Skocz do zawartości

wymiana łożyska przedniego koła


cars

Rekomendowane odpowiedzi

Mam już wyjętą zwrotnicę i wybitą piastę. Pozostaje mi teraz wyjąć łożysko. No i tu się zaczyna kłopot bo dostępu do niego broni taka dziwna wewnętrzna 8-kątna nakrętka (albo wkrętka hehe.gif).

Jak to wykręcić i jak ponownie dobrze zmontować łożysko. Ktoś gdzies pisał że nie miał jakiegoś pierścienia osadczego i padały mu łożyska i wyrobiła się zwrotnica....ja chciałbym tego uniknąć.

Pomożecie ??? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam już wyjętą zwrotnicę i wybitą piastę. Pozostaje mi teraz wyjąć

> łożysko. No i tu się zaczyna kłopot bo dostępu do niego broni

> taka dziwna wewnętrzna 8-kątna nakrętka (albo wkrętka ).

> Jak to wykręcić i jak ponownie dobrze zmontować łożysko. Ktoś gdzies

> pisał że nie miał jakiegoś pierścienia osadczego i padały mu

> łożyska i wyrobiła się zwrotnica....ja chciałbym tego uniknąć.

> Pomożecie ???

obstukac tą "nakrętkę" , obczyścić dokładnie , w miejscu gdzie jest zaklepana do zwrotnicy "odklepać" ją a nastepnie odkręcić za pomocą przecinaka i młotka.

Daje 50% szans na to ze uda sie ją odkręcić - lepiej od razu kupic nową - kosztuje coś koło 10 zł....

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam już wyjętą zwrotnicę i wybitą piastę. Pozostaje mi teraz wyjąć

> łożysko. No i tu się zaczyna kłopot bo dostępu do

Wspomniana nakrętka jest raczej jednorazowa. Możesz ją "wykręcić" pobijając ją przez jakiś wkrętak w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Prawie na pewno ulegnie ona zniszczeniu. Większy kłopot jest z wkręceniem nowej. Bez specjalnego klucza NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ. Wszelkie próby wkręcenia jej przez pobijanie lub jakimiś innymi dziwnymi kluczami skończą się uszkodzeniem pierścienia lub po prostu niedokręceniem. Łożysko wybijamy uderzając w zewnętrzną bieżnię poprzez jakąś tuleję, natomiast montujemy ponownie najpierw delikatnie postukując zewętrzną bieżnię przez stare łożysko a następnie, jak już jesteśmy pewni, że wsuwa się równo, wciskamy dalej prasą, też przez stare łożysko. Dobrze jest pokropić łożysko oliwką. Piastę wbijamy podpierając wewnętrzną bieżnię za pomocą tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej specjalnej nakrętki dorobiłem klucz tongue.gif 3 godziny szlifowania rury spineyes.gif ale się udało

większy problem pojawił się z uszczelką od strony zwrotnicy bo ... icon_eek.gif w serwisie poeirdzieli że taka nie występuje angryfire.gif no to ja im mówię że występuje bo ją mam , a on mi że w katalogu nie ma - to nie ma niewiem.gifoink.gif

przeprowadziłem dyskusję !@#$%^&* bokser.gif

uff

dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> a ile kosztuje takie łożysko ?

około 60 złotych cały zestaw, ja dodatkowo kupiłem uszczelniacz z drugiej strony (od półosi) za ok 12 zł (UWAGA- nie ma go w zestawach łozyskowych). Trzeba go wymienić bo tamtędy woda dostaje się do łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> około 60 złotych cały zestaw, ja dodatkowo kupiłem uszczelniacz z

> drugiej strony (od półosi) za ok 12 zł (UWAGA- nie ma go w

> zestawach łozyskowych). Trzeba go wymienić bo tamtędy woda

> dostaje się do łożyska.

są jakieś CFG po 29 zł za sztukę, dobre toto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.