Skocz do zawartości

instalacja gazowa a zmiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Zabieram się za przekładkę silnika w samochodzie i zastanawiam się jak podejść do tematu.

 

Obecnie auto jest na gażniku z instalacją I generacji. Jest to w sumie regulowane na bieżąco co jakiś czas korektą śruby składu mieszanki bo w zestawie wskaźników jest zegar od ARF czyli pokazuje kiedy mieszanka jest uboga a kiedy za bogata. Zaskakujące jak takie proste urządzenie jak gaźnik potrafi utrzymywać wartości blisko skali pomimo tylu lat ;-)

 

Kiedyś swego czasu zmieniłem osprzęt w instalacji z I gen na II gen na sterownik al700 autronika (bo pomimo gaźnika samochód ma sondę lambda). Ale po kilku tygodniach wróciłem do I generacji z powodów dziwnego zachowywania instalacji, problemów z odpalaniem (winny był nie układ II generacji a przycinający się elektrozawór w parowniku).

 

Ale nie o tym.

 

Będzie przekładka silnika na 1.2 fiat Brava 1999 MPI . Plan jest taki aby zostawić I generacje. I tylko zrobić wyłączenie wtrysków silnika. Cztery wtryski mają zasilanie stałe +12 i tu zrobić przekaźnik który je odetnie po załączeniu elektrozaworów butli (można jednocześnie jeszcze innym przekaźnikiem odciąć pompę paliwa). Czy taki prosty układ będzie działać czy silnik będzie wywalał błąd wtrysków czy czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten błąd to będzie tylko świecąca lampka na desce? Znaczy cewki normalnie będą biegać i silnik będzie na lpg pracować poprawnie?

Zrób emulację na tym przekaźniku poprzez dodanie żarówki tak, żeby przekaźnik przełączał wtryski na żarówkę.

Zrobiłem tak przy monowtrysku i działało to bardzo dobrze, a do tego miałem wskaźnik pod maską kiedy działa na lpg, a kiedy nie ...

Wydaje mi się, że ważniejsza będzie tutaj emulacja sondy, bo emulacji sondy tak łatwo nie zrobisz, no chyba że masą - podobno tak w fiatach dawało radę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób emulację na tym przekaźniku poprzez dodanie żarówki tak, żeby przekaźnik przełączał wtryski na żarówkę.

Zrobiłem tak przy monowtrysku i działało to bardzo dobrze, a do tego miałem wskaźnik pod maską kiedy działa na lpg, a kiedy nie ...

Wydaje mi się, że ważniejsza będzie tutaj emulacja sondy, bo emulacji sondy tak łatwo nie zrobisz, no chyba że masą - podobno tak w fiatach dawało radę ...

 

Czyli wtedy przekaźnik nie odcina +12V wszytskich wtryskiwaczy tylko dwa przekaźniki (bo tam dwa wtryski idą w jednym cyklu) na kablu sygnałowym p[rzed wtryskiem i tam obejście do żarówek. Jakiej one były mocy?

 

Emulacja sondy? Stara moja centralka autronica by to załatwiła. Tam w programie były różne ustawienia emulacji sond. Czyli zamiast I gen by jednak była II gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II generacja to silnik krokowy na wezu z parownika, sterowany z centralki ktora reguluje nim doplyw na podstawie wskazan sady lambda.

 

Emulacne nie maja z tym nic wspolnego. Skoro wkladasz silnik zamiast silnika z gaznikiem, to pewnie wodule nie masz kontrolki silnika (chociaz jesli masz lambde to kto wie).

 

Tak cewki beda dzialac niezaleznie od emulacji i nic poza kontrolka silnika palaca nie bedzie sie dzialo, wiec mozesz ciac plus wtryskiwaczy i jest to najprostrze i najpewniejsze wyjscie.  Na lpg bedzie pracowal swietnie.

