Skocz do zawartości

Corolla Verso 1.8 129KM - czyszczenie przepustnicy


tjsz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Szukam, czytam o sposobach czyszczenia przepustnicy ale wszystko tyczy się starszych wersji silnika 1.8 gdzie gaz był na lince a nie sterowany elektronicznie.

Powiedzcie, jak czyści się przepustnicę na zdjęciu poniżej? Co trzeba czyścić. Czy można zdemontować (rozwiercić nity?) tą plastikową obudowę? Gdzie znajduje się tzw. silniczek krokowy sterujący wolnymi obrotami i ssaniem?
 

post-180327-0-31626600-1458894064_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnice generalnie czyści się w środku tam gdzie masz motylka z nagaru, który się tam zebrał...

nie wiem jak dokładnie w corolli ale z tego co widzę po forum lexa to tam się nie czyści nic poza środkiem i bardziej rozbierać nie trzeba...

jak sama przepustnica dobrze się otwiera to nitów bym nie ruszał bo tam masz właśnie silnik sterujący zaworem motylkowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Czyli czyszczę to co widzę po zdjęciu rury od filtra.

A co odpowiada za wolne obroty i ssanie w tym silniku?

 

Już kiedyś ponosiłem problem (ewentualnie TTTM) - czy na dworze -20 czy +30 pierwsze poranne odpalenie utrzymuje ssanie z obrotami ~1800-1900. I tak trzyma dość długo nawet latem. Ktoś pisał, że to normalne, ale przyzwyczajony do wcześniejszych samochodów to tak wysokich obrotów to nie miałem.

 

Poza tym raz na jakiś czas kolejne odpalenie ciepłego już silnika nie udaje się. Kręci tak jakby nie miał w ogóle paliwa albo powietrza, po czym po dłuższym kręceniu odpala choć nie ma tego wyraźnego podbicia obrotów jak zazwyczaj. Obrotomierz wstaje leniwie. Gdzie szukać winnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

......

 

Poza tym raz na jakiś czas kolejne odpalenie ciepłego już silnika nie udaje się. Kręci tak jakby nie miał w ogóle paliwa albo powietrza, po czym po dłuższym kręceniu odpala choć nie ma tego wyraźnego podbicia obrotów jak zazwyczaj. Obrotomierz wstaje leniwie. Gdzie szukać winnego?

 

TYLKO strzelam.Może czujnik położenia wału? Kiedyś co prawda w Punto ale kręcił normalnie-szybko ale nie chciał załapać.Czasem za 10 razem odpalał i chyba z winy dużej dawki paliwa wchodził właśnie mułowato na obroty.

Podpięcie pod kompa powinno pokazać czy to wina czujnika.

Jak już podłączyli pod kompa odpalił normalnie ale błąd byl.Po wymianie objawy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem, ale problem byłby praktycznie zawsze na ciepłym silniku, a tutaj baardzo sporadycznie.

Pytanie do czujnika....gdzie on siedzi w C.Verso? czy może są 2?

Jedne coś podobnego dojrzałem w po prawej strony obudowy "klawiatury" tuż nad przepustnicą - co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie toyoty i lexusy maja tak, ze przy odpaleniu zimnego silnika wchodza na wyzsze obroty i w zaleznosci od temperatury predzej czy pozniej schodza nizej...

Ale z tych 1800 powinien szybko w miare zejsc nizej. Takie obroty moze mjec chwile po odpaleniu w zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na 15 stopni na + to rzeczywiście długo i niepotrzebnie trzyma na 1800...

w ogóle przy tej temperaturze to powinien spaść na jakieś max 1200 po odpaleniu...

ale dlaczemu tak się dzieje nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.