Skocz do zawartości

Meriva 1.7 CDTI - prośba o analize parametrów


maropr78

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Meriva 1.7 CDTI (Z17DTH). Problem z samochodem jest taki że słabo przyśpiesza, mocne wciśnięcie pedału gazu powoduje za samochodem czarną zasłonę dymną no i spalanie mierzone przy dystrybutorze to 7 litrów na 100 km. Auto jeździ głównie na odcinkach 12-15 km w jedną stronę. Zrzuciłem dzisiaj OP-Com parametry z silnika i proszę kolegów o analizę parametrów, może naprowadzicie mnie co dolega temu silnikowi.

 

Obroty biegu jałowego:

 

Napięcie akumulatora 13.8 V

Status zapłonu Zał 12V

Glówny przekaznik Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0 %

Pożšdane jałowe 850 obr/min

Prędkoć silnika 850 obr/min

Prędkoć obrotowa wałka rozrzšdu 425

Normalna temperatura pracy silnika Aktywny

Temperatura cieczy chłodzšcej 0.43 V

Temperatura cieczy chłodzšcej 87 °C

Temperatura paliwa 1.47 V

Temperatura paliwa 41 °C

Temperatura powietrza wlotowego 1.25 V

Temperatura powietrza wlotowego 47 °C

Przepływomierz powietrza 1.71 V

Przepływomierz powietrza 24.4 kg/h

Cinienie atmosferyczne 4.75 V

Cinienie atmosferyczne 100 kPa

żšdanie cinienia ładowania 101 kPa

Ciniemnie ładowania 98 kPa

Ciniemnie ładowania 1.84 V

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów cinienia ładowania 48 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 61 %

Wartoć rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 3.04 V

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 29 %

Wymagane cinienie szyny paliw. Common Rail 24.90 MPa

Common Rail cinienie paliwa 24.78 MPa

Common Rail cinienie paliwa 1.39 V

Częstotl. impulsu zaworu ster. cinienia szyny paliwowej 44 %

Rzeczywista dawka paliwa 6.0 mm3/stk

Iloć dostarczonego paliwa 1.835 a

Rzeczywisty poczštek wtrysku -4.0 CA

 

 

Obroty około 3000 rpm

 

Napięcie akumulatora 13.8 V

Status zapłonu Zał 12V

Glówny przekaznik Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 1.29 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.65 V

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 7 %

Pożšdane jałowe 850 obr/min

Prędkoć silnika 3 099 obr/min

Prędkoć obrotowa wałka rozrzšdu 1550

Normalna temperatura pracy silnika Aktywny

Temperatura cieczy chłodzšcej 0.41 V

Temperatura cieczy chłodzšcej 90 °C

Temperatura paliwa 1.45 V

Temperatura paliwa 41 °C

Temperatura powietrza wlotowego 1.25 V

Temperatura powietrza wlotowego 47 °C

Przepływomierz powietrza 2.82 V

Przepływomierz powietrza 131.8 kg/h

Cinienie atmosferyczne 4.75 V

Cinienie atmosferyczne 100 kPa

żšdanie cinienia ładowania 109 kPa

Ciniemnie ładowania 102 kPa

Ciniemnie ładowania 1.92 V

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów cinienia ładowania 44 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 10 %

Wartoć rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 3.39 V

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0 %

Wymagane cinienie szyny paliw. Common Rail 63.94 MPa

Common Rail cinienie paliwa 62.97 MPa

Common Rail cinienie paliwa 2.00 V

Częstotl. impulsu zaworu ster. cinienia szyny paliwowej 39 %

Rzeczywista dawka paliwa 4.0 mm3/stk

Iloć dostarczonego paliwa 1.647 a

Rzeczywisty poczštek wtrysku 5.0 CA

 

Mnie niepokoi temperatura powietrza wlotowego, pokazuje ponad 40 stopni kiedy na dworze było około 25 stopni. Zastanawia mnie też ciśnienie ładowania ,przy 3000 rpm żądane to 109 a dostaje tylko 102. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-131737-0-30694700-1440354627_thumb.png

 

Kolumna F - żądane ciśnienie ładowania

Kolumna G - ciśnienie ładowania

 

Dzisiaj wykonałem test pod obciążeniem w drodze i widać że turbina bardzo słabo pompuje. Przepływomierz raczej wykluczam, bo w czasie jazdy pokazuje dobrą temperaturę powietrza zasysanego, masa w kg/h też mieści się  w normie. Silnik nie pokazuje żadnych błędów, zostaje sprawdzenie szczelności i zmiennej geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sukces :)

 

Po wyczyszczeniu zaworu EGR i tej rury co idzie od niego do kolektora dolotowego całkowicie inny samochód. Auto dużo lepiej przyśpiesza, brak zasłony dymnej za samochodem i silnik jakby ciszej pracuje. Jak wyłączam silnik też gaśnie jakby tak "miękko". Zawór po wyjęciu jakoś mocno nie był zawalony, ale w pozycji zamkniętej przepuszczał powietrze. Po potraktowaniu sprężarką zrobił się szczelny. Roboty na jakieś 5 godz. ale warto było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.