysoko faktycznei tym bardziej ze fabryka do 14 daje 165/65 > wiec 175 to na 60 ... bedzie minimalnie nizsza - 5 mm na wysokosci Dokładnie 2.25 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lee16 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 >Ale widać, że Cie nie przekonam. Masz racje moje doswiadczenia z jazdy jednoznacznie bronia mojego wyboru. >naśladowców raczej nie będzie, bo jest to rozwiązanie powiedzmy hmmm oryginalne. totez nie bede do mojego pomyslu jakos szczegolnie przekonywal Konczac temat z mojej strony dla MultiJet-a: - max hamowanie + dobre trzymanie na zakretach - 175/60-65 R14 i felga 14"/5,5" (dla twardzieli 175-85/50 R14 lub zmienic samochod:))) - dobre wlasciwosci trakcyjne i ochrona felg 165/70R14 i 14"/5" - jazda w trybie emeryta + max ekonomia 155/80R13 jak widac ja zrezygnowalem z kompromisow ale: Wszelkie modyfikacje robicie na wlasne ryzyko i opowiedzialnosc pzdr Lee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Tak do konca to nie wiem, ale fizyki sie nie da oszukac szersza opona > - wieksze spalanie. > Przy obecnym obwodze opony 100 km z licznika to 100 kilometrow > a nie jak na fabrycznych dziewiecdziesiat kila wiec wynik jest nieco > bardziej prawdziwy > Poza tym predkosc maksymalna licznikowa: > 165/70R13 - 175 > 175/70R14 - 165 > mowi wszystko Pewnie jechałeś z taką samą prędkością, tylko że większe koło przy tej samej prędkości wolniej się kręci, to i mniej licznik pokazuje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Dokładnie 2.25 mm. na promieniu... cala opona jak mam byc dokladny bedzie nizsza o 4 koma 5 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > na promieniu... cala opona jak mam byc dokladny bedzie nizsza o 4 > koma 5 mm Dokładnie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > na promieniu... cala opona jak mam byc dokladny bedzie nizsza o 4 > koma 5 mm Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 No więc powiem wam że właśnie przestudiowałem testy opon niemieckiego ADAC i doszedłem na ich podstawie do zaskakującego stwierdzenia... Uniroyale 680 to syf ! Generalnie w testach króluje Conti Eco 3 Link do strony z testami ADAC Nie ma wprawdzie testu opon 165/65/14 ale są bardzo zbliżone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Dokładnie 14" 165/65 ma 1790,99997861645 mm obwodu a 14" 175/60 ma 1776,86281169145 mm obwodu roznica na obwodzie w sumie niewielka bo tylko 14,137166925 mm czyli tylko 0,79562512265887307657626597217434 % suma sumarum nowa opona w porownaniu do zjechanej o tym samym rozmiarze bedzie tyle miala roznicy mozna sobie darowac takie glupotki jak roznica we wskazaniach predkosciomierza i licznika odleglosci i takie tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Uniroyale 680 to syf ! No to moje auto będzie jeździło na syfie PS. Oglądałem wczoraj test aut klasy D na MotorVision. Porównanie Passata (140KM) i Avensisa (116KM). Na odcinku testowym Passat był poniżej 1 sekundy (słownie: jedna sekunda) szybszy. Konkluzja testera - Passat jest zdecydowanie lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > No to moje auto będzie jeździło na syfie > PS. Oglądałem wczoraj test aut klasy D na MotorVision. Porównanie > Passata (140KM) i Avensisa (116KM). Na odcinku testowym Passat > był poniżej 1 sekundy (słownie: jedna sekunda) szybszy. > Konkluzja testera - Passat jest zdecydowanie lepszy. Dla Niemców i niestety dla wielu Polaków niemieckie wozy zawsze będa najlepsze nawet te 20 letnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 > Dla Niemców i niestety dla wielu Polaków niemieckie wozy zawsze będa > najlepsze nawet te 20 letnie Generalnie tego typu testy pokazują specyficzny obiektywizm - jest lepszy bo jest szybszy. OK. Dlaczego jednak nie podnosimy argumentu, że konkurent jest minimalnie wolniejszy, ale dużo słabszy. To tak jakby porównywać przestronność Pandy i Stilo. To samo jest z oponami - aquaplaning przy 95,1 km/h vs przy 95,2 km/h - pierwsza opona 2 gwiazdki, a druga 3 gwiazdki. Prawda - obiektywnie tak, ale..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Philiposky Napisano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 Fakt, może syf to za dużo powiedziane, ale wyniki masz czarno na białym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Fakt, może syf to za dużo powiedziane, ale wyniki masz czarno na > białym A co zrobisz jak znajdę test w którym Conti miało 2 gwiazdki, a wygrały Pirelli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > mozna sobie darowac takie glupotki jak roznica we wskazaniach > predkosciomierza i licznika odleglosci i takie tam Zgadzam się z Tobą. Dopuszczalny błąd prędkościomierza jest o 1 rząd wielkości większy, więc te kilka mm można pominąć. A tak na marginesie to chciałem się pochwalić, że od wczoraj posiadam felgi 14x6" z oponami 165/65. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 > Zgadzam się z Tobą. Dopuszczalny błąd prędkościomierza jest o 1 rząd > wielkości większy, więc te kilka mm można pominąć. A tak na > marginesie to chciałem się pochwalić, że od wczoraj posiadam > felgi 14x6" z oponami 165/65. a jak myślisz czy 185/60da sie wsadzic do pandy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > a jak myślisz czy 185/60da sie wsadzic do pandy?? Uważam że tak. U mnie weszły fele 6" więc powinno być OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > a jak myślisz czy 185/60da sie wsadzic do pandy?? Witam! Lepsze chyba byłyby 185/55R14 , żeby nie było żadnych obcierek przy załadowaniu i na zakrętach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sloneczko1983 Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > Witam! > Lepsze chyba byłyby 185/55R14 , żeby nie było żadnych obcierek przy > załadowaniu i na zakrętach no nietety posiadam juz felgi z oponkami pozostały mi z uno 6'' z oponami 185/60 R14 i nier chciał bym zmieniac dziś na AK lukałem ale nikogo z 185 nie było PS dzieki za info RABIN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > no nietety posiadam juz felgi z oponkami pozostały mi z uno 6'' z > oponami 185/60 R14 i nier chciał bym zmieniac > dziś na AK lukałem ale nikogo z 185 nie było > PS dzieki za info > RABIN A jaki to koleżanka ma samochodzik że tu sie udziela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > A jaki to koleżanka ma samochodzik że tu sie udziela? owoc... wyprowadz mnie z bledu.. w wypowiedzi jest jak wol ze to kolega ("... chciał bym ..." "...lukałem..." ) a z profilu ze kolezanka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > A jaki to koleżanka ma samochodzik że tu sie udziela? hahahah sorki byłem u dziewczyny i nie widziałem ze jest zalogowane jej konto ale przecież podpisałem sie na dole Pozdrawiam Rabin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.