ganuch Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Od już dłuższego czasu coraz bardziej irytuje mnie nierówna praca silnika na biegu jałowym. Raz przyspiesza pracę a raz zwalnia ale na sekundę, ze nawet obroty nie zmieniają swojej wartości, ale słychać, że do równej pracy trochę mojej Evce brakuje. Poza tym dodając czy odejmując gaz w czasie jazdy auto czasem szarpnie. Świece czy kable wysokiego napięcia czy inne rzeczy wymieniane regularnie zgodnie z harmonogramem wymian z instrukcji. W poprzednim aucie podobne objawy ustępowały po regulacji zaworów. Zaglądając jednak pod maskę Evandy widać wszechobecne znaczki GM a z tego co mi wiadomo ten koncern przynajmniej w oplach od dawna stosuje technologie nie wymagającą regulacji zaworów. I dlatego mam takie pytanie czy Evanda wymaga regulacji zaworów a jeśli tak, to jaki powinien być ustawiony luz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 a z tego co mi wiadomo ten koncern przynajmniej w oplach od dawna stosuje technologie nie wymagającą regulacji zaworów. Od dość dawna opel zaprzestał stosowania silników nie wymagających regulacji luzu (czyli z hydrregulatorami). W nowych jednostkach benzynowych na ogół nie ma hydroregulacji i po określonym przebiegu konieczna jest kontrola i ewentualna regulacja, która nie jest trywialna bo wymaga wymiany całych popychaczy(szklanek) na określony wymiar. Co do szczegółów pytania dotyczącego evandy to niestety nie wiem, nie podałeś też jaki konkretnie masz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganuch Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Co do szczegółów pytania dotyczącego evandy to niestety nie wiem, nie podałeś też jaki konkretnie masz silnik. Evandy chyba tylko z jednym silnikiem wychodziły, dwulitrową jednostką o mocy 96kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinekNu2 Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Silnik Evandy, o ile mowa o najpopularniejszym 2.0 R4 16V wywodzi się ze starych opli a patrząc od strony Daewoo to taki sam silnik jak w Nubirach czy Leganzach tylko z pełną sekwencją i OBD2 czyli 2 sądy lambda i elektryczny EGR. Były nawet swego czasu takie Leganzy i Nubiry (np. ściągane z USA). Mechanicznie to stary opel i regulacji zaworów tam nie ma bo są regulowane hydraulicznie a, że czasem samoregulatory stają no to cóż, tak bywa. W stanach były też (pewnie i w Korei) silniki 2,5 l R6. A co do pytania, powinno pomóc czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganuch Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 A co do pytania, powinno pomóc czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Spróbuje bo tylko to mi zostało. Wczoraj auto było na przeglądzie u kolegi i pomiar spalin czy nawet komputer mi podczepił i wszystkie parametry idealne bo mocno dbam o auto, powiedział, ze rzadko widzi na przeglądach auto 10letnie w takim stanie. Ja wiem, ze to tylko pierdoła, bo auto normalnie jeździ, przyspiesza, hamuje, jest w miarę ciche do tych 120km/h, czy jadąc ekonomicznie da rady zmieścić się w 10l/100km, ale ja lubię auto mięć w idealnej kondycji a taka czasem nierówna praca, choć obroty mi nie falują w ogóle lub szarpnięcie przy dodawaniu czy odejmowaniu gazu doprowadzają mnie do furii, a poza przepustnicą i silnikiem korkowym to już wszystko co można było sprawdziłem, co według przebiegu trzeba było wymienić wymieniłem i nic, moja auto ma chyba taką przypadłość i musze się z tym pogodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Szarpnięcie po odjęciu gazu mam prawie od nowości w Cruze. ASO twierdzi, że wszystko jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 ganuch a czy twoja przypadłość nie jest powiązana z pracą klimatyzacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganuch Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 ganuch a czy twoja przypadłość nie jest powiązana z pracą klimatyzacji? Nie bo czy klimę mam włączoną czy nie czy na benzynie czy lpg czasem sobie szarpnie jak reksio szynkę :D i tyle, chyba muszę po prostu przymykać na to oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinekNu2 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Mam podobnie, o ile w Nubirze tak nie było to tutaj przy małym uchyleniu przepustnicy i przy domykaniu potrafi czasem zaszarpać. Dzieje się tak tylko czasem (często) i nie ma związku jakiegoś większego z klimatyzacją i załączaniem sprężarki. Jeszcze nie rozbierałem przepustnicy i nie czyściłem ale chyba spróbuję , może pomoże może nie. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie, błędów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Ja u siebie tez bym zajrzal ale przepustnica jest z tylu silnika. Zreszta auto jeszcze na gwarancji, wiec powinienem podjechac do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganuch Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Jeszcze nie rozbierałem przepustnicy i nie czyściłem ale chyba spróbuję , może pomoże może nie. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie, błędów nie ma. To jak byś się podjął tego wyzwania i przyniosło by to jakieś skutki to pochwal się tym a sam chętnie tez to zrobię. Rozmawiałem też z innym użytkownikiem Evki i ma to samo i coś mi się wydaje, że to tak ma być. Poza tym nie wiem jak jest w twojej Evke ale u mnie szarpie czasem ale tylko na niskich obrotach, gdy utrzymuje obroty powyżej 3000 każde dodaje czy ujęcie gazu odbywa się łagodnie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinekNu2 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Podjąłem się, co prawda wyczyściłem tylko krokowy (wczesniej przeczyściłem przepustnicę ale bez demontażu), który brudu miał sporo i wymieniłem jeden wężyk który powiedział, pa pa (i był zapchany) ale wydaje mi się, że jest jakaś poprawa, choć sam sobie powiedziałem, że być raczej nie powinno. Potestuję jeszcze. Co do obrotów to mam tak samo, powyżej 2,5-3 tys nie ma szarpania. Chyba TTTM. Szkoda, bo jest to denerwujące. Teraz, szczególnie gdy jeżdżę w upały z klimą to staram się utrzymywać wyższe obroty (niższy bieg) by zniwelować to zjawisko. U mnie najbardziej czuć przy zmianie I na II bieg. Obstawiałem nawet sprzęgło, bo wysoko bierze (w Nubirze miałem wyregulowane dość nisko) i jestem nieprzyzwyczajony ale to raczej nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganuch Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 U mnie najbardziej czuć przy zmianie I na II bieg. Obstawiałem nawet sprzęgło, bo wysoko bierze (w Nubirze miałem wyregulowane dość nisko) i jestem nieprzyzwyczajony ale to raczej nie to. U mnie też przy tych biegach choć to bardzo rzadko. Najczęściej mam szarpnięcie przy odejmowaniu pedału gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.