Skocz do zawartości

Listwa wtryskowa zasady montażu?


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wczoraj przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworowych, musiałem zdemontować listwe wtryskową. Trochę się zdziwiłem, bo wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze są po prostu nasadzone [zdjęcie poniżej] :smirk: Chyba raczej powinny być ściśniete opaskami? Jak do tej pory problemów nie było :skromny: Zdemontowałem listwe, monter po prostu "ulokował" listwe pomiędzy pokrywe rozrządu a kolektor ssący. Próbowałem tą listwe z wężykami tam upchnąć tak jak wcześniej było. Po złożeniu auta okazało się że na lpg nierówno pracuje, został zagięty wężyk. Pokombinowałem z kombinacją ułożenia wężyków i jest ok, ale chciałbym to poprawić. Czy istnieją do tej listwy handlowe wsporniki montażowe? Jakie są to wężę łączące listwe z wkrętkami? Chodzi mi o rozmiar DN? Najlepiej gdzie kupić w necie takie akcesoria do lpg? Może mi się uda zmienić lokalizacje listwy. pozdrawiam

 

97b970d0a44595f0m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do valteków dedykowanych uchwytów raczej niema , a na pewno nie ma w pudełku.

Zacisków do wężyków jeśli siedzą ciasno nie musi być. Jest tam podciśnienie wiec nie spadną. Najczęściej stosuje się silikon lub zbrojoną czwórkę. Jeśli zmienisz umiejscowienie listwy to i pewnie zmienisz długość wężyków i będziesz musiał robić kalibrację.pamietaj ze wężyki powinny być jak najkrótsze i jednakowej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisków do wężyków jeśli siedzą ciasno nie musi być. Jest tam podciśnienie wiec nie spadną. Najczęściej stosuje się silikon lub zbrojoną czwórkę.

Podciśnienie?Czy aby na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee , a mógłbyś oświecić gawiedź i powiedzieć co tam jest? Bo jak kiedyś rozebrałem kolektor to był tam olej. Czy tam jest olej ?

Kiedyś widziałem nakrętkę./w kolektorze/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty powiesz. A kiedy to było?

W poprzednim wieku.

Co do oleju w kolektorze -to jest coś takiego jak odma.Sprawdź przedmuchy do miski.

Co do ciśnienia /podciśnienia/ w wężykach od wtryskiwaczy to najlepiej sprawdź w internecie jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym i ciśnienie gazu w instalacji.Trochę matematyki na poziomie szkoły podstawowej i będziesz wszystko wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ciśnienia /podciśnienia/ w wężykach od wtryskiwaczy to najlepiej sprawdź w internecie jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym i ciśnienie gazu w instalacji.Trochę matematyki na poziomie szkoły podstawowej i będziesz wszystko wiedział.

A kurat nieczego w internecie sprawdzać nie muszę , bo jakie podciśnienie w kolektorze jest to wiem.

Wężyk od wtryskiwacza mógłby spaść gdyby był zaślepiony, Ale zaślepiony nie jest , więc gaz wpada pod ciśnieniem do kolektora a dalej jest zabierany do cylindra przez podciśniene wytwarzane przez tłok. I nie ma możliwości żeby spadł. Co innego w silnikach z turbo. Tam teoretycznie spaść może ale jeszcze mi się to nie zdażyło.

Więc zanim coś napiszesz , to przemyśl to dokladnie czy to aby głupota nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A kurat nieczego w internecie sprawdzać nie muszę , bo jakie podciśnienie w kolektorze jest to wiem.

Wężyk od wtryskiwacza mógłby spaść gdyby był zaślepiony, Ale zaślepiony nie jest , więc gaz wpada pod ciśnieniem do kolektora a dalej jest zabierany do cylindra przez podciśniene wytwarzane przez tłok. I nie ma możliwości żeby spadł. Co innego w silnikach z turbo. Tam teoretycznie spaść może ale jeszcze mi się to nie zdażyło.

Więc zanim coś napiszesz , to przemyśl to dokladnie czy to aby głupota nie jest.

Lepiej późno niż wcale./odpowiedzieć/

Szacowny Kolego nigdzie nie komentowałem Twojego druciarstwa w zabezpieczeniu wężyków.

