Skocz do zawartości

Grande Punto 1.2 48kW ciśnienie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jestem właścicielem Fiata Grande Punto 1.2. Auto ma przebieg 62 000 km. Olej który jest w silniku to Mobil 3000 5W40 i był wymieniany przy przebiegu 59 000 km (Olej zawsze wymieniam po 10 000 km). Auto przejechało 3000 km i zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Na początku mrugała sobie przy niskich obrotach a teraz przy niskich obrotach pali się cały czas. W momencie kiedy dodam lekko gazu kontrolka znika. Kontrolka pali się przy 6 rpmx. Jak podniose mu na 8 rpmx to znika. Auto jest z listopada 2010 roku i jestem pierwszym właścicielem po niemcu. Kupiłem z przebiegiem 30 000 km.

 

Wykonałem czynności następujące:

 

- wymiana czujnika ciśnienia oleju na nowy

- sprawdziłem przewody od czujnika ciśnienia oleju ale nie są uszkodzone są w takich plastikowych osłonkach.

- wymieniłem jeszcze filtr oleju na nowy - założyłem firmy FILTRON

 

Powyższe czynności nie naprawiły problemu z ciśnieniem oleju - kontrolka nadal pali na niskich obrotach.

Przy zimnym silniku 12 rpmx kontrolka się nie pali, zapala się jak silnik się nagrzeje i schodzą obroty do 6 rpmx

 

Czy może mi ktoś pomóc ?

Jaka jest przyczyna tej usterki co można jeszcze zrobić ?

 

Jestem w trakcie szukania miernika ciśnienia oleju i chcę sprawdzić jaki jest stan faktyczny ciśnienia.

Czy wie ktoś jakie ciśnienie oleju powinno być w silniku ?

 

Z góry bardzo dziekuję za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe opcje. Zatkany smok olejowy w misce . Lub kanaly olowe zatkane. Ja w swoim stilo jtd mialem problem z cisnieniem . Okazalo sie ze pomimo 5w40 sklad chemiczny roznil sie od tego co ma selenia wr 5w40, olej byl kijowy, w twoim przypadku mozliwe ze z osadu masz przytkany smok w misce,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe opcje. Zatkany smok olejowy w misce . Lub kanaly olowe zatkane. Ja w swoim stilo jtd mialem problem z cisnieniem . Okazalo sie ze pomimo 5w40 sklad chemiczny roznil sie od tego co ma selenia wr 5w40, olej byl kijowy, w twoim przypadku mozliwe ze z osadu masz przytkany smok w misce,

Bardzo dziękuję za odpowiedź. W pierwszej kolejności jak przyjedzie do mnie miernik ciśnienia to pomierzę faktyczny stan ciśnienia oleju i podam jakie jest. Czy ma jakieś znaczenie przechowywanie oleju ? Przy poprzedniej wymianie oleju zostało mi z bańki 5l właśnie tyle oleju ile wchodzi do silnika ok 2.8l no i wlałem ten olej. Olej woziłem w bagażniku przez ok 8 - 10 miesięcy czy mogło się z olejem coś stać ? Pytałem w sklepie motoryzacyjnym i sprzedawca powiedział, że mogę go spokojnie wlać i nic nie będzie. Jak wchodzę w zakręty to również kontrolka się zapala i gaśnie. Na bagnecie pokazuje mi 3/4 poziomu.

W drugiej kolejności będę ściągał miskę olejową w celu obadania tego smoka.

Czy rozpatrywać również zmianę oleju z 5w40 na 10w40 czy w ogóle nie brać tego pod uwagę ?

Może kupić nowy olej 5w40 innej firmy i wymienić jeszcze raz z filtrem ?

 

Proszę o informacje co jeszcze spróbować zrobić przed ściąganiem miski ?

 

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinowanie z olejem nie ma sensu w przypadku kiedy masz smoka przytkanego, a on sie przytyka z nagaru wydzielonego z oleju, tzn popiolow, dlaczego producenci samochodow zalecaja swoje oleje? gdyz zostaly przebadane na zawartosc popiolow, ktore wydzielaja sie podczas normalnej eksploatacji silnika...

 

przytkany smok, to siatka z dziurkamu, bedziesz mial nagar i jak ci pompa pociagnie?jak nie bedzie wstanie?

 

sciagnij miske, duzo roboty nie ma. kanal i troche czasu :D

potem wymiana oleju na wlasciwy i problem z glowy :D

 

 

ja nie leje innego niz selenia? dlaczego? zeby miec swiety spokoj z podzespolami na lata ...

 

olej ma to do siebie, ze jezeli nie dostanie temp roboczej jakiejs tam to bedzie dobry, nie zacznie wydzielac popilow

Edytowane przez HARDTECHNO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałbym bardzo podziękować Panu za pomoc. Miał Pan racje. Zdjąłem miskę olejową i smok był brudny. Na środku większy kawałek nagaru + pełno pyłków i jeszcze kawałki jakiegoś czerwonego silikonu. Wyczyściłem to sitko bardzo dokładnie i wypłukałem alkoholem izopropylowym. Wyczyściłem dokładnie miskę olejową ze starego silikonu, odtłuściłem alkoholem izopropylowym. Z zewnątrz miałem nalot rdzy więc wyczyściłem papierem ściernym, odtłuściłem alkoholem izopropylowym i pomalowałem barankiem. Miska wygląda jak nowa :)). Uszczelka miski w tym modelu występuje w postaci silikonu wysokotemperaturowego i ja wykorzystałem silikon firmy Elring Dirko HT 70 ML. Silikonem pojechałem dookoła miski tak jak w instrukcji silikonu. Nie dawałem takiej ilości silikonu jak mój poprzednik ;)). Śruby miski i nakrętki dokładnie wyczyściłem i dokręciłem kluczem dynamometrycznym z prawidłowym momentem dokręcenia o wartości 10 Nm. Nakrętki dokręciłem tak na wyczucie. Silikon pozostawiłem do wyschnięcia na ok 13 godzin. Możliwe, że wysycha on szybciej ale akurat skończyłem pracę miski o 19 i zostawiłem na noc :). Zalałem olejem Selenia syntetycznym 5W40 i filtr oleju zastosowałem firmy MANN. Po skończonej pracy wszystko pięknie działa. Dioda z olejem mi się już nie zapala, z miski nie cieknie olej. Auto pracuje idealnie. 

Czy mogę prosić Pana o podanie numeru konta bankowego ? Chciałbym Panu przesłać na konto 20 zł (na zimne piwo w te upalne dni) za pomoc w diagnozie i naprawie mojego samochodu :)).

 

Serdecznie pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.