Skocz do zawartości

Kto ma w miśku szerszą oponę niż 165 ?


Philiposky

Rekomendowane odpowiedzi

Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej tym sytuacja staje się coraz lepsza...

I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i jakie macie wrażenia z jazdy ?

Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali.

Jest jeszcze ktoś odważny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety

> rozmiar 166/66/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych

> opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej

> tym sytuacja staje się coraz lepsza...

> I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i

> jakie macie wrażenia z jazdy ?

> Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali.

> Jest jeszcze ktoś odważny ?

Chodzilo Ci raczej o 165/65/14. Nie ma rozmiaru 166/66/14 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety

> rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych

> opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej

> tym sytuacja staje się coraz lepsza...

> I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i

> jakie macie wrażenia z jazdy ?

> Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali.

> Jest jeszcze ktoś odważny ?

Ja mam 165/65 14 i za komplet felg z oponami dałem 1400 zł. oponki mam Barumki i sobie je chwalę choc na mokrym mogłyby byc lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i

> jakie macie wrażenia z jazdy ?

Witam

175/70R14

za: wysoko, szeroko, hamowanie

przeciw: potrzebne chlapacze z przodu, spalanie

niesprawdzone: ocieranie o nadkole (nie bylem jeszcze w terenie biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif)

pzdr

Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> 175/70R14

> za: wysoko, szeroko, hamowanie

> przeciw: potrzebne chlapacze z przodu, spalanie

> niesprawdzone: ocieranie o nadkole (nie bylem jeszcze w terenie )

> pzdr

> Lee

na spalaniu duze roznice? a moze tylko wynikajace z tego ze jednak lepiej sie trzyma i mozna ciut mocniej jechac zakrety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> 175/70R14

> za: wysoko, szeroko, hamowanie

> przeciw: potrzebne chlapacze z przodu, spalanie

> niesprawdzone: ocieranie o nadkole (nie bylem jeszcze w terenie )

> pzdr

> Lee

175/70 to jakoś hardcorowo wysoko, myślałem o 65 albo 60....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fele pandowskie orginały już kupione teraz czas na opony. Niestety

> rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych

> opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną. Im szerzej

> tym sytuacja staje się coraz lepsza...

> I tu pojawia się moje pytanko, kto z was ma oponę szerszą niż 166 i

> jakie macie wrażenia z jazdy ?

> Wiem, że kolega Falco ma 185/60 i sobie chwali.

> Jest jeszcze ktoś odważny ?

Raczej szerszej niż 165 do fabrycznych felg nie zakładaj. Maks to 175 (oczywiście tylko 175/60R14), ale to i tak niepolecane. Te felgi sa za wąskie do szerszych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozmiar 166/65/14 jest tak dupny że nie ma w nim żadnych dobrych

> opon a jak są średnie to kosztują 300 zł za jedną.

Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14.

Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w katalogu jest około 60, ale część na zamówienie).

- 12 modeli w cenach do 150,-

- 12 modeli w cenie 150-200,-

- 2 modele w cenie 200-300,-

- 1 model w cenie powyżej 300,-

Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.:

1.Uniroyal Rallye 680 - 150,-

2.Vredestein T-Trac - 210,-

3.Kleber Dynaxer HP-2 - 150,-

4.Michelin Energy E3A - 200,-

5.Pirelli P3000 - 200,-

6.Barum Brillantis - 140,-

7.BFGoodrich PROFILER 2 - 150,-

8.Continental ContiEcoContact 3 - 180,-

9.Polskie wynalazki

Z wymienionych powyżej przynajmniej 3 modele uważane są za bardzo dobre w swojej klasie (poz.1, poz.4, poz.8) i jak ulał pasują do maluchów w klasie Pandy (A+).

Skoro powyższe są dupne to jakich Kolega opon szuka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe

> zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14.

> Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w

> katalogu jest około 60, ale część na zamówienie).

