Josyp Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Ostatnio po wymianie paska od alternatora fura przestała odpalać, cykał tylko przekaźnik non stop, w miarę szybko zdiagnozowałem, że urwał się kabel masowy od altka, pękła taka podkładka pod śrubę do której mocuje się konektorkiem kabel. Ponieważ jestem z dala od garażu z narzędziami, obwiązałem to na szybko kabelkiem, fura odpala, ale obrotomierz wariuje - szybka lektura neta potwierdziła, że winna słaba masa. Za jakiś czas będę w garażu i chciałbym to naprawić, a może nawet dodać jakieś ulepszenia w kwestii masy na przyszłość i teraz pytania: 1. Jak się nazywa taka podkładka pod śrubę z zaciskiem do mocowania kabli (na wypadek, gdyby trzeba było tego szukać w internetach, gdyby nie mieli w lokalnym sklepie)? 2. Czy są jakieś przeciwskazania do montowania dodatkowych mas do nadwozia jak i silnika? Czy masy nigdy dość? 3. Oryginalne kable masowe są z lekkim nalotem, jak będę się bawić i tak to mógłbym je lekko poczyścić i skręcić na nowo i tu pytanie, czy to czymś zabezpieczać? Mam wazelinę techniczną i taki smar przewodzący do połączeń elektrycznych. Warto to czymś smarować, czy na sucho zostawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 1. Jak się nazywa taka podkładka pod śrubę z zaciskiem do mocowania kabli (na wypadek, gdyby trzeba było tego szukać w internetach, gdyby nie mieli w lokalnym sklepie)? 2. Czy są jakieś przeciwskazania do montowania dodatkowych mas do nadwozia jak i silnika? Czy masy nigdy dość? 3. Oryginalne kable masowe są z lekkim nalotem, jak będę się bawić i tak to mógłbym je lekko poczyścić i skręcić na nowo i tu pytanie, czy to czymś zabezpieczać? Mam wazelinę techniczną i taki smar przewodzący do połączeń elektrycznych. Warto to czymś smarować, czy na sucho zostawić? 1.Takie cuś, jak na obrazku? To końcówka oczkowa, ew. kablowa (w moim regionie to jest kabelszuła ) 2. Od przybytku głowa nie boli, jednak bez przesady: lepiej kilka mas dobrych jakościowo, niż kilkanaście cienkich i o małym przekroju, ledwo dokręconych 3. Rozkręcić, oczyścić, skręcić i ew. "na górę" lekko czymś potraktować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 1.Takie cuś, jak na obrazku? To końcówka oczkowa, ew. kablowa (w moim regionie to jest kabelszuła ) Jakim obrazku? Końcówka oczkowa wygląda tak http://audiodesign.info.pl/konektorowe/16528-KONEKTOROCZKOWYIZOLOWANYM610SZTNIEBIESKI.html. Natomiast skoro autor pisał o konektorze to pewnie cos takiego http://electropark.pl/konektory/2557-konektor-meski-6-3mm-oczkowy.html. Te pierwsze trzeba zaprasowywac specjalnymi narzędziami, przy braku praski najlepiej przylutowac przewód. Natomiast co do konserwacji to jakis preparat w sprayu, np. http://www.motochemia.pl/atas-isol-200ml-preparat-do-konserwacji-stykow-elektrycznych-p-983.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Jakim obrazku? Orzeszku... wiedziałem, że czegoś zapomniałem... pisałem o czymś takim, jak na obrazku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.