Skocz do zawartości

nowy nabytek astra G Njoy 2,2DTI...


gabisrob

Rekomendowane odpowiedzi

> Hej od wczoraj jestem posiedaczem super autka

> astra G Njoy 2,2 DTI

> przebieg 140tkm

> czy moze ktos z was posiada taki silnik..??

> na co zwrocic uwage, co wyminiec...??(profilaktycznie)

> z gory dziekuje.

nio to teraz jeszcze zapodaj jakie ładne fotki food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej od wczoraj jestem posiedaczem super autka

> astra G Njoy 2,2 DTI

> przebieg 140tkm

> czy moze ktos z was posiada taki silnik..??

> na co zwrocic uwage, co wyminiec...??(profilaktycznie)

> z gory dziekuje.

no ladnie czekamy na foto food.gifwaytogo.gif

Wymienic...hmm to co zawsze rozrzad filtry olej płyny obadac czy cos nie trzeba wymienic..czy cos sie nie konczy. Sprawdzic zapas no i chyba tylko pozostaje lac ON i jechac wink.gif

pozdr.

Oberon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ladnie czekamy na foto

> Wymienic...hmm to co zawsze rozrzad filtry olej płyny obadac czy cos

> nie trzeba wymienic..czy cos sie nie konczy. Sprawdzic zapas no

> i chyba tylko pozostaje lac ON i jechac

> pozdr.

> Oberon

Rozrządu nie trzeba bo w tych silnikach jest łańcuch.

A ta Asterka to HB sedan czy kombi ?

Jaki kolor ?

O wypas nie pytam bo Njoy ma pełny zlosnik.gif30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ladnie czekamy na foto

> Wymienic...hmm to co zawsze rozrzad filtry olej płyny obadac czy cos

> nie trzeba wymienic..czy cos sie nie konczy. Sprawdzic zapas no

> i chyba tylko pozostaje lac ON i jechac

> pozdr.

> Oberon

Rozrząd odpada bo tam jest łańcuch.Radziłbym - jeżeli nie ma wiarygodnej książki serwisowej - wymienić:

Filtr paliwa,powietrza,przeciwpyłkowy,oleju wraz z olejem,płyn chłodzący,płyn hamulcowy - ze sprawdzeniem stanu tarcz i klocków.No i sprawdzenie klimatyzacji - najlepiej odgrzbić i wymienic czynnik chłodzący.

Dużo ale ja tak zrobiłem w momencie kupna i od tego momentu wiem czym jeżdzę.A wszystkie te czynności można zrobić samemu - oprócz klimy więc koszty to tylko materiały eksploatacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozrządu nie trzeba bo w tych silnikach jest łańcuch.

> A ta Asterka to HB sedan czy kombi ?

> Jaki kolor ?

> O wypas nie pytam bo Njoy ma pełny

wersja... KOMBI

kolor... SREBRNY

mmm...

zadziwiaja tylko manualne lusterka

ale klimatronik, navi, bc... esp,podgrzewane siedzenia...

ksiazka serwisowa prowadzona...

auto pewne (ze tak powiem)

aaaa i...

przeglady (wymiany oleju) w silniku Y22DTR co 30 tys

moze to pomoze w rozwiazaniu kwestji co z tym typem silnika...

czy to jest rozwiercone 2,0DTH czy CR czy Pompowtryski...

wiem ze na allegro sa do kupienia wtryski do silnika 2,2 DTI do wektry

wiec jak jest z tym silnikiem..??

PS

moze glupie pytanie ale...

wczoraj w nocy wysiadam z auta wylaczylem swiatla, wylaczylem radio, wyciagnalem kluczyk.....

wysiadam ostatnie spojzenie na auto... a tu....

klawisze sterowania z kola kierownicy dalej sie swieca...

wracam sprawdzam ael wszystko powylaczalem...

czy to normalne..?? smile.gif

no wiec zostawilem takie swiecace sie i poszedlem do domu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wersja... KOMBI

> kolor... SREBRNY

> mmm...

> zadziwiaja tylko manualne lusterka

> ale klimatronik, navi, bc... esp,podgrzewane siedzenia...

> ksiazka serwisowa prowadzona...

> auto pewne (ze tak powiem)

> aaaa i...

> przeglady (wymiany oleju) w silniku Y22DTR co 30 tys

> moze to pomoze w rozwiazaniu kwestji co z tym typem silnika...

> czy to jest rozwiercone 2,0DTH czy CR czy Pompowtryski...

> wiem ze na allegro sa do kupienia wtryski do silnika 2,2 DTI do

> wektry

> wiec jak jest z tym silnikiem..??

To rozwiercone Y20DTH.Trochę zmienione oprogramowanie.

Silnik Y 2.0 DTH

Moc maksymalna [kW/KM] - 100KM (4000 obr/min)

Moment obrotowy - 230Nm (1500 - 2500)

Średnie zużycie paliwa - 4,8

Silnik Y 2.2 DTR

Moc maksymalna [kW/KM] - 125KM (4000 obr/min)

Moment obrotowy - 280Nm (1500 - 2750)

Średnie zużycie paliwa - 5,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze glupie pytanie ale...

