Tomasso Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Który lepszy? Matriksów jest parę, do Hyundaia się przekonałem, mój Accent to było bezawaryjne bydlę. O Tacumie/Rezzo nie wiem nic, trudno znaleźć jakieś porównania A zatem - który lepszy? Podstawa - ma się nie psuć i jeździć. Współczynnik lansu ma dla mnie znaczenie zerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Jeden egzotyk lepszy od drugiego. Matrxia bym odpuscil ze wzgledu wlasnie na popularnosc. Tacume mozna rozwazyc silniki z czasow lanosa i nubiry, czesci powinny byc. Ale juz szyciej szukalym kily Carens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > Który lepszy? > Matriksów jest parę, do Hyundaia się przekonałem, mój Accent to było bezawaryjne bydlę. Matrix może jest z wyglądu kontrowersyjny i w sumie sporadycznie spotykany na drogach, ale mechanicznie nie ma problemu z częściami - to ciągle Hyundai, więc na rynku jest dużo tanich (i bardzo tanich) części. > O Tacumie/Rezzo nie wiem nic, trudno znaleźć jakieś porównania Nie wiem z czym to dzieli mechanikę > A zatem - który lepszy? > Podstawa - ma się nie psuć i jeździć. Współczynnik lansu ma dla mnie znaczenie zerowe. Z tych dwóch - wybrałbym (z punktu widzenia posiadacza DU i Hyundaia ) Matrixa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Jeden egzotyk lepszy od drugiego. Matrxia bym odpuscil ze wzgledu wlasnie na popularnosc. Ale że mało czy że dużo tego na szrotach? Patrzyłem na moto.allegro i sporo części jest, materiały eksploatacyjne też są dostępne. > mozna rozwazyc silniki z czasow lanosa i nubiry, czesci powinny byc. Ale juz szyciej szukalym > kily Carens. Czemu właśnie Kiła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Ale że mało czy że dużo tego na szrotach? > Patrzyłem na moto.allegro i sporo części jest, materiały eksploatacyjne też są dostępne. Malo na ulicach. > Czemu właśnie Kiła? Sprzedali tego calkiem sporo w PL to duzy plus. Rezzo to juz archaiczna konstrukcja ani to bezpieczne ani trwale. Dodatkowo wchodza w wiek gdzie bedzie ruda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Bierz Rezzo. Miałem zrobiłem ponad 100 tyś i nic się nie działo. Części raczej bez problemu. Dużo używanych części, trochę nowych koreańskich i wszystko nowe w dostępne w Oplu. Może uda się kupić krajowy. Ja taki miałem z pełną historią. Matrixem raz jeździłem. Bardziej toporny i jakby o klasę mniejszy. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Który lepszy? > Matriksów jest parę, do Hyundaia się przekonałem, mój Accent to było bezawaryjne bydlę. > O Tacumie/Rezzo nie wiem nic, trudno znaleźć jakieś porównania > A zatem - który lepszy? > Podstawa - ma się nie psuć i jeździć. Współczynnik lansu ma dla mnie znaczenie zerowe. Ciężko ci będzie znaleźć kogoś, kto oba miał, bo to musiałby być niezły odpał, żeby się dwa razy w takie egzotyki pakować Jak ktoś "raz jeździł", jak kolega powyżej, tym drugim samochodem, to nic ciekawego nie napisze - ja też raz Tacumą jechałem, i to ona wydała mi się, w porównaniu z Matrixem, znacznie gorsza - to typowy mechanizm psychologiczny. Więc jedyne, co możesz uzyskać, to opinie na temat jednego i drugiego auta - porównania, które lepsze, nikt ci nie zrobi Kilka słów na temat Matrixa, bo zrobiłem nim ponad 100 kkm, więc coś mogę napisać: To całkiem dobre auto, tak do 200kkm, potem dużo rzeczy zaczyna się sypać i jazda robi się mało przyjemna. Samochód, dzięki specyficznemu ułożeniu foteli i budowie wnętrza (brak tunelu środkowego) jest GIGANTYCZNY w środku. Dodatkowo bonus w postaci możliwości łatwego przejścia z przodu na tył bez wychodzenia na zewnątrz - kto miał dziecko, wie, jaka to wspaniała sprawa Tacuma pod względem ilości miejsca w środku jest malutka, kolego wodzu Bagażnik za to