p i p p Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Minęły 4 lata + 1 m-c mojemu Pick-up'owi. Historia wyglądała tak: 10/11 @ 2600 km - wymiana oleju, wymiana piór wycieraczek, 420 zł 08/12 @ 14900 km - przegląd, 396 zł 10/12 @ 17500 km - wymiana żarówek H4, 32 zł 08/13 @ 26700 km - przegląd, 521 zł 08/14 @ 36700 km - przegląd, 662 zł 06/15 @ 42500 km - szlifowanie jarzm zacisków (korozja, blokowanie klocka hamulcowego), 83 zł 09/15 @ 43000 km - spawanie urwanego, środkowego wieszaka wydechu (korozja), 0 zł Historia nudna, ale w czwartym roku można powiedzieć, że pojawiły się pierwsze awarie. Zgodnie jednak z oczekiwaniami przy małych przebiegach i ciężkich warunkach do głosu dochodzi ruda. Samochód bardzo wdzięczny, przewidywalny i naprawdę skuteczny. Ceny brutto z ASO zawierają opłatę za samochód zastępczy ~50 zł. Zużycie paliwa (noPb): Rekord min: 6,7 l/100 km Rekord max: 10,2 l/100 km Średnio: 8,4 l/100 km Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 U mnie w listopadzie minie 6ty rok eksploatacji Vana. Przebieg to 150 kkm, silnik to 1.5 dCi 86 KM ( dłubnięty rok temu na 106 KM ) 90% tego przebiegu to Warszawa i okolice. Ruda też się pojawia u dołu drzwi oraz na tylnej klapie. Poważnych usterek brak. Raz robiłem wahacze przód i dwa albo trzy razy łączniki stabilizatora. Sprzęgło też się skończyło, ale dwumasa jest fabryczna. Największym utrapieniem był dobór takich klocków i tarcz, które nie popiskiwały przy delikatnym hamowaniu Niestety, niedługo wiem że zacznie się sypać. Wtryski klepią w niskim zakresie obrotów na zimnym silniku, rozrusznik zaczyna szwankować, turbina pogwizduje ( chociaż muszę jeszcze dać intercooler na sprawdzenie szczelności, bo to może być to ). Auto jest już prawie całkowicie zamortyzowane księgowo, czas powoli myśleć nad zamówieniem Dokkera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Mojemu MCV 1,5dCi minie w maju 5 lat. Mały przebieg, coś ponad 70 tys. ale na razie wymieniłem tylko łączniki stabilizatora. Auto często wjeżdża tam, gdzie suv-y nie wjeżdżają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 1.5 dCi 86 KM ( dłubnięty rok temu na 106 KM ) Możesz coś więcej na ten temat? Jak wrażenia po dłubnięciu? Jak spalanie? Koszt i jakiś link można? Ja mam wersję 90 KM z turbiną bez zmiennej geometrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Możesz coś więcej na ten temat? Jak wrażenia po dłubnięciu? Jak spalanie? Koszt i jakiś link można? Ja mam wersję 90 KM z turbiną bez zmiennej geometrii Spalanie miejskie nie wzrosło, ani nie spadło. Utrzymuje się na tym samym poziomie, czyli 6.5 w upałach z wiecznie włączoną klimą, oraz około 6 bez klimy. Za to jeżdżąc ostatnio sporo obwodnicą Warszawy oraz autostradą na Pruszków / Grodzisk ( ca 40 km ), robię regularnie około 50-70 km więcej na baku. Van nie ma komputera, więc nie mam stałego podglądu średniego spalania, a liczyć regularnie odechciało mi się dawno temu, teraz liczę może raz na 10 tankowań. Ogromnym plusem jest teraz elastyczność ( nie mam pod ręką wykresu, więc nie podam Ci liczby Nm ), auto idzie z dołu jak powinno, turbo wstaje wyczuwalnie mocniej już od 1500 rmp, więc do miasta jest idealnie. Mając wrzuconą czwórkę przy 50 km/h, wiem że jak nacisnę gaz, to auto przyśpieszy żwawo ( wcześniej wymagało to redukcji do trójki, teraz zmieniam pasy bez żadnego dyskomfortu, że zamulam oraz zdecydowanie łatwiej wcisnąć się w jakąś lukę na pasie obok ) Jeżeli chodzi o koszty, to wiele Ci nie pomogę. Mnie zabawa kosztowała 350 złotych, ale mam sporo dobrych znajomych ( a nawet przyjaciół ) w branży motoryzacyjnej oraz usługach warsztatowych i pokrewnych. Całość modyfikacji przez OBD, żadne boxy czy rezystory nie wchodzą w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.