NaczelnyFilozof Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Zabieram się za przekładkę silnika w samochodzie i zastanawiam się jak podejść do tematu. Obecnie auto jest na gażniku z instalacją I generacji. Jest to w sumie regulowane na bieżąco co jakiś czas korektą śruby składu mieszanki bo w zestawie wskaźników jest zegar od ARF czyli pokazuje kiedy mieszanka jest uboga a kiedy za bogata. Zaskakujące jak takie proste urządzenie jak gaźnik potrafi utrzymywać wartości blisko skali pomimo tylu lat ;-) Kiedyś swego czasu zmieniłem osprzęt w instalacji z I gen na II gen na sterownik al700 autronika (bo pomimo gaźnika samochód ma sondę lambda). Ale po kilku tygodniach wróciłem do I generacji z powodów dziwnego zachowywania instalacji, problemów z odpalaniem (winny był nie układ II generacji a przycinający się elektrozawór w parowniku). Ale nie o tym. Będzie przekładka silnika na 1.2 fiat Brava 1999 MPI . Plan jest taki aby zostawić I generacje. I tylko zrobić wyłączenie wtrysków silnika. Cztery wtryski mają zasilanie stałe +12 i tu zrobić przekaźnik który je odetnie po załączeniu elektrozaworów butli (można jednocześnie jeszcze innym przekaźnikiem odciąć pompę paliwa). Czy taki prosty układ będzie działać czy silnik będzie wywalał błąd wtrysków czy czegoś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Technicznie może zadziałać. Komp może łapać błędy bez emulatora. Ja tak mam i jeździ. Ciekawe, czy diagnosta się nie czepi braku sterownika przy MPI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Jeśli zrobisz odcięcie + 12 z wtryskiwaczy przekaźnikiem będzie działać i będzie dobrze ale na pewno będzie wywalać błąd. Lepiej założyć emulator i błędu by nie powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Ale ten błąd to będzie tylko świecąca lampka na desce? Znaczy cewki normalnie będą biegać i silnik będzie na lpg pracować poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Ale ten błąd to będzie tylko świecąca lampka na desce? Znaczy cewki normalnie będą biegać i silnik będzie na lpg pracować poprawnie? Zrób emulację na tym przekaźniku poprzez dodanie żarówki tak, żeby przekaźnik przełączał wtryski na żarówkę. Zrobiłem tak przy monowtrysku i działało to bardzo dobrze, a do tego miałem wskaźnik pod maską kiedy działa na lpg, a kiedy nie ... Wydaje mi się, że ważniejsza będzie tutaj emulacja sondy, bo emulacji sondy tak łatwo nie zrobisz, no chyba że masą - podobno tak w fiatach dawało radę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Zrób emulację na tym przekaźniku poprzez dodanie żarówki tak, żeby przekaźnik przełączał wtryski na żarówkę. Zrobiłem tak przy monowtrysku i działało to bardzo dobrze, a do tego miałem wskaźnik pod maską kiedy działa na lpg, a kiedy nie ... Wydaje mi się, że ważniejsza będzie tutaj emulacja sondy, bo emulacji sondy tak łatwo nie zrobisz, no chyba że masą - podobno tak w fiatach dawało radę ... Czyli wtedy przekaźnik nie odcina +12V wszytskich wtryskiwaczy tylko dwa przekaźniki (bo tam dwa wtryski idą w jednym cyklu) na kablu sygnałowym p[rzed wtryskiem i tam obejście do żarówek. Jakiej one były mocy? Emulacja sondy? Stara moja centralka autronica by to załatwiła. Tam w programie były różne ustawienia emulacji sond. Czyli zamiast I gen by jednak była II gen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 II generacja to silnik krokowy na wezu z parownika, sterowany z centralki ktora reguluje nim doplyw na podstawie wskazan sady lambda. Emulacne nie maja z tym nic wspolnego. Skoro wkladasz silnik zamiast silnika z gaznikiem, to pewnie wodule nie masz kontrolki silnika (chociaz jesli masz lambde to kto wie). Tak cewki beda dzialac niezaleznie od emulacji i nic poza kontrolka silnika palaca nie bedzie sie dzialo, wiec mozesz ciac plus wtryskiwaczy i jest to najprostrze i najpewniejsze wyjscie. Na lpg bedzie pracowal swietnie. Tak wogule to powiem ci ze instalacja z mikserem to lipa, tylko BLOS, zero utraty mocy i swiety spokuj. Jezdzi jak sekwencja a proste i tanie. Jak sam stwierdziles, gaznik sprawdza sie zadziwiająco dobrze, a blos to wlasnie gaznik gazowy. Z przepustnica auta tworzy w komplecie dokladna kopie japonskiego gaznika motocyklowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Czyli wtedy przekaźnik nie odcina +12V wszytskich wtryskiwaczy tylko dwa przekaźniki (bo tam dwa wtryski idą w jednym cyklu) na kablu sygnałowym p[rzed wtryskiem i tam obejście do żarówek. Jakiej one były mocy? Emulacja sondy? Stara moja centralka autronica by to załatwiła. Tam w programie były różne ustawienia emulacji sond. Czyli zamiast I gen by jednak była II gen. Ja dałem 5W - chyba im mniejsza tym lepiej, bo większa rezystancja. Na monowtrysku było tak, że na wolnych obrotach żarówka żarzyła się a na wysokich ładnie świeciła. Możesz dać autronika, ale możesz też najpierw spróbować z przekaźnikiem i zwarciem do masy - prostsze, mniej zawodne ... Według mnie jest sens dawać autronika, jak będziesz korzystał z sygnału lambdy i podłączysz silnik krokowy zamiast śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 +1 dla BLOSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 No dobra. Blos zamontowany. Auto w sumie jeździ. W sumie to nawet nic nie regulowałem po zmianie z mieszalnika i I generacji na śrubie. Ale jak to teraz doregulować? Mam wskażnik ARF z sondy lambda. Na beznynie siedzi w środku skali i "pływa" w czasie zmiany obrotów silnika. Czyli działa ok. Na lpg wskaznik cały czas pokazuje mieszankę ubogą zarowno na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy (ubogą, nie bardzo ubogą bo jest kilka pozycji na wyswietlaczu: bardzo uboga, uboga, optymalna, lekko bogata, bardzo bogata. W czasie jazdy zatrzymywałem się co chwilę i odkrecałem dużą śrube w blosie. Nic poprawy. Później odkrecalem plastikowa srube w redyuktorze, coraz wiecej i wiecej, nic. Dalej takie samo wskazanie. Reduktor tomasetto Ahille. Malej sruby na srubokret nie wykrecalem bo to jest ponoc obejscie membran do wolnych obrotów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 A masz na pewno podpięte pod sondę, a nie emulator jak pracuje na LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 To jest pierwsza generacja lpg. Tam nie ma żadnej elektroniki do emulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Czyli świeci ci check wskazujący nieprawidłowości z sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Tak. Check się świeci. Świeci się pewnie bo: -skład mieszanki nieprawidłowy -odcięte wtryski przekaznikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 A nie możesz sprawdzić jaki błąd dokładnie? Jedź na analizator i ustaw BLOSA. Jeszcze jedno, jak stary masz parownik i do jakiej mocy i jaki parownik, jaką moc ma silnik? I jeszcze jedno, rozumiem, że śrubę od regulacji gazu tą pomiędzy mikserem a parownikiem po montażu BLOSA usunąłem? A sonda wogóle jest sprawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 1. Nie mam jak sprawdzić co to jest za błąd. 2. Po to mam wskaznij ARF aby ustawić mieszankę. W poprzednich dwóch samochodach sam ustwaiałem i było ok, więc tutaj też się uda kwestia czasu. 3. Parownik ma 2 lata. Nie wiem do jakiej jest mocy. No ale moc 40KM w 900 obsługiwał bezproblemowo więc 40KM w 1.2 z praw fizyki bez problemu obrobi. Ja i tak jestem kierowcom emerytem więc u mnie silniki mają mentalne odcięcie na 4000 obr/min ;-) 4. Śruby od regulacji gazu nie ma. 5. No na benzynie sonda jest sprawna bo mieszanka tańczy i jest w optymalnej skali. Zrobiłem test w postaci wyłączenia instalacji lpg w czasie zjazdu z wielkiej góry na hamowaniu silnikiem. Mieszanka z ubogiej na lpg wskoczyła na bardzo ubogą. DObra. Odkręcę trzydzieści obrotów tą plastikową śrubę w reduktorze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Wg jakiej instrukcji regulujesz? Nigdy nie regulowałem blosa, a tutaj piszą zupełnie co innego, niż przy zwykłej instalce: http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos_instrukcja.pdf Np. żeby wykręcić śrubę obrotów jałowych w parowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YogiCK Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Tu macie najaktualniejszą, właściwą wersję manuala do BLOSa - http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=5019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Coś musi być z parownikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.