> - 12 modeli w cenach do 150,-

> - 12 modeli w cenie 150-200,-

> - 2 modele w cenie 200-300,-

> - 1 model w cenie powyżej 300,-

> Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.:

> 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,-

Te oponki mam w bravie. Rozmiar zdaje sie 175/65/R14 albo 180/60/R14 musialbym isc do auta sprawdzic.

W kazdym w porownaniu z wczesniejszymi oponkami jest duzy plus na mokrym, wrecz rewelacja. W wakacje w gorach w Chorwacji nagle sie rozpadalo, tak ze ledwo co wycieraczki nadazaly. Oponki swietnie sie trzymaly drogi przy predkosci ~130. Podczas jesieni w Polsce jezdzi sie swietnie, nie wpadlem nigdy w zaden poslizg na wodzie. Pewnie zawieszenie bravy jest duzo lepsze niz Pandy ale oponki tez robia swoje (porownanie z wczesniejszymi). Na suchym taka srednia opona. W swojej cenie to jednak raczej czolowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 175/70 to jakoś hardcorowo wysoko, myślałem o 65 albo 60....

samochod jst wyzszy (teoretycznie) od 155/80R13 o 1,1 cm wiec hardcor to chyba nie jest :;

praktycznie nieco wiecej bo opony sie mniej uginaja, ale fakt wyglada zdecydowanie powazniej cool.gif

pzdr

Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na spalaniu duze roznice?

Tak do konca to nie wiem, ale fizyki sie nie da oszukac szersza opona - wieksze spalanie.

Przy obecnym obwodze opony 100 km z licznika to 100 kilometrow

a nie jak na fabrycznych dziewiecdziesiat kila wiec wynik jest nieco bardziej prawdziwy zlosnik.gif

Poza tym predkosc maksymalna licznikowa:

165/70R13 - 175

175/70R14 - 165

mowi wszystko tongue.gif

pzdr

Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe

> zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14.

> Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w

> katalogu jest około 60, ale część na zamówienie).

> - 12 modeli w cenach do 150,-

> - 12 modeli w cenie 150-200,-

> - 2 modele w cenie 200-300,-

> - 1 model w cenie powyżej 300,-

> Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.:

> 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,-

> 2.Vredestein T-Trac - 210,-

> 3.Kleber Dynaxer HP-2 - 150,-

> 4.Michelin Energy E3A - 200,-

> 5.Pirelli P3000 - 200,-

> 6.Barum Brillantis - 140,-

> 7.BFGoodrich PROFILER 2 - 150,-

> 8.Continental ContiEcoContact 3 - 180,-

> 9.Polskie wynalazki

> Z wymienionych powyżej przynajmniej 3 modele uważane są za bardzo

> dobre w swojej klasie (poz.1, poz.4, poz.8) i jak ulał pasują do

> maluchów w klasie Pandy (A+).

> Skoro powyższe są dupne to jakich Kolega opon szuka

Szkoda że umieściłeś w zestawieniu Firestonek. Mam je w Oplu i uważam że są lepsze od Barumek które mam w Miśku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> samochod jst wyzszy (teoretycznie) od 155/80R13 o 1,1 cm wiec hardcor

> to chyba nie jest :;

> praktycznie nieco wiecej bo opony sie mniej uginaja, ale fakt wyglada

> zdecydowanie powazniej

> pzdr

> Lee

Ale to totalny bezsens bo pogarsza wszystko od przekłamań licznika do prowadzenia na zakrętach. O wygladzie tak wysokiej opony nie wspomne.

Przy 175/14 powinienes miec profil 60, a Ty masz 70, czyli wyższy nawet od zalecanego do 165 !!!!

Przy oponach nie ma dowolności.

Bardzo ważna jest też własciwa szerokość, pasujaca do szerokości felgi - tu przesada może być bardzo niebezpieczna, a dużej tolerancji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to totalny bezsens

bardzo wielka pewnosc siebie angryfire.gif

> bo pogarsza wszystko od przekłamań licznika

w chwili obecnej predkosc pokazywana na liczniku jest

predkoscia RZECZYWISTA a nie zawyzona jak na fabrycznych.