> wczoraj w nocy wysiadam z auta wylaczylem swiatla, wylaczylem radio,

> wyciagnalem kluczyk.....

> wysiadam ostatnie spojzenie na auto... a tu....

> klawisze sterowania z kola kierownicy dalej sie swieca...

> wracam sprawdzam ael wszystko powylaczalem...

> czy to normalne..??

> no wiec zostawilem takie swiecace sie i poszedlem do domu

Co do sterowania z kierownicy to powinno zgasić się po wyłączeniu radia. Dziwna sprawa według mnie. Na pewno wyłączyłeś radio? Radio fabryczne?

Pozdrawiam i gratuluję zakupu claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja no ale w płyny i hamulce itp pozagladał bym... ze spokojem

> wszystko poogladac czy cos nie odpada i nie zwisa itp. tak dla

> pewnosci

> Pozdr.

> Oberon

U mnie to sterowanie również pali się bardzo długo.kiedyś mierzyłem czas to było ponad 5 minut.Potem zgaslo i od tego czasu nie zawracam sobie tym głowy.

A jaki masz wyświetlacz do nawigacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do sterowania z kierownicy to powinno zgasić się po wyłączeniu

> radia. Dziwna sprawa według mnie. Na pewno wyłączyłeś radio?

> Radio fabryczne?

> Pozdrawiam i gratuluję zakupu

tak radio fabryczne navi siemensa z kolorowym wyswietlaczem

i takie jaja smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest rozwiercone 2,0DTH czy CR czy Pompowtryski...

Jest to rozwiercony 2.0DTI ale bez CR czy pomopowtryskiwaczy tylko zwyły bezpośredni wtrysk paliwa taki jak w pierwszych silnikach VW 1.9 TDI tyle że z 16-sto zaworową głowicą. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to rozwiercony 2.0DTI ale bez CR czy pomopowtryskiwaczy tylko

> zwyły bezpośredni wtrysk paliwa taki jak w pierwszych silnikach

> VW 1.9 TDI

No nie az tak bardzo taki sam bo jest tam kompletnie inna pompa waytogo.gif

tyle że z 16-sto zaworową głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozrząd odpada bo tam jest łańcuch.Radziłbym - jeżeli nie ma

> wiarygodnej książki serwisowej - wymienić:

> Filtr paliwa,powietrza,przeciwpyłkowy,oleju wraz z olejem,płyn

> chłodzący,płyn hamulcowy - ze sprawdzeniem stanu tarcz i

> klocków.No i sprawdzenie klimatyzacji - najlepiej odgrzbić i

> wymienic czynnik chłodzący.

> Dużo ale ja tak zrobiłem w momencie kupna i od tego momentu wiem czym

> jeżdzę.A wszystkie te czynności można zrobić samemu - oprócz

> klimy więc koszty to tylko materiały eksploatacyjne

To nie prosciej nowy samochód kupić smile.gif hehe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie prosciej nowy samochód kupić hehe.

> Pozdrawiam

Moze i prościej ale czy taniej i rozsądniej to już bym polemizował.

Ale na poważnie.Wożę codziennie całą rodzinę - żonę i dwoje doroslych dzieci - i nie chciałbym być niemile zaskoczony,ze z powodu drobnych oszczędności stanę na drodze.Zepsuc to może się wszystko i w każdej chwili,ale będę miał pewność że to nie moje zaniedbanie to sprawiło.Co będzie jak go zawiedzie system hamulcowy bo płyn to 50% wody?

Przecież nie każę nikomu wykonywac tych cznności.Mówiłem jedynie,że ja tak robię.Mam już 7-me auto i nigdy nie żałowałem że zrobiłem taki przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze i prościej ale czy taniej i rozsądniej to już bym polemizował.

> Ale na poważnie.Wożę codziennie całą rodzinę - żonę i dwoje doroslych

> dzieci - i nie chciałbym być niemile zaskoczony,ze z powodu

> drobnych oszczędności stanę na drodze.Zepsuc to może się

> wszystko i w każdej chwili,ale będę miał pewność że to nie moje

> zaniedbanie to sprawiło.Co będzie jak go zawiedzie system

> hamulcowy bo płyn to 50% wody?

> Przecież nie każę nikomu wykonywac tych cznności.Mówiłem jedynie,że

> ja tak robię.Mam już 7-me auto i nigdy nie żałowałem że zrobiłem

> taki przegląd.

