matikfm Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Witam, Czy jest opcja żeby zrobić setup z dołem od 1.2 16v i górą od 1.1 SPI? Prawdopodobnie głowa P&P pasuje do bloku, lecz problem z stopniem sprężania czy w ogóle będzie działać (nie znalazłem info ile cm3 ma wgłębienie w tłoku z 1.2 16v). I jak z ustawieniem rozrządu w takim zestawie? koło pasowe z 16v czy będzie pasować P&P? Czy Odpalać na kompie z MPI czy SPI ? Podrzućcie jakieś info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 jaki cel masz takiego mixa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Mam takie graty w garażu, kupować nic nie chcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Wiem że post pod postem, ale... do obliczenia CR brakuje mi objętości dna tłoka z 1.2 16v bo jest wklęsły i objętości cylindra gdy tłok jest w GMP, bo że mix jest niezły i inny niż wszystkie ale powód jest taki ze mam zdrowy dół z 16v i zdrową głowę z 1.1. złożyć żeby jako jeździło i tyle, tylko czy poziom kompresji będzie na tyle niski że będzie się jeździć jak CC700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Jeśli nikt nie ma takich danych to chyba będziesz musiał sam pomierzyć, ja tak kiedyś mierzyłem komorę spalania strzykawka + woda. Swoją drogą robienie takiego mixu trochę nie ma sensu nawet pomimo, że masz już te graty. Przecież były seryjnie w punto silniki 1.2 SPI i miały raptem 60KM. Oczywiście komp musi być z SPI skoro nadal pozostaniesz przy jednym wtryskiwaczu, najlepiej jakby to był komp właśnie z 1.2SPI. Pewnie komp z 1.1spi jakoś sobie poradzi, ale żeby to dobrze chodziło to pewnie trzeba by coś podstroić. No i na pewno wyjdzie znacznie niższy stopień sprężania niż w seryjnym 1.2SPI, więc może się okazać, że taki silnik będzie chodził gorzej niż zwykłe 1.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 A jak sytuacja wygląda z rozrzadem i kołem od walka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 A jak sytuacja wygląda z rozrzadem i kołem od walka? No właśnie tu jest dosyć istotna kwestia. Koło wałka rozrządu oczywiście musi pochodzić z 1.2 16V żeby współgrało to z kołem dolnym i pompą wody i żeby dało się zamontować pasek rozrządu z 16V. Czy górne koło z 1.2 16V będzie pasować do wałka z 1.1spi to nie mam pojęcia, może ktoś inny podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 ja mam taki mix tylko odwrotny, doł 1.1 i góra 16v, w takim zestawie jak na wolnossące 1.1 jezdzi bardzo przyjemnie, odwrotnie raczej dupy nie urwie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Możesz coś podpowiedzieć jak z rozrządem? Jeśli nikt nie ma takich danych to chyba będziesz musiał sam pomierzyć, ja tak kiedyś mierzyłem komorę spalania strzykawka + woda. Swoją drogą robienie takiego mixu trochę nie ma sensu nawet pomimo, że masz już te graty. Przecież były seryjnie w punto silniki 1.2 SPI i miały raptem 60KM. Oczywiście komp musi być z SPI skoro nadal pozostaniesz przy jednym wtryskiwaczu, najlepiej jakby to był komp właśnie z 1.2SPI. Pewnie komp z 1.1spi jakoś sobie poradzi, ale żeby to dobrze chodziło to pewnie trzeba by coś podstroić. No i na pewno wyjdzie znacznie niższy stopień sprężania niż w seryjnym 1.2SPI, więc może się okazać, że taki silnik będzie chodził gorzej niż zwykłe 1.1 obliczyłem wg danych które znalazłem że CR przy uszczelce metalowej będzie 11,22 czyli dość wysoko, czy będzie stukać? będzie to jakoś jeździć? A przy zwykłej seryjnej uszczelce wyjdzie z tego CR= 9,8 czyli jak w 1.2 8v 75. Jakieś porady? Auto do co dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Możesz coś podpowiedzieć jak z rozrządem? jo, ale u Ciebie pewnie bedzie inaczej. u mnie to jest pasek i pompa od 16v a napinacz od renault clio/twingo 1.2 na stunigowanej blaszce ktora juz była z silnikiem, poprzednio jakis magik to zbudował / Lesiu.Z ustawił no i musi działac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 obliczyłem wg danych które znalazłem że CR przy uszczelce metalowej będzie 11,22 czyli dość wysoko, czy będzie stukać? będzie to jakoś jeździć? A przy zwykłej seryjnej uszczelce wyjdzie z tego CR= 9,8 czyli jak w 1.2 8v 75. Jakieś porady? Auto do co dnia. Chyba coś źle policzyłeś jednak, bo jak to możliwe, że na normalnej uszczelce wychodzi Ci CR taki sam jak w seryjnym 1.2 8V? Głowica 1.2 8V ma taką samą komorę spalania jak 1.1spi (23,41 cm3), więc przy takim samym CR z obliczeń można wywnioskować że tłoki z 1.2 8V mają taką samą objętość nad denkiem jak w 1.2 16V a tak przecież nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Podam dane które dotychczas znalazłem: Dla 16v Średnica cylindra: 70.8 mm Średnica tłoka: ok 70.7 mm Skok tłoka: 78.86 mm Komora spalania głowicy: 32340 mm3 Objętość wyżłobienia tłoka: ok 610 mm2 + wyżłobienia na zawory, 3 i 2 mm głębokości Brakuje mi wysokości cylindra gdy tłok jest w gmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Pisałeś, że masz dół od 16v, jaki problem zmierzyć tą wysokość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 po co ci wysokość cylindra skoro masz śdednicę i skok? tłok dochodzi do "0" u góry 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 1 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 po co ci wysokość cylindra skoro masz śdednicę i skok? tłok dochodzi do "0" u góry Tego nie byłem pewien do końca, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 jo, ale u Ciebie pewnie bedzie inaczej. u mnie to jest pasek i pompa od 16v a napinacz od renault clio/twingo 1.2 na stunigowanej blaszce ktora juz była z silnikiem, poprzednio jakis magik to zbudował / Lesiu.Z ustawił no i musi działac Pan Swiatek go zbudowal...wiec dbaj o niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 spokojnie, ma u mnie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 spokojnie, ma u mnie dobrze Robi to do czego zostal zbudowany :-D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 dokładnie tak, co niedziele jezdze nim do koscioła 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.