> prowadzenia na zakrętach.

masz racje prowadzenie w zakretach (subiektywnie) sie poprawilo biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

> O wygladzie tak wysokiej opony nie wspomne.

o gustach nie dyskutuje wink.gif

> Przy 175/14 powinienes miec profil 60, a Ty masz 70, czyli wyższy > nawet od zalecanego do 165 !!!!

Moj wybor (swiadomy i wolny tongue.gif)

> Przy oponach nie ma dowolności.

Jest w granicach rossadku i pozadanych efektow (hamowanie, bezpieczenstwo na dziurach)

> Bardzo ważna jest też własciwa szerokość, pasujaca do szerokości

> felgi - tu przesada może być bardzo niebezpieczna, a dużej

> tolerancji nie ma.

I tu wypowiem swoja opinie dosc stanowczo :

- 175/70R14 na feldze 14" szerokosci 5,5" obecne letnie

- 165/70R13 na feldze 13" szerokosc 5" zimowki

sa dla mnie optymalnym dopasowaniem opony do felgi gdyz:

zapewniaja ochrone felgi przez opone,

nie wystaja zbyt daleko za felge (jak np 185/65R13 felga 13"/5")

zapewniaja optymalne wlasciwosci trakcyjne (przyczepnosc, trzymanie boczne, wybieranie nierownosci)

jak widac nie do konca zgadzam sie z kolega

ale od tego jest wlasnie to forum

pzdr

Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo wielka pewnosc siebie

Bo to jest bezsens. Sprzeczny, że wszystkimi normami i zaleceniami i wybacz - ale moim zdaniem także ze zdrowym rozsadkiem.

> w chwili obecnej predkosc pokazywana na liczniku jest

> predkoscia RZECZYWISTA a nie zawyzona jak na fabrycznych.

Czym mierzyłeś?

> masz racje prowadzenie w zakretach (subiektywnie) sie poprawilo

Jaaaasne, przy oponie o profilu za dużym o 2 "jednostki" rotfl.gif

> o gustach nie dyskutuje

To fakt.

> Moj wybor (swiadomy i wolny )

> Jest w granicach rossadku i pozadanych efektow (hamowanie,

> bezpieczenstwo na dziurach)

Nie jest. Masz całkowicie nieodpowiednią średnice kola do tego auta. Panda która i tak jest autem zawieszonym wysoko i ze stabilnością ma problemy, dostała od Ciebie ekstremalnie wysokie opony ze skrajnie nie dopasowaną szerokoscią.

Tabele i normy opracowywali inżynierowie nie debile.

> I tu wypowiem swoja opinie dosc stanowczo :

> - 175/70R14 na feldze 14" szerokosci 5,5" obecne letnie

> - 165/70R13 na feldze 13" szerokosc 5" zimowki

> sa dla mnie optymalnym dopasowaniem opony do felgi gdyz:

> zapewniaja ochrone felgi przez opone,

> nie wystaja zbyt daleko za felge (jak np 185/65R13 felga 13"/5")

> zapewniaja optymalne wlasciwosci trakcyjne (przyczepnosc, trzymanie

> boczne, wybieranie nierownosci)

Dla 165 5 cali jest optymalne jak najbardziej, 5,5 dla 175 dopuszczalne.

Ale ja nigdzie nie pisałem, że masz żle dobraną szerokość do felg. Bo nie napisałeś jakiej szerokosci je masz.

> jak widac nie do konca zgadzam sie z kolega

> ale od tego jest wlasnie to forum

Nie zgadzasz sie również z wszelkimi opracowanymi zaleceniami i badaniami producentw aut. Ale to wolny kraj.

> pzdr

Również pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wybacz - ale moim zdaniem także ze zdrowym rozsadkiem.

Wyglada ze mamy rozne pojecie zdrowego rozsadku smile.gif

>Czym mierzyłeś?

"pomiary" to radary nad drogami

kilka radarow na obydwu oponach i podobne wyniki

wiec blad pomiaru nie powinien byc durzy

>Nie jest. Masz całkowicie nieodpowiednią średnice kola do tego auta.

