jacek76 Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Witajcie. Koledzy potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu tego ustrojstwa , ale od początku ... Lucas EBC 430 ABS jest zamontowany nie tylko we fiatach ale też w matizie i tego właśnie auta dotyczy sprawa. Kontrolka ABS po przekręceniu kluczyka gaśnie aby po chwili zaświecić się i tak sobie świeci... Niestety w matizie nie ma czym zdiagnozować układu abs chyba że oryginalnym skanerem , którego właściwie już nikt nie ma. Doczytałem się , że w tym aucie układ abs jest zupełnie osobnym układem nie połączonym z układem diagnostyki silnika , przez co nie możliwe jest wybłyskanie kodów błędów. I teraz moje pytanie : czy jest możliwe zdiagnozowanie jakoś tego układu bezpośrednio ...? Z tego co zdążyłem wywnioskować po schemacie to jest tam jakiś pin oznaczony jako k-line , czyżby do diagnostyki? Czy jeśli spróbuję podłączyć na krótko jakiś skaner ogarniający ten abs to jest szansa na połączenie ??? Proszę nie przenosić na kącik daewoo , tu jest większa szansa na rozwikłanie zagadki. Dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szyman Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 jeśli masz schemat i odpowiedni sprzęt to zrób podłączenie na krótko i spróbuj połączyć się . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iron Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Jeśli to faktycznie ten sam układ co w Marei to z centralką ABS-u powinien dogadać się bez problemu zestaw stosowany do diagnostyki grupy Fiata , czyli fejs typu VAG + soft FES (FiatEcuScan) . Poszukaj darmowej jeszcze pełnej wersji FES 1.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek76 Posted April 13, 2016 Author Share Posted April 13, 2016 Wczoraj przeczyściłem czujniki od tylnych kół , syfu było na nich co nie miara. Jeździłem później z pół godziny i błąd nie wyskoczył. Po południu tylko ruszyłem autem z miejsca i błąd od razu. Dziś rano kontrolka zgasłą jak gdyby nigdy nic ... Co za dziadostwo Układ jest ten sam , mam ecu-scana też w razie czego , wiem już który pin do czego , może się uda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iron Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Miałem kiedyś podobną sytuację zanim pojawił się soft FES obsługujący sterownik ABS-u Boscha Teves w Brava . Przyczyną losowego pojawiania się błędu był brak dobrego styku na złączu kabla od czujnika pod tylnym siedzeniem - bez KWP71 byłoby to trudne do znalezienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek76 Posted April 13, 2016 Author Share Posted April 13, 2016 Właśnie o to mi chodzi żeby jakoś to zdiagnozować , bo bez tego można rozebrać cały samochód a i tak sie nie dojdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek76 Posted April 17, 2016 Author Share Posted April 17, 2016 No i nic z tego. Próbowałem połączyć się przez autocom-a i nic. Mam znajomych mechaników z jakimś softem , może się uda ... Na chwilę obecną , nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iron Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Z opisu wynika , że teoretycznie ten soft powinien się połączyć z EBC430 , kabelki na pewno dobrze podpiąłeś ? Sam fejs jest prawidłowo wykrywany i skonfigurowany ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek76 Posted April 20, 2016 Author Share Posted April 20, 2016 Fejs działa prawidłowo, łączy się z silnikiem, abs-em i o dziwo z poduszkami mojego lacetti, bez problemu również z octavią kolegi. Zastanawiam się czy interfejs nie musi dostać sygnału/informacji od sterownika benzynowego że jest możliwe połączenie... Nie wiem. Próbowałem wszystkich możliwych kombinacji, łączenia z linią k i l, próbowałem też op-comem od Opla, bo taki sam ABS był stosowany w vectrze b i kupa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iron Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Do połączenia się potrzebna jest linia k , plus i minus zasilania doprowadzone na wtyczkę fejsa na właściwe piny zgodnie z EOBD , ECU tutaj nie ma znaczenia . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek76 Posted April 21, 2016 Author Share Posted April 21, 2016 I tak właśnie zrobiłem. Spróbuję jeszcze zwykłym elmem i softem od Fiata, ale nie teraz bo mnie wena odeszła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek76 Posted May 29, 2016 Author Share Posted May 29, 2016 Byłem w warsztacie który ma KTS-a. Nic z tego , KTS się łączy ale jest potrzebna przejściówka zasilająca +5V której nie mają . Na chwilę obecną kontrolka ABS zgasła i nie świeci się , ale to nie jest rozwiązanie problemu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.