Zapytałem tylko czy w tych wężykach jest  podciśnienie.

I jaką odpowiedź otrzymuję "gaz do kolektora wpada pod ciśnieniem"/czytaj wyżej w swoim poście/.

Można rozmawiać jak to ciśnienie zachowuje się przy różnych otwarciach przepustnicy,przepustowości filtra powietrza ale tu wejdziemy w tematy z "mechaniki cieczy i gazów" .Pozwolę sobie to odpuścić.

Co do pisaniu głupot potraktuję to jednym zdaniem.

Szkoda czasu i atłasu./i tu do szukajki/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej późno niż wcale./odpowiedzieć/

Szacowny Kolego nigdzie nie komentowałem Twojego druciarstwa w zabezpieczeniu wężyków.

Zapytałem tylko czy w tych wężykach jest  podciśnienie.

I jaką odpowiedź otrzymuję "gaz do kolektora wpada pod ciśnieniem"/czytaj wyżej w swoim poście/.

Można rozmawiać jak to ciśnienie zachowuje się przy różnych otwarciach przepustnicy,przepustowości filtra powietrza ale tu wejdziemy w tematy z "mechaniki cieczy i gazów" .Pozwolę sobie to odpuścić.

Co do pisaniu głupot potraktuję to jednym zdaniem.

Szkoda czasu i atłasu./i tu do szukajki/.

Dla mnie jesteś teoretykiem. Gauno wiesz a się wypowiadasz. Zamontuj chociaż jedną instalację , wystrój ją a później pogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak długie mogą być te wezyki?

Czy jakoś (jak) wpłynie ich wydłużenie np. 20 cm na 70?

Dlaczego muszą być równej długości?

a) mogą być i o metrowej długości 

b) bez zwiększenia dysz wtryskiwaczy będzie za ubogo. Im dłuższe węże , tym większe dysze.

c) bo są sterowane wtryskiwaczami benzynowymi , które są umiejscowione w kolektorze ssącym. Każdy wtryskiwacz benzynowy jest w tym samym miejscu , pod tym samym kątem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czyli jak ja np. mam barracudy, to to coś co tam się rozwierca to trzeba rozwiercic bardziej, tak?

A skąd wiedzieć że jak np. wydłuże je o 40 cm to o ile bardziej je rozwiercic?

I jeszcze jedno, czy jak wydłuży się wezyki, rozwiercic te dysze czy coś tam to po tym wszystkim zwiększy się spalanie?

Pytam, bo niedawno ktoś mi mówił ,że ma bardzo krótkie wezyki i dzięki temu mniej pali.

A mógłbyś mi jeszcze dokładniej napisać z tą równą długością wszystkich wezykow dlaczego to tak istotne jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A czyli jak ja np. mam barracudy, to to coś co tam się rozwierca to trzeba rozwiercic bardziej, tak?

Tak , chyba że dysz już nie ma.


A skąd wiedzieć że jak np. wydłuże je o 40 cm to o ile bardziej je rozwiercic?

Mnożnik i czas wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku benzyny.

Wypowiadasz się tu na temat gazu , więc powinieneś wiedzieć.


Pytam, bo niedawno ktoś mi mówił ,że ma bardzo krótkie wezyki i dzięki temu mniej pali.

A ile palił na długich wężykach?


A mógłbyś mi jeszcze dokładniej napisać z tą równą długością wszystkich wezykow dlaczego to tak istotne jest?

Skoro wtryskiwacze gazowe są sterowane wtryskiem benzyny a wtryskiwacze benzynowe są umieszczone w kolektorze zawsze w tym samym miejscu , to chyba normalne żeby wtryskiwacze gazowe były umieszczone podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... niedawno ktoś mi mówił ,że ma bardzo krótkie wezyki i dzięki temu mniej pali...

Może dlatego, że przy krótkich wężykach mniej lpg w nich zalega ...

Ja mam jeszcze jeden ciekawy patent na sprawne działanie instalacji - podłączenie wężyków lpg do kolektora nie od góry, a od dołu. lpg jest cięższe od powietrza i przy takim podłączeniu będzie zalegało w wężykach zamiast "spływać" do kolektora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego, że przy krótkich wężykach mniej lpg w nich zalega ...

