Skocz do zawartości

Patrol Y60 3.0 BMW


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Po co swap skoro ori 2.8 jest taki idealny a wybuchające głowice to tylko złośliwości zawistnych użytkowników innych syfów ? :phi:

 

Napisz coś więcej jak się spasowało sprzęgło, wałek od skrzyni itp. Jaka to wersja silnika?

W tym wydaniu skrzynia BMW. Pierwsze M57D30, 184 KM. Będzie czips :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o kogo chodzi, sam zrobiłem kilka swapów.

Dziś odbyta pierwsza jazda próbna. Nie jest źle :oki:

Przecieraj szlaki w takim razie, jak mi 2.8 się znów skończy, to pójdę Twoim śladem.

Być może dasz się namówić na swap u mnie :), ja aż tak "mechaniczny" niestety nie jestem.

Mam jednak nadzieję, że moje RD28T jeszcze trochę polata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co swap skoro ori 2.8 jest taki idealny a wybuchające głowice to tylko złośliwości zawistnych użytkowników innych syfów ? :phi:

 

Napisz coś więcej jak się spasowało sprzęgło, wałek od skrzyni itp. Jaka to wersja silnika?

Wolę "wybuchające" ( w sumie to raczej pękające ) 2.8 niż zacierające się ZD30T. Na rynku europejskim wybór jest mocno ograniczony. Ideałem było by TD42T lub TB45 ale tego było za mało.

Sam doświadczyłem pękniętej głowicy w 2.8, następną zamontowałem już z dodatkowym króćcem wodnym na 6tym cylindrze oraz powiększyłem średnicę króćca na 5tym ( tym który idzie bezpośrednio na nagrzewnicę ).

Od tamtej pory mam spokój, chociaż zobaczymy na jak długo. Znam silniki wykręcone na 140-150 KM, które śmigają już 2-3 sezon bezawaryjnie właśnie po modyfikacji obiegu wodnego.

Większość pękniętych głowic w 2.8 wynika z nieprawidłowej eksploatacji

 - zapowietrzony układ chłodzenia

 - źle dobrany termostat ( widziałem magika, co zamontował 98 stopni, bo pasował :), głowica poddała się po miesiącu )

 - niesprawne wisko

 - za mało płynu chłodniczego

 - wykręcona dawka na pompie wtryskowej na pałę ( bo lepiej jedzie )

 - oraz pewnie wiele innych

Tak czy inaczej RD28T nie jest jakąś nieudaną jednostką napędową, silniki te robią bez problemu po pół miliona na pierwszej głowicy oraz fabrycznym osprzęcie.

Niestety ale ironicznie w Polsce wszystkie mają już okolice 200 tysięcy, zwłaszcza dostawczaki z Holandii.

Następnym gwoździem do trumny dla opinii Patroli są ich właściciele, zazwyczaj Ci co kupili Parcha do ostrej orki, bo podobno się nie psuje.

Jak się dba, tak się ma :)

Ja przy Patrolu spędzam sporo roboczogodzin, wykonuję przeglądy po każdym większym upalaniu, ale ten odwdzięcza się tym że dojeżdża i wraca o własnych siłach. Auto do upalania w wieku 20+ wymaga dużo więcej troski niż kilkuletni SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecieraj szlaki w

 

Przecieraj szlaki w takim razie, jak mi 2.8 się znów skończy, to pójdę Twoim śladem.

Być może dasz się namówić na swap u mnie :), ja aż tak "mechaniczny" niestety nie jestem.

Mam jednak nadzieję, że moje RD28T jeszcze trochę polata.

Szlak już dawno przetarty :oki:

Co do 4.2 turbo to nie ma się absolutnie czym podniecać, więcej emocji w patrolu dawał mi 1.9tdi po chipsie niż ten silnik z widlaka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.