>Panda która i tak jest autem zawieszonym wysoko i ze

stabilnością ma problemy, dostała od Ciebie ekstremalnie wysokie opony ze skrajnie nie dopasowaną szerokoscią.

policzmy:

- roznica srednicy pomiedzy 155/80R13 a moja 175/70R14 to ok. 2,2 cm (3,7 %) a wysokosc zawieszenia samochody zmienila sie o 1,1cm

- szerokosc 175 a zalecana 165(14") 1cm to niecale 6%

Jesli nadal uwazasz ze to "całkowicie nieodpowiednią" i "skrajnie nie dopasowaną" to pozostaje mi sie jedynie nie zgodzic.

>Tabele i normy opracowywali inżynierowie nie debile.

Tabele i normy sa opracowywane przez Inzynierow i to przez "durze I" jednak musza oni brac pod uwage wiele czynnikow ktore ja moge sobie odpuscic:

- aby marketingowiec mogl wpisac w ulotke spalanie 3,7 to nie moze byc to opona o szerokosci 175

- aby sprzedawca mogl wystawic cene ...999 to opona musi byc tania np 155/80R13

- aby samochod podobal sie tym co lubia duze kola i male to musi to byc kolo 165/65R14

- i wiele wiele innych czynnikow o ktorych nawet bysmy nie pomysleli

>Ale to wolny kraj.

I oby taki nadal pozostal ... smile.gif

Masz moze jakies kontakty z inzynierami bo jestem ciekaw jak rozwiazali kwestie stabilnosci

w pandzie 4X4 ktora jest jednak od mojej o 5-6 cm wyzsza?

pzdr

Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że jestem na etapie zakupu opon pokusiłem się o małe

> zestawienie dotyczące opon na lato w rozmiarze 165/65/14.

> Znalazłem 28 modeli opon w tym rozmiarze do kupienia od ręki (w

> katalogu jest około 60, ale część na zamówienie).

> - 12 modeli w cenach do 150,-

> - 12 modeli w cenie 150-200,-

> - 2 modele w cenie 200-300,-

> - 1 model w cenie powyżej 300,-

> Parę ciekawszych przykładów + orientacyjne ceny brutto za 1 szt.:

> 1.Uniroyal Rallye 680 - 150,-

> 2.Vredestein T-Trac - 210,-

> 3.Kleber Dynaxer HP-2 - 150,-

> 4.Michelin Energy E3A - 200,-

> 5.Pirelli P3000 - 200,-

> 6.Barum Brillantis - 140,-

> 7.BFGoodrich PROFILER 2 - 150,-

> 8.Continental ContiEcoContact 3 - 180,-

> 9.Polskie wynalazki

> Z wymienionych powyżej przynajmniej 3 modele uważane są za bardzo

> dobre w swojej klasie (poz.1, poz.4, poz.8) i jak ulał pasują do

> maluchów w klasie Pandy (A+).

> Skoro powyższe są dupne to jakich Kolega opon szuka

Zawsze uważałem i uważam, ze opona w samochodzie to najważniejsza część. ABSy, ESP i tak dalej w kryzysowej sytuacji nie pomogą jeśli masz średnie opony podatne np. na aquaplaning. We wszystkich samochodach w rodzinie mamy goodyeary eagle F1 3. I również do Pandy chciałem kupić opony klasy premium. Szczególnie że tym autem transportowany jest mój 4 miesięczny pierworodny policial.gif Niestety takich nie ma, a rozmiaru zaproponowanego przez speców z Fiata zmieniać bym nie chciał... Po coś go w sumie wymyślili...

A więc co byście polecili z 3 opon zaproponowanych przez kolege TOMr ? Dużo dobrego słyszałem o tych Uniroyalach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeginasz....pierwsze słyszę o problemach stabilnosci pandy......

> mozesz poprzeć dowodami a nie subiektywnym i uprzedzonym do

> autka odczuciem?

Nie mam uprzedzenia ( nie krytykowałem tego auta a wręcz przeciwnie - łatwo sprawdzić, jedyne co miałem do zarzucenia to awaryjnosć i tu zdania nie zmienie, a co do subiektywności to kazde odczucie bedzie subiektywne. Ale wystarczy spojrzeć na testy albo poprostu spróbować szybko pokonać nią zakręty.