Ja mam jeszcze jeden ciekawy patent na sprawne działanie instalacji - podłączenie wężyków lpg do kolektora nie od góry, a od dołu. lpg jest cięższe od powietrza i przy takim podłączeniu będzie zalegało w wężykach zamiast "spływać" do kolektora :)

Żartujesz,  prawda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się wypowiadam?

Możesz trochę bez ironii odpowiedzieć?

Ogólnie od jakiegoś czasu próbuje zrozumieć zasadę działania sekwencji, ale wszędzie bardzo mało info jest

Może mi się  z kims pomyliłeś,  przepraszam.  

Prześlę Ci linka do instrukcji montazu i zasady dzialania sekwencji.  Jest nawet wytlumaczone dlaczego wężyki powinny byc jak najkrótrze. Musze jedynie kompa odpalic,  ale to juz nie dzis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żartujesz,  prawda? 

Ale żartuje bo?

Moja wypowiedź dothyczyła conajmniej kilku rzeczy:

1. zalegania lpg w wężykach,

2. cikawego patentu,

3. masy lpg i powietrza,

4. spływania do kolektora ...

 

Proszę tnijcie sytaty bo potem nie wiadomo o co chodzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żartuje bo?

Moja wypowiedź dothyczyła conajmniej kilku rzeczy:

1. zalegania lpg w wężykach,

2. cikawego patentu,

3. masy lpg i powietrza,

4. spływania do kolektora ...

 

Proszę tnijcie sytaty bo potem nie wiadomo o co chodzi ...

Kolego , tu nie ma co ciąć bo moje pytanie dotyczyło wszystkiego. Nie obraź sie ale wypisujesz takie cuda , że szok.

Wiesz jak w ogóle i na jakiej zasadzie dziala sekwencja?

Jakie zaleganie lpg w wężykach ? Czy Ty masz wtryskiwacze w bagażniku?

Patent na co? Na umiejscowienie wtryskiwaczy pod kolektorem? To częsta praktyka jeśli nie da się inaczej i nie ma wpływu na działanie.

Jedyna prawda z tego wszystkiego to taka , że gaz jest cięższy od powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego , tu nie ma co ciąć bo moje pytanie dotyczyło wszystkiego. Nie obraź sie ale wypisujesz takie cuda , że szok.

Wiesz jak w ogóle i na jakiej zasadzie dziala sekwencja?

Jakie zaleganie lpg w wężykach ? Czy Ty masz wtryskiwacze w bagażniku?

Patent na co? Na umiejscowienie wtryskiwaczy pod kolektorem? To częsta praktyka jeśli nie da się inaczej i nie ma wpływu na działanie.

Jedyna prawda z tego wszystkiego to taka , że gaz jest cięższy od powietrza.

W takim razie:

ad 1. po wyłączeniu silnika lpg nie zalega w wężykach, a "spływa do kolektora" jeżeli są one podłaczone od góry - czy nie zgadzasz się z tym?

ad 2. tak go nazwałem, jeżęli masz na to inną nazwę lub nie zgadzasz się z tym napisz ...

ad 3. tutaj siię zgodziłeś, a więz już Twoja odpowiedź nie "dotyczyła wszsytkiego",

ad 4. wiąże się z 1 - powienien to być jeden punkt.

 

Z tego cowiem, to zawory są przy listwie wtryskowej, a w wężykach jest lpg, które zalega podczas gdy zawór nie jest otwarty.

Co się dzieje z lpg w wężykach jak zgasisz silnik - czeka tam grzecznie do kolejnego odpalenia?

Czy podczas pracy silnika powietrze w dolocie stoi i nie ma tam żadnych zmian ciśnienia - z tym się zgadza czy nie? Od odpowiedzi zależy dalszy ciąg rozumowania.

 

Wskaż proszę gdzie napisałem żeby "umiejscowienie wtryskiwaczy pod kolektorem?", napisałem "podłączenie wężyków lpg do kolektora nie od góry, a od dołu", a to nie to samo ...

Co jest częstą praktyką? Umieszczenie wtrsykiwaczy pod kolektorem?

