Skocz do zawartości

Dół 1.2 16v góra 1.1 SPI dylematy


matikfm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Czy jest opcja żeby zrobić setup z dołem od 1.2 16v i górą od 1.1 SPI? 

Prawdopodobnie głowa P&P pasuje do bloku, lecz problem z stopniem sprężania czy w ogóle będzie działać (nie znalazłem info ile cm3 ma wgłębienie w tłoku z 1.2 16v). 

I jak z ustawieniem rozrządu w takim zestawie? koło pasowe z 16v czy będzie pasować P&P? 

Czy Odpalać na kompie z MPI czy SPI ?

Podrzućcie jakieś info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że post pod postem, ale... do obliczenia CR brakuje mi objętości dna tłoka z 1.2 16v bo jest wklęsły i objętości cylindra gdy tłok jest w GMP, bo że mix jest niezły i inny niż wszystkie ale powód jest taki ze mam zdrowy dół z 16v i zdrową głowę z 1.1. złożyć żeby jako jeździło i tyle, tylko czy poziom kompresji będzie na tyle niski że będzie się jeździć jak CC700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nikt nie ma takich danych to chyba będziesz musiał sam pomierzyć, ja tak kiedyś mierzyłem komorę spalania strzykawka + woda.

Swoją drogą robienie takiego mixu trochę nie ma sensu nawet pomimo, że masz już te graty. Przecież były seryjnie w punto silniki 1.2 SPI i miały raptem 60KM. Oczywiście komp musi być z SPI skoro nadal pozostaniesz przy jednym wtryskiwaczu, najlepiej jakby to był komp właśnie z 1.2SPI. Pewnie komp z 1.1spi jakoś sobie poradzi, ale żeby to dobrze chodziło to pewnie trzeba by coś podstroić. No i na pewno wyjdzie znacznie niższy stopień sprężania niż w seryjnym 1.2SPI, więc może się okazać, że taki silnik będzie chodził gorzej niż zwykłe 1.1 :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sytuacja wygląda z rozrzadem i kołem od walka?

 

No właśnie tu jest dosyć istotna kwestia. Koło wałka rozrządu oczywiście musi pochodzić z 1.2 16V żeby współgrało to z kołem dolnym i pompą wody i żeby dało się zamontować pasek rozrządu z 16V. Czy górne koło z 1.2 16V będzie pasować do wałka z 1.1spi to nie mam pojęcia, może ktoś inny podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś podpowiedzieć jak z rozrządem?

 

Jeśli nikt nie ma takich danych to chyba będziesz musiał sam pomierzyć, ja tak kiedyś mierzyłem komorę spalania strzykawka + woda.

Swoją drogą robienie takiego mixu trochę nie ma sensu nawet pomimo, że masz już te graty. Przecież były seryjnie w punto silniki 1.2 SPI i miały raptem 60KM. Oczywiście komp musi być z SPI skoro nadal pozostaniesz przy jednym wtryskiwaczu, najlepiej jakby to był komp właśnie z 1.2SPI. Pewnie komp z 1.1spi jakoś sobie poradzi, ale żeby to dobrze chodziło to pewnie trzeba by coś podstroić. No i na pewno wyjdzie znacznie niższy stopień sprężania niż w seryjnym 1.2SPI, więc może się okazać, że taki silnik będzie chodził gorzej niż zwykłe 1.1 :hmm:

obliczyłem wg danych które znalazłem że CR przy uszczelce metalowej będzie 11,22 czyli dość wysoko, czy będzie stukać? będzie to jakoś jeździć? A przy zwykłej seryjnej uszczelce wyjdzie z tego CR= 9,8 czyli jak w 1.2 8v 75. Jakieś porady? Auto do co dnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Możesz coś podpowiedzieć jak z rozrządem?

 

 

jo, ale u Ciebie pewnie bedzie inaczej. u mnie to jest pasek i pompa od 16v a napinacz od renault clio/twingo 1.2 na stunigowanej blaszce ktora juz była z silnikiem, poprzednio jakis magik to zbudował / Lesiu.Z ustawił no i musi działac  :phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obliczyłem wg danych które znalazłem że CR przy uszczelce metalowej będzie 11,22 czyli dość wysoko, czy będzie stukać? będzie to jakoś jeździć? A przy zwykłej seryjnej uszczelce wyjdzie z tego CR= 9,8 czyli jak w 1.2 8v 75. Jakieś porady? Auto do co dnia.

 

Chyba coś źle policzyłeś jednak, bo jak to możliwe, że na normalnej uszczelce wychodzi Ci CR taki sam jak w seryjnym 1.2 8V? Głowica 1.2 8V ma taką samą komorę spalania jak 1.1spi (23,41 cm3), więc przy takim samym CR z obliczeń można wywnioskować że tłoki z 1.2 8V mają taką samą objętość nad denkiem jak w 1.2 16V a tak przecież nie jest :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam dane które dotychczas znalazłem:

Dla 16v

Średnica cylindra: 70.8 mm

Średnica tłoka: ok 70.7 mm

Skok tłoka: 78.86 mm

Komora spalania głowicy: 32340 mm3

Objętość wyżłobienia tłoka: ok 610 mm2 + wyżłobienia na zawory, 3 i 2 mm głębokości

Brakuje mi wysokości cylindra gdy tłok jest w gmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jo, ale u Ciebie pewnie bedzie inaczej. u mnie to jest pasek i pompa od 16v a napinacz od renault clio/twingo 1.2 na stunigowanej blaszce ktora juz była z silnikiem, poprzednio jakis magik to zbudował / Lesiu.Z ustawił no i musi działac  :phi:

 

Pan Swiatek go zbudowal...wiec dbaj o niego  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.