Jest to najwyższe auto w swojej klasie i odbiło sie to własnie trakcją. Zdecydowanie szybciej można pokonać zakret np. SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opony ze skrajnie nie dopasowaną szerokoscią.

> policzmy:

> - roznica srednicy pomiedzy 155/80R13 a moja 175/70R14 to ok. 2,2 cm

> (3,7 %) a wysokosc zawieszenia samochody zmienila sie o 1,1cm

To dużo. Ale widać, że Cie nie przekonam. Zreszta to Twoja sprawa na czym jeździsz, a naśladowców raczej nie będzie, bo jest to rozwiązanie powiedzmy hmmm oryginalne.

> Masz moze jakies kontakty z inzynierami bo jestem ciekaw jak

> rozwiazali kwestie stabilnosci

> w pandzie 4X4 ktora jest jednak od mojej o 5-6 cm wyzsza?

Nie nie mam konktaktu z inzynierami fiata hehe.gif

Tam jest napęd 4x4 który trakcje poprawia. Ma też niezależne tylne zawiesznie a to duża róznica.

Ale mimo to w testach własciwosci jezdne na drodze - suchej rzecz jasna -(zwłaszcza zachowanie sie na zakrętach) lepsze ma zwykła Panda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We

> wszystkich samochodach w rodzinie mamy goodyeary eagle F1 3. I

> również do Pandy chciałem kupić opony klasy premium.

Niestety nie da się kupić najlepszych opon do najtańszych samochodów.

Co do goodyearów - swego czasu stanowiły wyznacznik technologicznej innowacyjności (m.in. przez nowatorski wzór bieznika). Chciałbym tylko zaznaczyć, że inne firmy nie stoją w miejscu, a ładnie wyglądający bieżnik nie stanowi o jakości opony. Krótko mówiąc - na rynku jest wiele równie dobrych (jak nie lepszych) opon.

> Niestety takich nie ma, a rozmiaru zaproponowanego przez speców

> z Fiata zmieniać bym nie chciał... Po coś go w sumie

> wymyślili...

Nie ma powodów - jest to bardzo dobry kompromis dla małego auta.

> A więc co byście polecili z 3 opon zaproponowanych przez kolege TOMr

> ? Dużo dobrego słyszałem o tych Uniroyalach...

Zdecydowanie Uniroyale Rallye 680 ok.gif

Fajnie by było móc kupić do Pandy Uniroyale RainSport 1, ale są dostępne dopiero od rozmiaru 195 co do Pandy jest bzdurą.

Dobre też są Continentale ContiEcoContact 3 (nie mylić z ContiEcoContact EP) - po prostu dobra opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ale widać, że Cie nie przekonam.

Masz racje moje doswiadczenia z jazdy jednoznacznie

bronia mojego wyboru.

>naśladowców raczej nie będzie, bo jest to rozwiązanie powiedzmy hmmm oryginalne.

totez nie bede do mojego pomyslu jakos szczegolnie przekonywal

Konczac temat z mojej strony dla MultiJet-a:

- max hamowanie + dobre trzymanie na zakretach - 175/60-65 R14 i felga 14"/5,5"

(dla twardzieli 175-85/50 R14 lub zmienic samochod:)))

- dobre wlasciwosci trakcyjne i ochrona felg 165/70R14 i 14"/5"

- jazda w trybie emeryta + max ekonomia 155/80R13

jak widac ja zrezygnowalem z kompromisow smile.gif

ale:

Wszelkie modyfikacje robicie na wlasne ryzyko i opowiedzialnosc biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

pzdr

Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak do konca to nie wiem, ale fizyki sie nie da oszukac szersza opona

> - wieksze spalanie.

