maropr78 Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Pacjent to Meriva 1.7 CDTI (Z17DTH). Problem z samochodem jest taki że słabo przyśpiesza, mocne wciśnięcie pedału gazu powoduje za samochodem czarną zasłonę dymną no i spalanie mierzone przy dystrybutorze to 7 litrów na 100 km. Auto jeździ głównie na odcinkach 12-15 km w jedną stronę. Zrzuciłem dzisiaj OP-Com parametry z silnika i proszę kolegów o analizę parametrów, może naprowadzicie mnie co dolega temu silnikowi. Obroty biegu jałowego: Napięcie akumulatora 13.8 V Status zapłonu Zał 12V Glówny przekaznik Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0 % Pożšdane jałowe 850 obr/min Prędkoć silnika 850 obr/min Prędkoć obrotowa wałka rozrzšdu 425 Normalna temperatura pracy silnika Aktywny Temperatura cieczy chłodzšcej 0.43 V Temperatura cieczy chłodzšcej 87 °C Temperatura paliwa 1.47 V Temperatura paliwa 41 °C Temperatura powietrza wlotowego 1.25 V Temperatura powietrza wlotowego 47 °C Przepływomierz powietrza 1.71 V Przepływomierz powietrza 24.4 kg/h Cinienie atmosferyczne 4.75 V Cinienie atmosferyczne 100 kPa żšdanie cinienia ładowania 101 kPa Ciniemnie ładowania 98 kPa Ciniemnie ładowania 1.84 V Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów cinienia ładowania 48 % Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 61 % Wartoć rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 3.04 V Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 29 % Wymagane cinienie szyny paliw. Common Rail 24.90 MPa Common Rail cinienie paliwa 24.78 MPa Common Rail cinienie paliwa 1.39 V Częstotl. impulsu zaworu ster. cinienia szyny paliwowej 44 % Rzeczywista dawka paliwa 6.0 mm3/stk Iloć dostarczonego paliwa 1.835 a Rzeczywisty poczštek wtrysku -4.0 CA Obroty około 3000 rpm Napięcie akumulatora 13.8 V Status zapłonu Zał 12V Glówny przekaznik Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 1.29 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.65 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 7 % Pożšdane jałowe 850 obr/min Prędkoć silnika 3 099 obr/min Prędkoć obrotowa wałka rozrzšdu 1550 Normalna temperatura pracy silnika Aktywny Temperatura cieczy chłodzšcej 0.41 V Temperatura cieczy chłodzšcej 90 °C Temperatura paliwa 1.45 V Temperatura paliwa 41 °C Temperatura powietrza wlotowego 1.25 V Temperatura powietrza wlotowego 47 °C Przepływomierz powietrza 2.82 V Przepływomierz powietrza 131.8 kg/h Cinienie atmosferyczne 4.75 V Cinienie atmosferyczne 100 kPa żšdanie cinienia ładowania 109 kPa Ciniemnie ładowania 102 kPa Ciniemnie ładowania 1.92 V Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów cinienia ładowania 44 % Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 10 % Wartoć rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 3.39 V Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0 % Wymagane cinienie szyny paliw. Common Rail 63.94 MPa Common Rail cinienie paliwa 62.97 MPa Common Rail cinienie paliwa 2.00 V Częstotl. impulsu zaworu ster. cinienia szyny paliwowej 39 % Rzeczywista dawka paliwa 4.0 mm3/stk Iloć dostarczonego paliwa 1.647 a Rzeczywisty poczštek wtrysku 5.0 CA Mnie niepokoi temperatura powietrza wlotowego, pokazuje ponad 40 stopni kiedy na dworze było około 25 stopni. Zastanawia mnie też ciśnienie ładowania ,przy 3000 rpm żądane to 109 a dostaje tylko 102. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić działanie zmiennej geometrii, podstawić inny przepływomierz. Jak nie pomogą powyższe zabiegi to rwac wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Kolumna F - żądane ciśnienie ładowania Kolumna G - ciśnienie ładowania Dzisiaj wykonałem test pod obciążeniem w drodze i widać że turbina bardzo słabo pompuje. Przepływomierz raczej wykluczam, bo w czasie jazdy pokazuje dobrą temperaturę powietrza zasysanego, masa w kg/h też mieści się w normie. Silnik nie pokazuje żadnych błędów, zostaje sprawdzenie szczelności i zmiennej geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Sukces Po wyczyszczeniu zaworu EGR i tej rury co idzie od niego do kolektora dolotowego całkowicie inny samochód. Auto dużo lepiej przyśpiesza, brak zasłony dymnej za samochodem i silnik jakby ciszej pracuje. Jak wyłączam silnik też gaśnie jakby tak "miękko". Zawór po wyjęciu jakoś mocno nie był zawalony, ale w pozycji zamkniętej przepuszczał powietrze. Po potraktowaniu sprężarką zrobił się szczelny. Roboty na jakieś 5 godz. ale warto było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.