 

Tak wogule to powiem ci ze instalacja z mikserem to lipa, tylko BLOS, zero utraty mocy i swiety spokuj. Jezdzi jak sekwencja a proste i tanie.

 

 

Jak sam stwierdziles, gaznik sprawdza sie zadziwiająco dobrze, a blos to wlasnie gaznik gazowy.

 

Z przepustnica auta tworzy w komplecie  dokladna kopie japonskiego gaznika motocyklowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wtedy przekaźnik nie odcina +12V wszytskich wtryskiwaczy tylko dwa przekaźniki (bo tam dwa wtryski idą w jednym cyklu) na kablu sygnałowym p[rzed wtryskiem i tam obejście do żarówek. Jakiej one były mocy?

 

Emulacja sondy? Stara moja centralka autronica by to załatwiła. Tam w programie były różne ustawienia emulacji sond. Czyli zamiast I gen by jednak była II gen.

Ja dałem 5W - chyba im mniejsza tym lepiej, bo większa rezystancja.

Na monowtrysku było tak, że na wolnych obrotach żarówka żarzyła się a na wysokich ładnie świeciła.

 

Możesz dać autronika, ale możesz też najpierw spróbować z przekaźnikiem i zwarciem do masy - prostsze, mniej zawodne ...

Według mnie jest sens dawać autronika, jak będziesz korzystał z sygnału lambdy i podłączysz silnik krokowy zamiast śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No dobra. Blos zamontowany. Auto w sumie jeździ. W sumie to nawet nic nie regulowałem po zmianie z mieszalnika i I generacji na śrubie. Ale jak to teraz doregulować?

 

Mam wskażnik ARF z sondy lambda. Na beznynie siedzi w środku skali i "pływa" w czasie zmiany obrotów silnika. Czyli działa ok.

 

Na lpg wskaznik cały czas pokazuje mieszankę ubogą zarowno na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy (ubogą, nie bardzo ubogą bo jest kilka pozycji na wyswietlaczu: bardzo uboga, uboga, optymalna, lekko bogata, bardzo bogata.

 

W czasie jazdy zatrzymywałem się co chwilę i odkrecałem dużą śrube w blosie. Nic poprawy. Później odkrecalem plastikowa srube w redyuktorze, coraz wiecej i wiecej, nic.  Dalej takie samo wskazanie. Reduktor tomasetto Ahille. Malej sruby na srubokret nie wykrecalem bo to jest ponoc obejscie membran do wolnych obrotów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz sprawdzić jaki błąd dokładnie?

Jedź na analizator i ustaw BLOSA.

Jeszcze jedno, jak stary masz parownik i do jakiej mocy i jaki parownik, jaką moc ma silnik?

I jeszcze jedno, rozumiem, że śrubę od regulacji gazu tą pomiędzy mikserem a parownikiem po montażu BLOSA usunąłem?

A sonda wogóle jest sprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie mam jak sprawdzić co to jest za błąd.

 

2. Po to mam wskaznij ARF aby ustawić mieszankę. W poprzednich dwóch samochodach sam ustwaiałem i było ok, więc tutaj też się uda kwestia czasu.

 

3. Parownik ma 2 lata. Nie wiem do jakiej jest mocy. No ale moc 40KM w 900 obsługiwał bezproblemowo więc 40KM w 1.2 z praw fizyki bez problemu obrobi. Ja i tak jestem kierowcom emerytem więc u mnie silniki mają mentalne odcięcie na 4000 obr/min ;-)

 

4. Śruby od regulacji gazu nie ma.

 

5. No na benzynie sonda jest sprawna bo mieszanka tańczy i jest w optymalnej skali. Zrobiłem test w postaci wyłączenia instalacji lpg w czasie zjazdu z wielkiej góry na hamowaniu silnikiem. Mieszanka z ubogiej na lpg wskoczyła na bardzo ubogą.

 

DObra. Odkręcę trzydzieści obrotów tą plastikową śrubę w reduktorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.