Skocz do zawartości

Straszy dostawczak - T4, a może coś nowszego?


Teres

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przymierzam się pomału do kupno auta dostawczego. Kwota jaką dysponuję to około 10.000zł na start. Na pace potrzebuję mieć minimum 2,4-2,5m, więcej jak 3m nie potrzeba. Waham się pomiędzy:

- Volkswagenem T4

- Oplem Vivaro/Renault Trafic (ideał jeśli chodzi o wymiary i komfort prowadzenia)

- Ducato/Partnerem/Jumperem/Masterem (krótkie i niskie wersje)

Rocznik będzie w okolicach 2000-2002roku. Przebieg miesięczny szacuję na około 2tys. kilometrów. Auto będzie woziło raczej lekkie rzeczy, żadnego ciągania przyczep itd. Fajnie jakby była jakaś w miarę dynamika, dobrze żeby te 80KM było. Auto na minimum kilka lat (powiedzmy 5).

Pytanie czy szukać znanej T4-ki, próbować dużo nowsze technologicznie (tak mi się wydaje) Vivaro/Trafic, a może nie bać się ich większych braci? Wiem, że główny problem to rdza (zjedzone progi), a tak to chyba nie ma się specjalnie czego bać?

O 1.9dci coś słyszałem, pytanie czy nie wystarczy zmieniać częściej olej, żeby nie było problemu?

Jeszcze jedno, orientuje się może ktoś jak wygląda sprawa sprowadzenia auta z Niemiec np. Ducato, które tam ma wbite w dowodzie do 5t, a ja chciałbym mieć w Polsce zarejestrowane do 3,5t? Podobno wystarczy, że Niemiec przed sprzedażą przerejestruje na 3,5 tony i takie się kupuje (tyko co z tabliczką znamionową)?

Modów proszę o nieprzenoszenie tematu, bo na "wadze ciężkiej" ruch praktycznie zerowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

przymierzam się pomału do kupno auta dostawczego. Kwota jaką dysponuję to około 10.000zł na start. Na pace potrzebuję mieć minimum 2,4-2,5m, więcej jak 3m nie potrzeba. Waham się pomiędzy:

- Volkswagenem T4

- Oplem Vivaro/Renault Trafic (ideał jeśli chodzi o wymiary i komfort prowadzenia)

- Ducato/Partnerem/Jumperem/Masterem (krótkie i niskie wersje)

Rocznik będzie w okolicach 2000-2002roku. Przebieg miesięczny szacuję na około 2tys. kilometrów. Auto będzie woziło raczej lekkie rzeczy, żadnego ciągania przyczep itd. Fajnie jakby była jakaś w miarę dynamika, dobrze żeby te 80KM było. Auto na minimum kilka lat (powiedzmy 5).

Pytanie czy szukać znanej T4-ki, próbować dużo nowsze technologicznie (tak mi się wydaje) Vivaro/Trafic, a może nie bać się ich większych braci? Wiem, że główny problem to rdza (zjedzone progi), a tak to chyba nie ma się specjalnie czego bać?

O 1.9dci coś słyszałem, pytanie czy nie wystarczy zmieniać częściej olej, żeby nie było problemu?

Jeszcze jedno, orientuje się może ktoś jak wygląda sprawa sprowadzenia auta z Niemiec np. Ducato, które tam ma wbite w dowodzie do 5t, a ja chciałbym mieć w Polsce zarejestrowane do 3,5t? Podobno wystarczy, że Niemiec przed sprzedażą przerejestruje na 3,5 tony i takie się kupuje (tyko co z tabliczką znamionową)?

Modów proszę o nieprzenoszenie tematu, bo na "wadze ciężkiej" ruch praktycznie zerowy.

 

T4 to zależy od silnika, z rudą i tak będziesz walczył 

trafic/vivaro raczej ruda nie zjada ale słabsze silniki nie chcą jechać , w 1,9 dci problemem są zgniłe wtryski bardziej niż problemy z panewkami czy skrzyniami (miałem kilka trafików i zawsze były koszta z wymianą wtrysków (czytaj z remontem głowicy) , a skrzynie i inne podobno typowe problemy nie występowały 

trojaczki ducato chwalone są za silniki i umiarkowane rudzenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.