chris_66 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Hej mam taki problem przy łagodnym przyspieszaniu albo jeździe prawie ze stałą prędkością w zakresie 1500-2000 obrotów (mniej więcej) występuje delikatne szarpanie , jakby wypadanie zapłonów albo coś takiego , tyle że zapłonów nie ma bo to diesel ford 2,2 popytałem znajomych i wyszło, że w 1,9 fiata, i 1,5 reno i 2,0 bmw mają prawie to samo - więc różni producenci silników i podobne objawy , kierowca fiata ma ASB i bał sie że to skrzynia mu siada co to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 geometria sprezarki, egr, sporo tego niestety moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Hej mam taki problem przy łagodnym przyspieszaniu albo jeździe prawie ze stałą prędkością w zakresie 1500-2000 obrotów (mniej więcej) występuje delikatne szarpanie , jakby wypadanie zapłonów albo coś takiego , tyle że zapłonów nie ma bo to diesel ford 2,2 popytałem znajomych i wyszło, że w 1,9 fiata, i 1,5 reno i 2,0 bmw mają prawie to samo - więc różni producenci silników i podobne objawy , kierowca fiata ma ASB i bał sie że to skrzynia mu siada co to może być W Mercedesach CDI często przy takich objawach winne są wtryskiwacze. Sprawdź korekty na kompie przy lekko podniesionych obrotach (jeśli się da). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 EGR przynajmniej do dokładnego czyszczenia, potem zostawić odpiętą wtyczkę lub próbować zaślepić - w fazie testów nie przejmuj się kontrolką, która zapewne zapali się, gdy EGR ma potencjometr położenia (domyślnie - dochodzi do niego 5 przewodów, gdy brak ww. - 3), na 99% to on odpowiada za objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 28 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 EGR przynajmniej do dokładnego czyszczenia, potem zostawić odpiętą wtyczkę lub próbować zaślepić - w fazie testów nie przejmuj się kontrolką, która zapewne zapali się, gdy EGR ma potencjometr położenia (domyślnie - dochodzi do niego 5 przewodów, gdy brak ww. - 3), na 99% to on odpowiada za objawy. sprawdzę na fordzie , mam jeszcze tydzień jeżdzenia na tym staruchu , jak się sprawdzi to dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Mam to samo w Stilo 1.9 120KM. Wymiana filtra paliwa, czyszczenie EGR'a, wlotu kolektora oraz czujnika doładowania, a także montaż zaślepki z otworkami nie pomogły. Powiem więcej, mam wrażenie jakby po czyszczeniu EGR'a i zamontowaniu częściowej zaślepki problem się nasilił, tak więc racjonalnym wydaje mi się pomysł aby go na chwilę całkowicie zaślepić. W dalszej kolejności do przeglądu zawór sterowania turbiną N75 tzw. overboost oraz zmienna geometria łopatek. Tą ostatnią próbuję obecnie nieco rozruszać częstym wciskaniem gazu do deski na rozgrzanym silniku. Sterownik silnika nie zgłasza błędów. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie problem pojawia się przy temperaturach minimum 14-15 stopni C. Późną jesienią, zimą i wczesną wiosną problem nie występuje. Edytowane 28 Czerwca 2015 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pbl Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Hej mam taki problem przy łagodnym przyspieszaniu albo jeździe prawie ze stałą prędkością w zakresie 1500-2000 obrotów (mniej więcej) występuje delikatne szarpanie , jakby wypadanie zapłonów albo coś takiego , tyle że zapłonów nie ma bo to diesel ford 2,2 popytałem znajomych i wyszło, że w 1,9 fiata, i 1,5 reno i 2,0 bmw mają prawie to samo - więc różni producenci silników i podobne objawy , kierowca fiata ma ASB i bał sie że to skrzynia mu siada co to może być U mnie objawy byłe troszke inne, też 2,2 TDCI. Po dłuższej jeździe szrpało silnikiem w podobnym jak u Ciebie zakresie obrotów, komputer błędu nie rejestrował chociaż błąd wyświetlał się na wyświetlaczu w samochodzie. Winowajcą okazała się sonda lambda, po wymianie objawy ustały, przynajmniej na razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.