tjsz Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Witajcie!Szukam, czytam o sposobach czyszczenia przepustnicy ale wszystko tyczy się starszych wersji silnika 1.8 gdzie gaz był na lince a nie sterowany elektronicznie.Powiedzcie, jak czyści się przepustnicę na zdjęciu poniżej? Co trzeba czyścić. Czy można zdemontować (rozwiercić nity?) tą plastikową obudowę? Gdzie znajduje się tzw. silniczek krokowy sterujący wolnymi obrotami i ssaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 przepustnice generalnie czyści się w środku tam gdzie masz motylka z nagaru, który się tam zebrał... nie wiem jak dokładnie w corolli ale z tego co widzę po forum lexa to tam się nie czyści nic poza środkiem i bardziej rozbierać nie trzeba... jak sama przepustnica dobrze się otwiera to nitów bym nie ruszał bo tam masz właśnie silnik sterujący zaworem motylkowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Hej! Czyli czyszczę to co widzę po zdjęciu rury od filtra. A co odpowiada za wolne obroty i ssanie w tym silniku? Już kiedyś ponosiłem problem (ewentualnie TTTM) - czy na dworze -20 czy +30 pierwsze poranne odpalenie utrzymuje ssanie z obrotami ~1800-1900. I tak trzyma dość długo nawet latem. Ktoś pisał, że to normalne, ale przyzwyczajony do wcześniejszych samochodów to tak wysokich obrotów to nie miałem. Poza tym raz na jakiś czas kolejne odpalenie ciepłego już silnika nie udaje się. Kręci tak jakby nie miał w ogóle paliwa albo powietrza, po czym po dłuższym kręceniu odpala choć nie ma tego wyraźnego podbicia obrotów jak zazwyczaj. Obrotomierz wstaje leniwie. Gdzie szukać winnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Hej!...... Poza tym raz na jakiś czas kolejne odpalenie ciepłego już silnika nie udaje się. Kręci tak jakby nie miał w ogóle paliwa albo powietrza, po czym po dłuższym kręceniu odpala choć nie ma tego wyraźnego podbicia obrotów jak zazwyczaj. Obrotomierz wstaje leniwie. Gdzie szukać winnego? TYLKO strzelam.Może czujnik położenia wału? Kiedyś co prawda w Punto ale kręcił normalnie-szybko ale nie chciał załapać.Czasem za 10 razem odpalał i chyba z winy dużej dawki paliwa wchodził właśnie mułowato na obroty. Podpięcie pod kompa powinno pokazać czy to wina czujnika. Jak już podłączyli pod kompa odpalił normalnie ale błąd byl.Po wymianie objawy ustąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Też o tym myślałem, ale problem byłby praktycznie zawsze na ciepłym silniku, a tutaj baardzo sporadycznie. Pytanie do czujnika....gdzie on siedzi w C.Verso? czy może są 2? Jedne coś podobnego dojrzałem w po prawej strony obudowy "klawiatury" tuż nad przepustnicą - co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Generalnie toyoty i lexusy maja tak, ze przy odpaleniu zimnego silnika wchodza na wyzsze obroty i w zaleznosci od temperatury predzej czy pozniej schodza nizej... Ale z tych 1800 powinien szybko w miare zejsc nizej. Takie obroty moze mjec chwile po odpaleniu w zimie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Kiedyś jak będę miał czas rano, to nagram filmik jak odpala i jak długo trzyma go ssanie. A co do czujników? Wiecie który jest od czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Tak jak pisałem, nagrałem filmik z odpalania. Fakt że nie jest to już rano, ale było to pierwsze odpalenie tego dnia. Jak widać temp. dość wysoka jak na "biegun zimna" w Polsce. https://youtu.be/8bNk4Cktchk Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 jak na 15 stopni na + to rzeczywiście długo i niepotrzebnie trzyma na 1800... w ogóle przy tej temperaturze to powinien spaść na jakieś max 1200 po odpaleniu... ale dlaczemu tak się dzieje nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Pytanie za 100pkt. Skąd brana jest temperatura, na działanie ssania? to może wyjdzie w praniu jaki czujnik może być wadliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.