Skocz do zawartości

Manual regulacji zaworów silnik Honda K20A1 poszukiwany


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Poszukuję manuala regulacji luzu zaworowego w silnikach 2.0 i-vtec Honda ( u mnie konkretnie K20A1, ale przypuszczam, że procedura będzie zbieżna z innymi typami tych silników). Dysponuje ktoś takowym i się podzieli?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z K20A2 ale to tak samo:

 

Regulacja luzu zaworowego
UWAGA: Zawory należy regulować tylko wówczas, gdy temperatura głowicy nie przekracza 38°C.
1. Wymontować pokrywę zaworów.
2. Ustawić tłok nr 1 w położeniu TDC. Wybity znak (A) oznaczony strzałką na siłowniku VTC i wybity znak (B) na kole łańcuchowym wydechowego wałka rozrządu powinny być w górze. Ustawić w linii znaki TDC © na siłowniku VTC i na kole łańcuchowym wydechowego wałka rozrządu.

3. Przed przystąpieniem do sprawdzania zaworów dobrać odpowiednie grubości szczelinomierzy.
Ssanie: 0,21-0,25 mm
Wydech: 0,25-0,29 mm

 

To musisz sprawdzić ile w K20A1 jest.

4. Włożyć szczelinomierz (A) między śrubę regulacyjną (B) i koniec trzonka zaworu, poruszać szczelinomierzem; powinien przesuwać się z lekkim oporem.

5. Jeśli wyczuwalny opór jest zbyt duży lub zbyt mały, poluzować nakrętkę kontrującą (A) i obracać śrubę regulacyjną (B), aż szczelinomierz będzie się przesuwał z lekkim oporem.

6. Dokręcić nakrętkę kontrującą i ponownie sprawdzić luz. W razie potrzeby powtórzyć regulację.
7. Przekręcić wał korbowy o 180° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (wałek rozrządu obróci się o 90°).

8. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów trzeciego cylindra.
9. Przekręcić wał korbowy o 180° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (wałek rozrządu obróci się o 90°).

10. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów czwartego cylindra.
11. Przekręcić wał korbowy o 180° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (wałek rozrządu obróci się o 90°).

12. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra.
13. Zamontować pokrywę zaworów

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z K20A2 ale to tak samo:

 

Regulacja luzu zaworowego

UWAGA: Zawory należy regulować tylko wówczas, gdy temperatura głowicy nie przekracza 38°C.

1. Wymontować pokrywę zaworów.

2. Ustawić tłok nr 1 w położeniu TDC. Wybity znak (A) oznaczony strzałką na siłowniku VTC i wybity znak (B) na kole łańcuchowym wydechowego wałka rozrządu powinny być w górze. Ustawić w linii znaki TDC © na siłowniku VTC i na kole łańcuchowym wydechowego wałka rozrządu.

3. Przed przystąpieniem do sprawdzania zaworów dobrać odpowiednie grubości szczelinomierzy.

Ssanie: 0,21-0,25 mm

Wydech: 0,25-0,29 mm

 

To musisz sprawdzić ile w K20A1 jest.

4. Włożyć szczelinomierz (A) między śrubę regulacyjną (B) i koniec trzonka zaworu, poruszać szczelinomierzem; powinien przesuwać się z lekkim oporem.

5. Jeśli wyczuwalny opór jest zbyt duży lub zbyt mały, poluzować nakrętkę kontrującą (A) i obracać śrubę regulacyjną (B), aż szczelinomierz będzie się przesuwał z lekkim oporem.

6. Dokręcić nakrętkę kontrującą i ponownie sprawdzić luz. W razie potrzeby powtórzyć regulację.

7. Przekręcić wał korbowy o 180° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (wałek rozrządu obróci się o 90°).

8. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów trzeciego cylindra.

9. Przekręcić wał korbowy o 180° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (wałek rozrządu obróci się o 90°).

10. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów czwartego cylindra.

11. Przekręcić wał korbowy o 180° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (wałek rozrządu obróci się o 90°).

12. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra.

13. Zamontować pokrywę zaworów

Dziękuję właśnie o coś takiego mi chodziło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się tylko co do wartości luzów. O ile część dolotowa może się zgadzać to wydechowa może mieć inne wartości np. 0,28-0,32, bo w niektórych silnikach K20 takie też były.

 

 

 

Trochę mnie zdziwiło, że kręcić silnikiem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Miałem D16V1, D14z6 , sam regulowałem i wszelkie manuale mówiły o kręceniu W LEWO, czyli odwrotnie. Tak tez zawsze robiłem i było dobrze.

Ale może w K serii jest inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys mial problem z podejrzeniem znakow na kole rozrzadu ( u mnie w starym F20B3 trzeba sciagnac plastikowa obudowe rozrzadu) to mozesz starym sposobem

 

1) jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 1ym cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na 4tym cylindrze (tam jest wtedy zaplon czyli rozpoczyna sie suw pracy = oba zawory sa zamkniete)

2)  jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 2im cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na 3im cylindrze

3)  jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 3im cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na 2im cylindrze

4)  jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 4ym cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na yim cylindrze

 

Jak tam podnosze prawe kolo i krece "do przodu" na 4/5 biegu i patrze ktore zawory sie mijaja i ustawiam wg powyzszego

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys mial problem z podejrzeniem znakow na kole rozrzadu ( u mnie w starym F20B3 trzeba sciagnac plastikowa obudowe rozrzadu) to mozesz starym sposobem

 

1) jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 1ym cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na 4tym cylindrze (tam jest wtedy zaplon czyli rozpoczyna sie suw pracy = oba zawory sa zamkniete)

2)  jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 2im cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na 3im cylindrze

3)  jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 3im cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na 2im cylindrze

4)  jak mijaja sie zawory (zobaczysz wydech sie zamyka a ssacy otwiera) na 4ym cylindrze, ustawiasz luz zaworowy na yim cylindrze

 

Jak tam podnosze prawe kolo i krece "do przodu" na 4/5 biegu i patrze ktore zawory sie mijaja i ustawiam wg powyzszego

Dzięki za informacje, w taki sposób regulowałem kiedyś w fiacie 126p, ale tam były tylko 2 cylindry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.