maropr78 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Witam !! Pacjent to Meriva z silnikiem Z17DTH. Podczas delikatnego przyśpieszania na zimnym silniku w czasie jazdy, silnik mocno dymi na czarno. Objawy ustępują po rozgrzaniu silnika. Samochód ładnie pali czy to zimny, czy rozgrzany. Na biegu jałowym równo i cicho pracuje, na luzie jak jej dać po obrotach to puści delikatnego czarnego bąka ale to jak każdy diesel. Jeszcze jedna niepokojąca rzecz to na zimnym, czy to na luzie czy podczas jazdy jak się przyśpiesza to słychać dźwięk jakby klepania, gdy silnik się rozgrzeje to ten dźwięk jest cichszy ale nadal występuje. Sam mam Astre 2 z silnikiem 1,7DTI(Y17DT) i wiem że diesel pod obciążeniem lubi puścić czarnego dymka, ale ta Meriva to nawet podczas delikatnego przyśpieszanie nieźle daje z rury. W mojej Astrze tak dawało, ale po wymianie przepływomierza problem ustąpił i auto stało się żwawsze. Ta Meriva ma niby 100KM a moja Astra 75KM, ale w tej Merivie nie czuć tej mocy. Dajesz pedał w podłogę, za tobą chmura czarnego dymu, a auto jakoś tak niemrawo przyśpiesza, jak się rozgrzeje chmury już nie ma ale auto nadal nie ma buta. Podejrzewam że to może być przepływomierz ale nie daje mi spokoju jeszcze to klepanie, trochę poczytałem i może to być też objaw lejących wtryskiwaczy. Auto nie wywala żadnych błędów na desce rozdzielczej nie posiada też DPF-a. Potrzebuje od kolegów informacji co jeszcze może powodować takie objawy i czy dobrze myślę że to może być przepływomierz lub wtryski. Przejrzałem ceny wtrysków do tego auta i nowe to jakiś kosmos, a wtrysków DENSO ponoć się nie regeneruje. Używki na Allegro są po 400-500 zł ale tu nie ma znów pewności co się kupi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 A może to zawory klepią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 > A może to zawory klepią? Ale czy zawory nie powinny też klepać na biegu jałowym ?? Na innym forum wyczytałem że ktoś oprogramowaniem OP-COM wyłączał elektrycznie wtryskiwacze i po wyłączeniu pierwszego klepanie ustąpiło . W tej Merivie klepanie na biegu jałowym nie występuje, tylko podczas dodawania gazu i w czasie jazdy pod obciążeniem. Jak silnik się zagrzeje to klepanie jest ale cichsze. PS. Czy Opel Scannerem albo innym oprogramowaniem też można np. wyłączać dla testów wtryskiwacze bo oryginalny OP-COM do tanich nie należy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 Wtryski możesz odłączyć poprzez zdjęcie z nich wtyczek, nie potrzeba tu nic specjalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.