maras77 Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Witam Właśnie padło mi sprzęgło w Xsaerze Picasso 1,6 HDI Zatrzymałem się na światłach, pedał wszedł w podłogę, nie dało się zmienić biegu i zaczęło śmierdzieć spalonym sprzęgłem. Samochód został zepchnięty na pobocze. Po odciągnięciu pedału do góry wysprzęglik odzyskał sprawność- biegi można zmieniać, wciskać sprzęgło i działa. Nie jest to jakiś ewenement, dla mnie, gdyż podobną sytuację z wysprzeglikiem miałem w samochodzie żony kilka lat temu i po odciągnięciu pedału do dziś działa bezproblemowo - skończyło się bez konsekwencji. Niestety w Xsarze nie poszło tak gładko - teraz słychać jakieś chrobotanie, ale nie metaliczne, tylko jakby coś w obudowie sprzęgła latało no i śmierdzi. Zastanawiam się co padło i co trzeba wymienić. Podejrzewam, że jak padł wysprzęglik, to sprzęgło zablokowało się w połowie i odpadł kawałek okładziny, który się teraz tam telepie. Samochód ma ponad 200 tyś przebiegu, więc podejrzewam, że i dwumasę będzie trzeba wymienić (pytanie - czy warto??, problemów z nią nie było) Acha - teraz samochodem tym robię krótkie trasy i mam przebiegi rzędu 3000 rocznie, więc prawie nie jeździ. Więc jeśli nie zmienię dwumasy i padnie mi za 10000 km, to będzie ponad 3 lata. I teraz pytanie - czy warto zamienić dwumasę na zestaw VALEO KIT4P, ze sztywnym kołem zamachowym i tarczą z lepszą amortyzacją. http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/19478266284C10FFE545913.pdf Czy ktoś tego używa? Czy nie będzie jakichś wibracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Ja mam w 206 z 1,6 HDI sztywne koło, gdyż dwumasa sie skończyła, choc sprzegło mialem jeszcze dobre. Faktycznie wyczuwalne sa wibracje przy nizszych predkościach obrotowych np drzy ramka od radia, ale ogolnie nie załuje zmiany. Zamknełem sie z robotą ze wszystkim w cenie samej dwumasy Przy ruszaniu wyczuwalne sa wibracje na pedale sprzegła, ale zwracasz na to uwage tylko dlatego ze wiesz ze masz jednomase, ktos nieświadomy tego nie zauważy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Ja mam w 206 z 1,6 HDI sztywne koło, gdyż dwumasa sie skończyła, choc sprzegło mialem jeszcze dobre. Faktycznie wyczuwalne sa wibracje przy nizszych predkościach obrotowych np drzy ramka od radia, ale ogolnie nie załuje zmiany. Zamknełem sie z robotą ze wszystkim w cenie samej dwumasy Przy ruszaniu wyczuwalne sa wibracje na pedale sprzegła, ale zwracasz na to uwage tylko dlatego ze wiesz ze masz jednomase, ktos nieświadomy tego nie zauważy. U mnie przy dwumasie są też takie wibracje. A może w ogóle nie mam dwumasy - wszak bryka nie jest u mnie od nowości.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Aktualizacja stanu bryki. Wróciłem nią pod dom. Wszystko działa, ale na wciśniętym sprzęgle słychać piski. Gdy pedał jest niewciśnięty - jest OK. Po dojechaniu do domu (z 500 m) mocno pachnie spalonym sprzęgłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Września 2015 Udostępnij Napisano 11 Września 2015 chcesz dobra cene na zestaw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2015 Jak oddam do warsztatu, to warsztat będzie kupował - a oni mają swoje kanały zakupu i marże. Chyba, że możesz polecić kogoś w Warszawie lub okolicy, kto mi zrobi całą usługę. Poza tym nie chciałbym wymieniać dwumasy, jeśli jest jeszcze dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Września 2015 Udostępnij Napisano 11 Września 2015 liczysz sie ze tym ze nikt nie da Ci gwarancji na taka usługe? Jesli chodzi o naprawe to prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Sprzęgło wymienione. Dwumasa, pomimo ponad 200 tyś na blacie - sprawna. Tarcza sprzęgła tez była ok, ale padło łozysko, prowadnica łozyska i łapa. Przy okazji sprawdzona turbina - lekki luz, jeszcze nie kwalifikujący do naprawy. Po wymianie sprzęgło chodzi lekko, płynnie, nie masuje stopy, nie ma drgań na pedale. Przed wymianą przenosiły się drgania w czasie jazdy na budę - myślałem, ze to dwumasa pada, ale po wymianie sprzęgła wszystko ustąpiło. Dodatkowo wymieniony olej w skrzyni. Z naprawy jestem zadowolony. Najbardziej mnie cieszy to, że sprzęgło chodzi teraz leciutko, bo już mnie noga pobolewała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.