> Przy obecnym obwodze opony 100 km z licznika to 100 kilometrow

> a nie jak na fabrycznych dziewiecdziesiat kila wiec wynik jest nieco

> bardziej prawdziwy

> Poza tym predkosc maksymalna licznikowa:

> 165/70R13 - 175

> 175/70R14 - 165

> mowi wszystko

Pewnie jechałeś z taką samą prędkością, tylko że większe koło przy tej samej prędkości wolniej się kręci, to i mniej licznik pokazuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc powiem wam że właśnie przestudiowałem testy opon niemieckiego ADAC i doszedłem na ich podstawie do zaskakującego stwierdzenia... Uniroyale 680 to syf !

Generalnie w testach króluje Conti Eco 3

Link do strony z testami ADAC

Nie ma wprawdzie testu opon 165/65/14 ale są bardzo zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie

14" 165/65 ma 1790,99997861645 mm obwodu

a 14" 175/60 ma 1776,86281169145 mm obwodu

roznica na obwodzie w sumie niewielka bo tylko 14,137166925 mm czyli tylko 0,79562512265887307657626597217434 %

suma sumarum nowa opona w porownaniu do zjechanej o tym samym rozmiarze bedzie tyle miala roznicy

mozna sobie darowac takie glupotki jak roznica we wskazaniach predkosciomierza i licznika odleglosci i takie tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uniroyale 680 to syf !

No to moje auto będzie jeździło na syfie zlosnik.gif

PS. Oglądałem wczoraj test aut klasy D na MotorVision. Porównanie Passata (140KM) i Avensisa (116KM). Na odcinku testowym Passat był poniżej 1 sekundy (słownie: jedna sekunda) szybszy. Konkluzja testera - Passat jest zdecydowanie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to moje auto będzie jeździło na syfie

> PS. Oglądałem wczoraj test aut klasy D na MotorVision. Porównanie

> Passata (140KM) i Avensisa (116KM). Na odcinku testowym Passat

> był poniżej 1 sekundy (słownie: jedna sekunda) szybszy.

> Konkluzja testera - Passat jest zdecydowanie lepszy.

Dla Niemców i niestety dla wielu Polaków niemieckie wozy zawsze będa najlepsze pad.gif nawet te 20 letnie rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla Niemców i niestety dla wielu Polaków niemieckie wozy zawsze będa

> najlepsze nawet te 20 letnie

Generalnie tego typu testy pokazują specyficzny obiektywizm - jest lepszy bo jest szybszy. OK. Dlaczego jednak nie podnosimy argumentu, że konkurent jest minimalnie wolniejszy, ale dużo słabszy. To tak jakby porównywać przestronność Pandy i Stilo.

To samo jest z oponami - aquaplaning przy 95,1 km/h vs przy 95,2 km/h - pierwsza opona 2 gwiazdki, a druga 3 gwiazdki. Prawda - obiektywnie tak, ale.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna sobie darowac takie glupotki jak roznica we wskazaniach

> predkosciomierza i licznika odleglosci i takie tam

Zgadzam się z Tobą. Dopuszczalny błąd prędkościomierza jest o 1 rząd wielkości większy, więc te kilka mm można pominąć. A tak na marginesie to chciałem się pochwalić, że od wczoraj posiadam felgi 14x6" z oponami 165/65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z Tobą. Dopuszczalny błąd prędkościomierza jest o 1 rząd

> wielkości większy, więc te kilka mm można pominąć. A tak na

> marginesie to chciałem się pochwalić, że od wczoraj posiadam

> felgi 14x6" z oponami 165/65.

a jak myślisz czy 185/60da sie wsadzic do pandy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Lepsze chyba byłyby 185/55R14 , żeby nie było żadnych obcierek przy

> załadowaniu i na zakrętach

no nietety posiadam juz felgi z oponkami pozostały mi z uno 6'' z oponami 185/60 R14 i nier chciał bym zmieniac

dziś na AK lukałem ale nikogo z 185 nie było frown.gif

PS dzieki za info wink.gif

RABIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nietety posiadam juz felgi z oponkami pozostały mi z uno 6'' z

> oponami 185/60 R14 i nier chciał bym zmieniac

> dziś na AK lukałem ale nikogo z 185 nie było

> PS dzieki za info

> RABIN

A jaki to koleżanka ma samochodzik że tu sie udziela? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.