Oczywiscie ze lepiej spawdzic kilka rzeczy. Ale Zeby tak od razu. Jak zaoczłes to wszystko wymieniac to prawie wyszło ze pół samochodu trzeba wymienic. Oczywiscie ze wymiana rozrządu to podstawa jesli sie niema czarno na białym napisane w ksiarzce serwisowej. Wiadomo ze dobrze tez było by olej. Jak olei to i filtr oleju. Ale juz reszte rzeczy które wymieniłeś to nie takie pilne. Filtr przeciwpyłłkowy, filtr paliwa, powietrza, płyn hamulcowy moga poczekac. Płyn w chłodnicy tez mu sie nic niestanie przeciez robi sie coraz cieplej wiec napewno nie zamarznie. Ja swoją astre kupiłem urzywana i niewymieniałem ani fitra paliwa, ani pyłkowego ani płynu hamulcowego. A tez lubie dbac o auto. Wogóle z tym płynem hamulcowym to mi sie paranoja wydaje. No ale kazdy robi jak uwarza ja wcale niepisze tego by kogos od tego odwodzic tylko wydaje mi sie ze jak we wszystkim potrzebny jest umiar i rozsądek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej od wczoraj jestem posiedaczem super autka

> astra G Njoy 2,2 DTI

> przebieg 140tkm

> czy moze ktos z was posiada taki silnik..??

> na co zwrocic uwage, co wyminiec...??(profilaktycznie)

> z gory dziekuje.

Jeżdżę taką z 2003 r. 42kkm.

Nie mam żadnych niemiłych niespodzianek, poza tym co chodzi na forum, że gdy postoi sama ze trzy doby, to przy odpalaniu, gdy jest w baku mniej paliwa niż 10 l., zagdacze na 3 sek. a potem muszę piłować ze dwa razy rozrusznikiem po jakieś 5 do 10 sek i jak odpali to chodzi ok. Nie mam tego gdy odpalam systematycznie dzień w dzień, nawet gdy było - 25 stp. C.

I jeszcze coś na 3 tyś km wlewam 0,5 l oleju, semisyntetic mobil 10 W 40 gdyż takim był zalany od samego początku jeszcze we Francji.

Poza tymi sprawami ok. w mieście 6,5 l/100 km a popza to dokładnie nie sprawdzałem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie ze lepiej spawdzic kilka rzeczy. Ale Zeby tak od razu. Jak

> zaoczłes to wszystko wymieniac to prawie wyszło ze pół samochodu

> trzeba wymienic. Oczywiscie ze wymiana rozrządu to podstawa

> jesli sie niema czarno na białym napisane w ksiarzce serwisowej.

> Wiadomo ze dobrze tez było by olej. Jak olei to i filtr oleju.

> Ale juz reszte rzeczy które wymieniłeś to nie takie pilne. Filtr

> przeciwpyłłkowy, filtr paliwa, powietrza, płyn hamulcowy moga

> poczekac. Płyn w chłodnicy tez mu sie nic niestanie przeciez

> robi sie coraz cieplej wiec napewno nie zamarznie. Ja swoją

> astre kupiłem urzywana i niewymieniałem ani fitra paliwa, ani

> pyłkowego ani płynu hamulcowego. A tez lubie dbac o auto. Wogóle

> z tym płynem hamulcowym to mi sie paranoja wydaje. No ale kazdy

> robi jak uwarza ja wcale niepisze tego by kogos od tego odwodzic

> tylko wydaje mi sie ze jak we wszystkim potrzebny jest umiar i

> rozsądek.

> Pozdrawiam

Zgadzam się.

Umiar trzeba mieć.

Ja swoją Astre mam od ponad roku a w lipcu skończy ona 5 lat.

Ja jeszcze z materiałów eksploatacyjnych NIC nie robiłem.

Wiem że płyn chłodniczy, hamulcowy i w zasadzie cała reszta jest jeszcze fabryczna.

Olej w silniku na październik będzie miał 2 lata zlosnik.gif

No w tym roku planuje wiekszy przeglądzik żeby znowu na pare lat było z głowy. Jedynie olej będe chyba jednak co rok wymieniał ! zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie ze lepiej spawdzic kilka rzeczy. Ale Zeby tak od razu. Jak

> zaoczłes to wszystko wymieniac to prawie wyszło ze pół samochodu

> trzeba wymienic.

Nie pół samochodu ale podstawowe materiały eksploatacyjne.

Każdy robi co uważa.

Ale patrząc na twój post to można stwierdzić że skoro do tej pory jeździł to po co wogóle wymieniać skoro jeździ.

Jałowa dyskusja i potrzeba ją zakończyć.

Kłopoty z odpalaniem to początki słynnego zapowietrzania się pompy.Radzę wymienić przewody powrotne i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jak to jest bo ja mam 2.0 dth a ty mas z 2.2dth i tu mam pytanie ze niektorzy mowia ze wymiana olejow i filtrow powinna byc co 15 tys a inni ze co 30 jak to jest bo ja juz sam nie wiem czy moz e wymiana oleum co 15 a filtrow co 30 a moz e na odwrót jak to jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niech mi kolega rowniez napisz e jak robi i co i le przeglady

> czyli wymiany filtrow i oleum jak to jest bo ksoiazki i

> fachowcy roznie podaja

Odpowiedź jest prosta.15 tys. lub jeżeli dużo jeździsz tj. np. 45 tys rocznie to przegląd co 30 tys.

W/g niemieckich instrukcji i książek serwisowych oni uwzględniają jednego lub wielu kierowców i to wymusza częstotliwość serwisowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.