Mavv Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Siemka, Jest problem: Mam od jakiegoś czasu słabszy hamulec. Taki jakby pedał gumowy. DO tego zaczęło piszczeć z tyłu. Okazało się, że na tarczy zrobił się rant, zeszklił się i nie szło go do końca usunąć, trochę zostało. Ręczny się poprawił, główny bez zmian. Dwa dni później znów zaczęło piszczeć. Wymieniono tarcze. Przy okazji były do wymiany też elastyczne przewody z tyłu i dostał też nowy płyn. Jednak ta wymiana, pomimo, że ręczny znów jest ja żyleta, nie poprawiła hamulca głównego. Dalej jest gumowy. Dziś, jak już się tylne hamulce ułożyły, postanowiłem trochę pohamować. Mokro, więc było łatwiej. Pomimo szybkiego i mocnego hamowania (awaryjne hamowanie) nie byłem w stanie spowodować zadziałania ABSu. Koła też się nie blokowały. Co sprawdzić? Co się mogło popsuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 A płyn hamulcowy prawidłowo wymieniony? Za pomocą pompki czy ręcznie? Układ na pewno odpowietrzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Przewody podcisnieniowe sprawdz - pomka podcisnienia moze cos w tej okolicy szwankuje. U mnie też jest nieco gumowaty hamulec ale hamowanie awaryjne to naprawdę hamowanie awaryjne Poniżej intrukcja z forum forda, moze sie przyda: Testy elementów - Serwo1. Sprawdź wszystkie przewody lub złącza podciśnienia.2. Sprawdź hydrauliczny układ hamowania pod kątem wycieków i niskiego poziomu płynu.3. Użyj hamulca ręcznego kilka razy aby zlikwidować podciśnienie w układzie.4. Przy wyłączonym silniku i bez podciśnienia w układzie, naciśnij pedał hamulca i przytrzymaj go. Uruchom silnik. Jeśli układ podciśnienia działa, pedał hamulca będzie poruszać się w dół przy stałym nacisku. Jeśli nie można wyczuć ruchu, serwo podciśnienia jest niesprawne.5. Wymontuj przewód podciśnienia z serwa hamulcowego. Po stronie serwa hamulcowego na przewodzie podciśnienia powinno być podciśnienie z kolektora ssącego, jeżeli silnik pracuje na biegu jałowym i dźwignia zmiany biegów znajduje się w położeniu P lub N. Upewnij się, że wszystkie nieużywane przewody wylotowe podciśnienia są prawidłowo zaślepione, złącza przewodów są prawidłowo zabezpieczone i przewody podciśnienia są w dobrym stanie. Jeśli jest podciśnienie z kolektora ssącego, podłącz przewód podciśnienia do serwa hamulcowego i powtórz czynność 3. Jeśli nie wyczuwasz ruchów pedału do dołu, serwo podciśnienia nie działa.6. Uruchom silnik na co najmniej 10 sekund na szybkim biegu jałowym. Zatrzymaj silnik i pozostaw samochód na 10 minut. Następnie naciśnij pedał hamulca siłą około 98N (20 lb). Pedał hamulca musi zachowywać się tak samo jak przy pracującym silniku. Jeśli pedał jest twardy (brak wspomagania), zamontuj nowy zawór zwrotny i powtórz test. Jeśli pedał nadal jest twardy, zamontuj nowe serwo. Jeśli pedał jest miękki, odpowietrz układ hamulcowy. Patrz "Procedury ogólne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Trochę mnie tu nie było. Aktualizacja hamulcy Mondek dostał drugą pompę hamulcową i jest ok. Hamulce się poprawiły znacząco, ABS ożył. Nawet miałem okazję któregoś dnia mocniej przyhamować i efekt był dobry. Przy okazji wcześniejszych prac przy układzie hamulcowym auto dostało też używane zaciski tylne, bo poprzedni niestety się rozciekł. Mam teraz zaciski z Mondeo kombi. Pytanie numer dwa Czy tylne łożysko schodzi w miarę łagodnie, czy bez palnika, młota czy też dobrego ściągacza się nie obejdzie? Bo właśnie umarło mi tylne łożysko. Huczy dość mocno. Pora za niedługo na wymianę. A w sumie jeszcze dodam pytanie numer trzy Czy tylne drzwi z korbkami do okien mają orginalnie położone wiązki do elektrycznych szyb? Zapytam się Was, zanim rozbiorę drzwi. Łazi mi po głowie wymiana korbek na guziczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Pytanie numer dwa Czy tylne łożysko schodzi w miarę łagodnie, czy bez palnika, młota czy też dobrego ściągacza się nie obejdzie? Bo właśnie umarło mi tylne łożysko. Huczy dość mocno. Pora za niedługo na wymianę. Ono jest w komplecie z piastą i czujnikiem ABS, więc nie musisz nic zbijać, nabijać, itp. A w sumie jeszcze dodam pytanie numer trzy Czy tylne drzwi z korbkami do okien mają orginalnie położone wiązki do elektrycznych szyb? Zapytam się Was, zanim rozbiorę drzwi. Łazi mi po głowie wymiana korbek na guziczki. Ręki nie dam, ale prawdopodobnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Ono jest w komplecie z piastą i czujnikiem ABS, więc nie musisz nic zbijać, nabijać, itp. O tym wiem Czyli całość powinna zejść lekko, łatwo i przyjemnie? Ręki nie dam, ale prawdopodobnie nie. Zacząłem zasięgiwać języka i chyba jest tak jak piszesz - najprawdopodobniej nie ma kabelków. Więc pewnie dawca musiałby oddać wszystko - moduł sterujący, kabelki, guziczki, silniczki i inne pierdoły. Muszę ocenić, czy mi się chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Powinno zejsc latwo, bo z tylu o ile dobrze pamietam jest to przykrecone na 4 niezbyt duze sruby. Rwiesz zacisk, tarcze, potem sruby i jestes w domu ;-). Uwazaj tylko na czujnik ABS przy skladaniu - mozna go latwo uszkodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 @@Swiko, piasta zamowiona, juz w drodze. Piasta jest mocowana na 4 sruby torx, rozmiar 45 lub 50 (gwint pewnie M8). Po niedzieli powinno przyjsc i bedzie wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Piasta wymieniona. Nie bylo wiekszych problemow. Najbardziej pomeczylem sie z wybiciem piasty... Ale sprawny mlotek i przecinak daly rade. W sumie ok 1,5 godz roboty. Stare lozysko w zasadzie umarlo. Majac piaste w reku ledwie mozna lozyskiem obrocic... Jak na zlosc wymiana mi sie przesunela o tydzien, bo przesylka nie dotarla i sprzedawca wyslal druga. Jezdzilem z dusza na ramieniu... Teraz znow sie ciesze cisza w aucie Kurde, 11 lat, 120k mil (prawie 200k km) przebiegu i tyle sie posypalo ostatnio. Ale coz - to "tylko" Ford Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Kurde, 11 lat, 120k mil (prawie 200k km) przebiegu i tyle sie posypalo ostatnio. Ale coz - to "tylko" Ford Widzisz, samochody zazwyczaj po 10ciu latach/200kkm* zaczynają się robić skarbonką . * - zależy co nastąpi jako pierwsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.