Skocz do zawartości

ręczny po wymianie zacisku i linek


mazi65

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem zacisk lewy tył (stary co rok się zapiekał) kupiłem nowy firmy NTY przy okazji wymieniłem linki z ręcznego

no i zonk nie mogę wyregulować ręcznego po dociągnięciu podczas próby ruszenia puszcza i zowu wajcha luźna

co może być tłoczek w nowym zacisku?

reklamować zacisk? czy rozbierać? :hmm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze raz co się dzieje krok po kroku bo nie zrozumiałem nic z tego wyżej, dociągnięciu czego? po ruszeniu? ręcznego? ruszeniu samochodem?

 

 

Generalnie ja u siebie też wymieniałem zacisk z tyłu (nie wiem jaki, jedyny jaki znalazłem w Holandii), po wymianie wszystko ok, po powrocie do PL wymieniłem linki bo obstawiłem że to przez nie poprzedni zacisk mi się zatarł, no i do tej pory tego nie wyregulowałem jak się należy, wlaśnie na tym nowym zacisku linka nie cofa się do końca... no ale wina zacisku to nie jest bo na ori linkach chodziło, a z linkami do stilo coś jest nie tak, kupiłem z linexu to w ogóle nie pasowała, dopiero z jakiegoś AdrianAuto czy coś kupiłem i pasuje i niby ręczny chodzi i koła luźno po puszczeniu ale właśnie zauważyłem że nie odbija równo więc jak masz starą linkę gdzieś jeszcze to wrzuć i sprawdź zanim rozbierzesz/zareklamujesz zacisk.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyregulowałem naciąg linek  na srubie za panelem w kabinie, rączka dochodziła na 5 ząbek koła były zachamowane .

wszystko poskładałem zdjąłem samochód z podnośnika i sprubowałem ruszyć na zaciągniętym ręcznym z początku ręczny trzymał tył przysiadł, a po chwili

 puścił i już mogłem ruszyć był tylko lekki opór i rączka z ręcznego lekko chodzi do samej góry.

stare linki oczywiście już wyżuciłem i nie mam możliwości porównania ale przy zakładaniu nowych linki bez przeszkód zapierały się pancerzem w zacisku i w tunelu.

tak że teoretycznie nie powinno być problemu.

jutro podniose  auto jeszcze raz odpowietrze i pooglądam te linki czy dobrze idą czy panceż przy zaciąganiu gdzieś nie chaczy

a takie linki zakładałem

http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-le-fiat-bravo-ii-stilo-i5077273947.html

http://allegro.pl/linka-hamulca-recznego-pr-fiat-bravo-ii-stilo-i5010054419.html

i taki zacisk

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-lewy-fiat-stilo-multipla-i5580559651.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest luz to podkręć w tunelu jeszcze bardziej, prawdopodobnie cybant przy zacisku nie wszedł do końca dlatego się ręczny zaciągną, ale gdy ruszyłeś naprężyło się, cybant wskoczył w swoje miejsce i linka dostała luzu, ja bym zaczął od ponownego naciągnięcia linek w tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem linki są ok.

ale zauważyłem że przy zaciąganiu ręcznego linki nierówno chodzą

tak jakby w starym zacisku mechanizm ręcznego ciężej chadził

bo najpierw ciągnie linka w nowym (lewym) a później w starym (prawym) zacisku

lewe koło lekko hamuje na pierwszym ząbku a prawe dopiero na drugim trzecim ząbku .

stary zacisk był w pożądku podczas wymiany wszystko chodziły więc go nie ruszałem

na razie zostawiam to tak jak jest trochę pojeżdżę zobaczę, ale zastanawiam się nad wymianą tego drugiego zacisku

 

a teraz z innej beczki po skończonej robocie wyjechałem przed garaż odkużyłm w środku i dałem się za mycie

(kluczyk w stacyjce załączony po odkużeniu zapomniałem wyłączyć) z myciem troche zeszło i nagle słyszę centralny zamek pyk ,pyk jakby sie zamykał / otwierał i tak jeszcze kilka razy jakby się chciał otwożyć

ja do klamki a tu zamknięte obleciałem auto dookoła wszystkie zamki zamknięte musiałem lecieć do domu po drugi kluczyk

myślałem że akumulator się rozładował ale po otwarciu auto zapaliło normalnie

jak to możliwe zdażyło się to komuś

czyżby słońce mu zaszkodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i się wyjaśniło odnośnie centralnego na którymś forum wyczytałem że takie cuda się dzieją jak się zaleje panel sterowania  w drzwiach kierowcy

po wyschnięciu podobno wraca do normy tylko nie wiem czy by się drzwi otwarły po wyschnięciu

mea culpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się kiedyś drzwi zamknęły przed sklepem z akku. Akurat sprawdzalismy ładowanie i jak doszedł opór to zamki ciach ;) dobrze ze tam pracuje kuzyn to jego autem pojechaliśmy po drugi komplet ;)

Coz- w stilo elektryka potrafi czynić cuda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.