mocno średni - niewielki i nieustawny (pionowy). Można powiększyć, bo tylna kanapa jest przesuwana, ale wtedy robi się mniej miejsca w środku. Mechanicznie auto jest dosyć proste (z tyłu wielowahacz - jak się zacznie sypać, to jest źle) i niezawodne - przez pierwsze 200 kkm psuło się naprawdę mało. Kluczowy jest wybór silnika - trzycylindrowy diesel to wyjątkowo nieudana kontrukcja i należy jej unikać jak ognia. Dostępność części teraz już powinna być dobra - ja nim jeździłem 6 lat temu, to wtedy na części czekało się i 3 tygodnie - to było męczące. Na szczęście nigdy nie zepsuł się tak, żeby nie dało się do naprawy jeździć. Co tam jeszcze - w ogóle nie rdzewieje. Na autostradę się nie nadaje z uwagi na kształt nadwozia - pali wtedy dużo (baaardzo kiepski Cx) i jest środku głośno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Chciałem wywołać dyskusję i trochę się udało. > Bagażnik za to mocno średni - niewielki i nieustawny (pionowy). Można powiększyć, bo tylna kanapa > jest przesuwana Ten argument mnie przekonuje... Czy po złożeniu 1/3 kanapy wejdzie rower w pionie? > Mechanicznie auto jest dosyć proste (z tyłu wielowahacz - jak się zacznie sypać, to jest źle) Miałem w Accencie, da się żyć, są już w sprzedaży. > Kluczowy jest wybór silnika - trzycylindrowy diesel to wyjątkowo nieudana kontrukcja Celuję w 1.6 benzynowego + gaz > Co tam jeszcze - w ogóle nie rdzewieje. > Na autostradę się nie nadaje z uwagi na kształt nadwozia To akurat słabe jest... ale z kolei czytałem, że z miniwanów ma największy rozstaw osi, więc się dobrze prowadzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > Chciałem wywołać dyskusję i trochę się udało. Ale nie masz nikogo, kto dobrze zna oba auta - więc porównać ci ich nikt nie porówna > Ten argument mnie przekonuje... Czy po złożeniu 1/3 kanapy wejdzie rower w pionie? Zależy jaki - 28 calowe koła i kierownica/siodełko pod osobę ~180 cm - nie. 26 cali z opuszczonym siodełkiem powinien wejść. > Miałem w Accencie, da się żyć, są już w sprzedaży. Części już są Pod koniec mojej "znajomości" z Matrixem (3 lata go miałem) już było dobrze. Na początku - tragicznie. > Celuję w 1.6 benzynowego + gaz Dobry wybór. 1.8 jeszcze lepszy > To akurat słabe jest... ale z kolei czytałem, że z miniwanów ma największy rozstaw osi, więc się > dobrze prowadzi. Prowadzi to jedno (problemów przy 150 km/h nie było, więcej nie jechałem. Ogólnie on się dobrze prowadzi), spalanie (diesel przy 150 km/h palił 12 l/100 - to teraz sobie wyobraź, co będzie robił na LPG ) i hałas (powyżej 130 nie da się rozmawiać normalnie w kabinie) to drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > powyżej 130 nie da się rozmawiać normalnie Postarzałem się, 130na autobanie to dla mnie maks., zwłaszcza załadowanym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > Postarzałem się, 130na autobanie to dla mnie maks., zwłaszcza załadowanym Widzę, że na siłę chcesz kupić i umniejszasz wady Zdecydowanie, nie odradzam, bo to solidne auto, które sprzedawane jest za znacznie mniejsze pieniądze, niż "uznana" konkurencja (czyli np. Meriva, od której jest wdług mnie sporo lepsze). Tylko, dla pewności powiem - jeśli powyżej 130 nie da się już rozmawiać (trzeba krzyczeć - dosłownie), to przy np. 110 jest już nieprzyjemnie głośno - najlepiej się po prostu przejedź i zobacz - każdy ma inny próg tolerancji na hałas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Poczytałem sobie o merivie, porównałem wymiery i faktycznie, chociaż jest nieco niższa i ciut węższa, to mogłby się nadać. Na placu boju jest też fusion, ten jest jednak całkiem niziutki. Problemem jest cena - nie ma zbyt dużego wyboru maks 10-letnich minivanów w cenie do 9K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.