12345 Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 wczoraj pykałem bez problemu. m in na tempomacie po śląsku. wieczorem zgasła lampka w kabinie ( kiedyś miałem problem z oświetleniem - pisalem już na forum ) ale o tym na końcu żeby nie zanudzać. Myślę bezpiecznik. Przeglądam skrzynke bezpieczników. Wyciagam takie kleszczyki do bezpieczników. .... światło sie pojawiło. Wciskam kleszczyki - światło gasnie. Tak z 2 razy i gaśnie i się zapala. I za 2 razem słysze cyk. I pojawił sie ekran na licznikach. Patrzę - pojawiło się B&Me - któr mi sie zawiesza ( od 4 miesięcy nie działało). Dobrze i niedobrze. Jest Blue jest światło , niedobrze - jakieś zwarcie w okolicy bezpieczników. Dzis ruszyłme do rzeszowa. Włączam tempomat - NIE działa. No może jakis bezpiecznik przy ucisku strzelił. Po 50 km- wyskakuje na tablicy - AUTO Z KŁÓDKĄ oraz trójkąt w kółku. Na postoju komunikaty: "hill holder available" oraz drugi "Check vehicle protection system" Co się tam mogło wydarzyć? cd dalszy dla wytrwałych. pół roku temu na gwarancji była wyknwana w tym kierunku naprawa - wymieniono ( podobno) całą tablice bezpieczników. Ten sam problem ze światłem. O Blue&Me juz się rozpisywałem. Ogólnie mówiąc - ucisniecie prawej strony listwy powoduje gaśnięcie światła, odciągnięcie listwy - pojawia się oświetlenie kabiny. Dodatkowo ten czarny przekaźnik w dolnym prawym rogu jest dość mocno ciepły ( czyto normalne?) co sądzicie. Do rzeszowa bez problemu dojechałem. PS instrukcje czytałem - każą i jechać do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 > Dobrze i niedobrze. Jest Blue jest światło , niedobrze - jakieś zwarcie w okolicy bezpieczników. > Włączam tempomat - NIE działa. No może jakis bezpiecznik przy ucisku strzelił. Niekoniecznie zwarcie, może być brak styku na złączu - wtyczce (spróbuj docisnąć), lub uszkodzony bezpiecznik/przekaźnik który raz łączy lub przerywa - do wymiany, najgorsza opcja - płyta główna BC, płyta bezp. zimny lut itp. Przekaźnik może być ciepły. ośw. wnętrza to bezp. F39-10A - pierwsza kolumna, drugi rząd wtyczki do sprawdzenia nad złączem OBD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Hej. Bezpiecznik oświetlenia ok bo świeci. Płyta z bezpiecznikami byla w zeszłym roku podobno wymieniona w Aso. Mam dokument. Ale to bylo jeszcze na gwarancji i reklamować tego juz nie mogę. Choć spróbuje. A gdzie znajduje sie płyta bc? Choć wtedy powinny być inne objawy. W poniedziałek spróbuje zrobić kompa. Czy listwę z bezpiecznikami można w jakiś sooso sposób wydostać. Wygląda jakby byla na zaczepach. > Niekoniecznie zwarcie, może być brak styku na złączu - wtyczce (spróbuj docisnąć), > lub uszkodzony bezpiecznik/przekaźnik który raz łączy lub przerywa - do wymiany, > najgorsza opcja - płyta główna BC, płyta bezp. zimny lut itp. > Przekaźnik może być ciepły. > ośw. wnętrza to bezp. F39-10A - pierwsza kolumna, drugi rząd > wtyczki do sprawdzenia nad złączem OBD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fox03 Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > Płyta z bezpiecznikami byla w zeszłym roku podobno wymieniona w Aso. Mam dokument. Ale to bylo > jeszcze na gwarancji i reklamować tego juz nie mogę. Choć spróbuje. Jeśli wymieniałeś na gwarancji a nie upłyneło 12 miesięcy to element nadal jest na gwarancji. Tak wymieniałem bodajże wysprzęglik sprzęgła i nadal mam na niego gwarancję . Teraz nie pamiętam ale wszystko zależy od tego jaką miałeś gwarancję to i możesz mieć element na gwarancji 24 miesiące. Bo po zamontowaniu czas liczą od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > A gdzie znajduje sie płyta bc? Choć wtedy powinny być inne objawy. BC - BodyComputer jest połączony z płytą bezpieczników i przekaźników - jak kanapka - stanowią całość ale rozłączalne. To BC steruje przekaźnikami od