Czy jak instalator umieszcza wtryskiwacze pod kolektorem to podłącza wężyki od dołu, czy od góry? - tego nie wiem, bo nie jestem instalatorem, ale jak wiesz to podziel się wiedzą.

 

Chcę tylko pomóc.

To co zauważyłem podczas montażu instalacji 4 generacji w swoim autku, to właśnie ciekawy efekt po zamontowaniu listwy nad kolekotrem, a wężyków od dołu zaraz przy głowicy. W zasadzie opóźnienie czasu przełączania na lpg mogłem ustawić na 0ms a i tak silnik przy rannym przełączaniu nie szarpał. Podejrzewam, że właśnie dlatego że lpg w podłączonych od dołu wężykach pozowstawało tam, a nie "spływało" do kolektora gdy wężyki są podłaczone od góry. Po opróżnieniu wężyków przy wyłączonym silniku i porannym przełączaniu trzeba ustawić czas nakładania fazy lpg i benzyny, bo będzie szarpał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomto,  zapytam wprost zanim zacznę pisać epopeje.  Jakie masz auto /silnik,  czy i o ile zwiększyles długość wężyków i czy po tym wszystkim robiłeś autokalibrację. 

Dotyczy do niestety mamełgo silnika - 1,2. Długość wężyków ok 20-25 cm i niestety nie były skracane. Autokalibracja była robiona, ale jak się domyślasz tylko dla tej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś odwierty sam pod kolektorem? Są blizej glowicy niz te odwierty zrobione z góry? I konkretnie napisz prosze co to za auto bo aut z silnikami 1,2 jest calkiem sporo. Poza tym,  wbrew pozorom auta z malymi silnikami wymagaja wiekszej dokladnosci przy montazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś odwierty sam pod kolektorem? Są blizej glowicy niz te odwierty zrobione z góry? I konkretnie napisz prosze co to za auto bo aut z silnikami 1,2 jest calkiem sporo. Poza tym,  wbrew pozorom auta z malymi silnikami wymagaja wiekszej dokladnosci przy montazu. 

Tak. W bardzo blickiej odległości od wtryskiwaczy benzynowych, a może nawet i bliżej.

Punto mk2 2003r 1.2 8V 60 KM, kolektor plastikowy, dwie sondy lambda, silnik bezkolizyjny.

Fakt z małymi silnikami jest trudniej, bo zapotrzebowanie na lpg na wolnych obrotach jest mniejsze i wtryskiwacze muszą być dokładniejsze ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Punto mk2 2003r 1.2 8V 60 KM, kolektor plastikowy, dwie sondy lambda, silnik bezkolizyjny.

Robiliśmy to nie raz i nie przypominam sobie żebyśmy robili odwierty od dołu.

A więc , jeśli miałeś problemy przy przełaczaniu to tylko i wyłącznie wina złego montażu.

Twoje przemyślenia na temat zalegania gazu w wężykach są jak najbardziej logiczne ale nie pokrywające się z rzeczywistością. Jak wytłumaczysz mi zatem to , że instalacje BRC przy dużo dłuższych wężykach ( często półmetrowych) działają i nie ma problemów z przełączniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiliśmy to nie raz i nie przypominam sobie żebyśmy robili odwierty od dołu.

A więc , jeśli miałeś problemy przy przełaczaniu to tylko i wyłącznie wina złego montażu.

Twoje przemyślenia na temat zalegania gazu w wężykach są jak najbardziej logiczne ale nie pokrywające się z rzeczywistością. Jak wytłumaczysz mi zatem to , że instalacje BRC przy dużo dłuższych wężykach ( często półmetrowych) działają i nie ma problemów z przełączniem?

Nie wytłumaczę ...

Mam wrażęnie że jest wiele małych rzeczy, które wpływają na pawidłowe działanie instalacji. Jak instalator jedną czy dwie pominie to autko i tak będzie dobrze jeździć, ale jak narobi wiele drobnych błędów, to instalacja będzie źle działać  i mało kto dojdzie do tego dlaczego tak się dzieje.

W puntku drugim od spodu kolektora jest "pogrubienie" - bardzo ładnie tam się nawierca i wkręca końcówki przewodów. Ktoś na jednym z forum pokazał jak to zrobić i tak właśnie było zrobione u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.