cars Napisano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2006 Mam już wyjętą zwrotnicę i wybitą piastę. Pozostaje mi teraz wyjąć łożysko. No i tu się zaczyna kłopot bo dostępu do niego broni taka dziwna wewnętrzna 8-kątna nakrętka (albo wkrętka ). Jak to wykręcić i jak ponownie dobrze zmontować łożysko. Ktoś gdzies pisał że nie miał jakiegoś pierścienia osadczego i padały mu łożyska i wyrobiła się zwrotnica....ja chciałbym tego uniknąć. Pomożecie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2006 > Mam już wyjętą zwrotnicę i wybitą piastę. Pozostaje mi teraz wyjąć > łożysko. No i tu się zaczyna kłopot bo dostępu do niego broni > taka dziwna wewnętrzna 8-kątna nakrętka (albo wkrętka ). > Jak to wykręcić i jak ponownie dobrze zmontować łożysko. Ktoś gdzies > pisał że nie miał jakiegoś pierścienia osadczego i padały mu > łożyska i wyrobiła się zwrotnica....ja chciałbym tego uniknąć. > Pomożecie ??? obstukac tą "nakrętkę" , obczyścić dokładnie , w miejscu gdzie jest zaklepana do zwrotnicy "odklepać" ją a nastepnie odkręcić za pomocą przecinaka i młotka. Daje 50% szans na to ze uda sie ją odkręcić - lepiej od razu kupic nową - kosztuje coś koło 10 zł.... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 > Mam już wyjętą zwrotnicę i wybitą piastę. Pozostaje mi teraz wyjąć > łożysko. No i tu się zaczyna kłopot bo dostępu do Wspomniana nakrętka jest raczej jednorazowa. Możesz ją "wykręcić" pobijając ją przez jakiś wkrętak w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Prawie na pewno ulegnie ona zniszczeniu. Większy kłopot jest z wkręceniem nowej. Bez specjalnego klucza NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ. Wszelkie próby wkręcenia jej przez pobijanie lub jakimiś innymi dziwnymi kluczami skończą się uszkodzeniem pierścienia lub po prostu niedokręceniem. Łożysko wybijamy uderzając w zewnętrzną bieżnię poprzez jakąś tuleję, natomiast montujemy ponownie najpierw delikatnie postukując zewętrzną bieżnię przez stare łożysko a następnie, jak już jesteśmy pewni, że wsuwa się równo, wciskamy dalej prasą, też przez stare łożysko. Dobrze jest pokropić łożysko oliwką. Piastę wbijamy podpierając wewnętrzną bieżnię za pomocą tulei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cars Napisano 18 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 do tej specjalnej nakrętki dorobiłem klucz 3 godziny szlifowania rury ale się udało większy problem pojawił się z uszczelką od strony zwrotnicy bo ... w serwisie poeirdzieli że taka nie występuje no to ja im mówię że występuje bo ją mam , a on mi że w katalogu nie ma - to nie ma przeprowadziłem dyskusję !@#$%^&* uff dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2006 a ile kosztuje takie łożysko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cars Napisano 13 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2006 > a ile kosztuje takie łożysko ? około 60 złotych cały zestaw, ja dodatkowo kupiłem uszczelniacz z drugiej strony (od półosi) za ok 12 zł (UWAGA- nie ma go w zestawach łozyskowych). Trzeba go wymienić bo tamtędy woda dostaje się do łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 > około 60 złotych cały zestaw, ja dodatkowo kupiłem uszczelniacz z > drugiej strony (od półosi) za ok 12 zł (UWAGA- nie ma go w > zestawach łozyskowych). Trzeba go wymienić bo tamtędy woda > dostaje się do łożyska. są jakieś CFG po 29 zł za sztukę, dobre toto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.