zasilania świateł i innych urządzeń elektronicznych. Poruszaj delikatnie kabelkami, przekaźnikami, bezpiecznikami. Może zauważysz kiedy wystąpią błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 fox jeżeli chodzi o gwarancję, tutaj rzecz chyba sporna. Wymienili mi turbinę w marcu. Ale od razu powiedzieli że auto ma 5 lat gwarancji., która kończy się w maju. Tak więc tylko do tej pory turbina jest na gwarancji. Listwę bezpieczników wymieniali jeszcze jako - usterke która została zgłoszona w okresie gwarancyjnym - i dlatego wymienili ja we wrześniu. Ale wracając do tematu. Wychodzi na to że wymieniając listwę nie sprawdzili wtyczek - tylko przełożyli z A do B. A światło znika dokładnie po uciśnieciu lewe strony pytki. Musiałbym sprawdzić czy inne systemy podpięte pod prawy rząd bezpieczników także znikają. Jutro będę miał czas po powrocie z Rzeszowa. PS masz może dokładny opiś bezpieczników i przekaźników.? pod ręka. Tzn bezpieczniki mam w instrukcji. Ale żadnego nie potrafie znaleźć odpoiwedzialengo za tempomat. > BC - BodyComputer jest połączony z płytą bezpieczników i przekaźników - jak kanapka - stanowią > całość ale rozłączalne. > To BC steruje przekaźnikami od zasilania świateł i innych urządzeń elektronicznych. > Poruszaj delikatnie kabelkami, przekaźnikami, bezpiecznikami. Może zauważysz kiedy wystąpią błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > Tzn bezpieczniki mam w instrukcji. > Ale żadnego nie potrafie znaleźć odpoiwedzialengo za tempomat. tempomat: bezp. F49-7,5A - piąta kolumna, trzeci rząd żeby działał tempomat nie może być awarii ABS-ESP Ale myślę, że przyczyną mogą być styki przekaźnika lub styki złącz. Musisz wiedzieć w którym miejscu znika napięcie. Bez multimetru niewiele sprawdzisz. Można spróbować zamienić miejscami takie same przekaźniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fox03 Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > fox > jeżeli chodzi o gwarancję, tutaj rzecz chyba sporna. > Wymienili mi turbinę w marcu. Ale od razu powiedzieli że auto ma 5 lat gwarancji., która kończy się > w maju. Tak więc tylko do tej pory turbina jest na gwarancji. Masz rację, że gwarancja rzecz sporna, lecz jak wymieniają element na nowy (a myślę, że w takim razie turbinę dali Ci regenerowaną i w razie czego chcą umyć ręce) to ma on co najmniej 12 miesięcy gwarancji. W ASO w Bielsku tak jak pisałem po okresie gwarancji auta nieodpłatnie wymienili mi wysprzęglik, który był 10 miesięcy wcześniej wymieniany w trakcie gwarancji bo uznali, że na niego akurat jest jeszcze gwarancja. Ale co ASO to inna interpretacja i podejście do problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > Ale co ASO to inna interpretacja i > podejście do problemu. u mnie zabawa zaczęła się z żorami i niestety nie można się od nich odkleić. wg fapu skończyć sprawę muszą ci którzy zaczęli. niestety. Ale to historia na spotkanie a nie na maila Właśnie wróciłem z trasy. I miałem już ciepło. Zapakowałem samochód , wsiadam i cisza. NIe można odpalić. Za może 10 razem już tylkko włożylem kluczyk i od razu przekręciłem - i zaskoczył. Co do reszty automat klimy tez nie działa. można tylko ręcznie wysterować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 dotarłem do domu. Dziś podłączenie pod kompa. Błędy wykasowane. Ewidentnie coś w okolicy listwy bezpieczników. Podłączenie wtyczki do kompa - nie ma sygnału. Po czasei udało sie wykasować błędy - ale brak nadal tempomatu przy działającym hill holderze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 byłem w aso. ( po telefoinie na zieloną linię ). Stwierdzili że może winne być body. Co do błędów - nie zniknęły. brak hill holdera, , automatu klimy. Elektryk stwierdził że może być winne body. Nie wiem co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.