Skocz do zawartości

Stilo Abarth - Selespeed pracuje tylko w trybie manualnym


bergmen

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Nigdzie nie znalazłem takiego problemu na forum.

Stilo wyrzuca podczas jazdy awarię silnika (kontrolka) i zmienia się tryb seelespeda na manualny. Czasem po którymś odpaleniu samochodu kontrolka gaśnie (czasem nie) i można jeździć w trybie automatycznym nawet z zapaloną kontrolką.

Wyrzucał błąd potencjometru przyspieszenia - więc go zmieniłem, ale nic się nie zmieniło. Zauważyłem że gdy pracuje w trybie manualnym czasami samochód ruszy po bardzo "głębokim" wciśnięciu pedału gazu. Zdarza mu się też że gdy np. dojeżdżam do świateł (z reguły wtedy pedał gazu i hamulca nie wciśnięty) zbija mi bieg na neutralny, to samo gdy jadę powoli na wstecznym.

Pomożecie zdiagnozować problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> Nigdzie nie znalazłem takiego problemu na forum.

> Stilo wyrzuca podczas jazdy awarię silnika (kontrolka) i zmienia się tryb seelespeda na manualny.

> Czasem po którymś odpaleniu samochodu kontrolka gaśnie (czasem nie) i można jeździć w trybie

> automatycznym nawet z zapaloną kontrolką.

> Wyrzucał błąd potencjometru przyspieszenia - więc go zmieniłem, ale nic się nie zmieniło.

> Zauważyłem że gdy pracuje w trybie manualnym czasami samochód ruszy po bardzo "głębokim"

> wciśnięciu pedału gazu. Zdarza mu się też że gdy np. dojeżdżam do świateł (z reguły wtedy

> pedał gazu i hamulca nie wciśnięty) zbija mi bieg na neutralny, to samo gdy jadę powoli na

> wstecznym.

> Pomożecie zdiagnozować problem?

Selespeed nie będzie działał poprawnie do czasu gdy nie będzie miał usterek w silniku.

Skrzynia bazuje na informacji uzyskanych z silnika i innych typ gaz, hamulec, cisnienie w układzie ABS. Jeśli tu coś nawala - skrzynia przestaje pracować błędnie -ba, nawet nie znajdziesz błedu w układzie selespeed - bo nie on jest powodem zlej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Selespeed nie będzie działał poprawnie do czasu gdy nie będzie miał usterek w silniku.

> Skrzynia bazuje na informacji uzyskanych z silnika i innych typ gaz, hamulec, cisnienie w układzie

> ABS. Jeśli tu coś nawala - skrzynia przestaje pracować błędnie -ba, nawet nie znajdziesz błedu

> w układzie selespeed - bo nie on jest powodem zlej pracy.

Tak,

Mam błąd P0220 - Poz przyspiesznika bieznika 2

Pedał przyspieszenia wymieniłem wcześniej. Ktoś pisał gdzieś że w 1.9 miał taki błąd - okazało się że powodem były przewody na nadkolu pod podstawą akumulatora - wilgoć. No nic...chyba muszę rozebrać trochę furki.

Może jest coś jeszcze co może generować ten błąd?

Edit:

Poizolowałem jeszcze raz wiązki mimo że jakichś nieprawidłowości nie zauważyłem, w kostkach łączeniowych też wszystko ok.

Po ponownym podłączeniu akumulatora błąd był nadal ale można było skrzynię przełączyć na automat smile.gif

Błędy wykasowałem. Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy coś "przypadkiem naprawiłem" mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.