sd455 Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Witam. Pacjent to Astra 2 XII 2000r. (Y20) 2.0 dt 16v 100hp. Siostra pojechała do pracy, żadnych objawów i za 8 godz. : a) nie chce odpalić, po włączeniu stacyjki lampki lekko przygasały, wskazówki wariowały na chwilke b) przy uruchomieniu zgasły, nie słychać rozrusznika, oraz słychać 'puf' z głosnika i amen. Myślałem, że aku padł, po podłaczeniu pod drógi samochód nie odpalił. Dopiero na pych odpalił. Może mnie ktoś nakieruje gdzie jest rozrusznik, bo nie mogę znaleźć, tak wszystko upchane? Czy może padła kostka przy stacyjce, lub coś podobnego? Lampka podsufitki jakoś słabo świeci, to podładowałem aku, bo był w połowie rozładowany. Teraz sprawdzałem napięcie to było 9v na aku, po odłączeniu klem 11,5v. Bezpieczniki te większe pod maską i deską są ok. Czy ktoś miał podobny problem? Jak mogę sprawdzić kody błędów w liczniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > a) nie chce odpalić, po włączeniu stacyjki lampki lekko przygasały, wskazówki wariowały na chwilke > b) przy uruchomieniu zgasły, nie słychać rozrusznika, oraz słychać 'puf' z głosnika i amen. wg mnie na 99% padł akumulator, zwarcie na celi. Zmierz napięcie na akumulatorze i włącz zapłon i światła i zmierz jeszcze raz. rozrusznik masz tu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
figur Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Ale kolega napisał ze drugie aku też nie dało rady. Proponuje sprawdzić klemy a dokładnie przewody które w nie wchodzą . Lubi się tam grzać i przez to brak styczności powoduje słabe ładowanie akumulatora no i problem przy rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Ale kolega napisał ze drugie aku też nie dało rady. Z tym że brał prąd z drugiego auta po przez kable zapłonowe, a nie podłączał aku w swoim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
figur Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 tylko pytanie jak podpinał kable? Bo napewno łapał za klemy - czyli nic sie nie zmieni jeśli chodzi o uruchomienie. Specjalnie zajrzałem u siebie i klema plusowa nie miała dobrego styku. Czyli wymiana klemy to moge podpowiedzieć. Chociaż mogę sie mylić odnośnie usterki , ale to najszybszy i najtańszy sposób na reanimacje Ale ważne że jakieś rady od ludzi idą w strone pytającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > to > podładowałem aku, bo był w połowie rozładowany. Lądowałeś do "pełna" czy tylko podładowałeś ? Jeżeli tylko podładowałeś, to naładuj do pełna i dopiero wtedy zmierz napięcie np po godzinie od ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sd455 Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Witam. Więc aku do wymiany, ładował się 10 godz., aż wskazówka stanęła na 1. Po podłączeniu i właczeniu świateł było 5v. Szwagier pożyczył aku na test i odpalił. Dziękuję za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.