Skocz do zawartości

prośba o radę przy zakupie


subArek

Rekomendowane odpowiedzi

bo się ojczulek napalił ....

 

http://otomoto.pl/oferta/peugeot-3008-style-1-6-155-km-dach-panoram-navi-z-salonu-pl-nowy-odsprzedam-ID6yhooz.html#2e7b4e46c8

 

prawie nówka ale ma to jakieś opinie ? już stwierdzone bolesne wady ?

 

THP ..... ?!?

zakopać, zapomnieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jexdzi tego troche w Pugach, Cytrynach i BMW. Dalej to montują

 

A co mają zrobić jak nic innego nie mają w benzynie z takimi mocami, zawsze można sobie PurTecha :) 1.2 kupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek spoko, cichy i mało pali, ale trzeba trzymac olej na max, bo rozrząd na łancuchu. Ile ojciec robi przebiegów, bo tu każdy odradza, ale nikt tego nie miał.

zawsze mozna przedłuzyc gwarę.

 

no właśnie ojciec robi przebiegi głównie wokół komina i  w 14 letnim stilo ma przebieg chyba 140 tys ... ale się napalił bo ma wypas ..... tłumaczyć i zawracać komuś głowę z powodów jego napalenia mam juz powoli dosyć :ogien: bo zmienny jest jak .... a co chwila napala się na coś innego i zawraca d..ę  ;]

ale o tym 1.6 thp to czytając naczytałem się sporo i uważam, że do niczego jest mu to niepotrzebne (i ze względu na moc, i skomplikowanie, i  ryzyko) i na jego przebiegi i formę tych przebiegów to powinien sobie kupić jakąś prostą silnikowo nówkę ..... ale weź górnikowi na emeryturze coś przetłumacz  :facepalm:  :phi:  :phi:  :phi:

 

ostatnio zawracałem głowę bo chciał 500x ale się rozmyślił bo nie miało toto podłokietnika  :facepalm:  potem że już ostatecznie czeka na tipo hb .... potem mu wpadła prawie nówka asx ... teraz to ... żenada  :facepalm:  :hehe:  :phi: ale w sumie pogadać warto  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montuja bo nie maja nic innego w zastepstwie.... Problemy ze stajacymi zaworami, nagarem w kanalach ssacych itd.. motor ma bardzo duzo problemow, w dodatku caly czas wychodza nowe kwiatki.

To są typowe przypadłości? Gdzie mozna o tym poczytac? Bo ja mam 32000 km, czy mam juz sie bać? ;) Pewnie za 2 lata pójdzie do nowego szczesliwego nabywcy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są typowe przypadłości? Gdzie mozna o tym poczytac? Bo ja mam 32000 km, czy mam juz sie bać? ;) Pewnie za 2 lata pójdzie do nowego szczesliwego nabywcy ;]

 

 

ja nie czytam, ja slucham co mowia ludzie ktorzy sa bardzo blisko tych silnikow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że pierwsze roczniki były nieudane? nie poprawili z czasem tych silników?

 

 

 

nie, gdyz problemy nie wynikaja z wadliwosci montazu, silnik zostal zle zaprojektowany i nawet najmadrzejsi nie umieja go do tej pory poprawic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś patrzyłem na Puga 5008 - fajne auto, pomyślałem. Ale spojrzałem na paletę silnikową, i ....  8]  ;(  :chory:  :zgryz:

Dlatego kupiłem 1,6 THP, bo był to najmocniejszy silnik benzynowy, do tego turbo i jakoś ten samochód jedzie.

A że robie małe przebiegi to pewnie sprzedam go z przebiegiem max 60 000 km, wiec jak dla mnie, do tego gwara na 5 lat to nie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było brać :) 2.0 HDi163 :) i nie byłoby żadnych problemów, ani teoretycznych ani praktycznych :) nawet przy takich małych przebiegach :)

Nie miałem wyboru, a po drugie na moje przebiegi dizel bez sensu to raz, dwa to duzo droższy w zakupie.

Ja brałem z wyprzedaży rocznika, ostatni sztuka taka była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek spoko, cichy i mało pali, ale trzeba trzymac olej na max, bo rozrząd na łancuchu. ....

 

 

Mój VTI ( bez turbiny) reaguje na ilość oleju. Przy poziomie poniżrj połowy, po starcie słyszę delikatny klekot. Ustępuje , ale trwa to dłużej niż przy poziomie maksymalnym. A poziom i rodzaj oleju podobno ma wpływ na mechanizm zmiennych faz rozrządu. Czy to mit? Nie wiem. ale trzymam (staram się) wysoki poziom. Mój egzemplarz był wzywany na akcję serwisową. Wymienili czujnik temperatury i zmienili miejsce jego montażu (zamontowany w odpowietrzniku). Być może zmienili również oprogramowanie, bo silnik pracuje przy niższej temperaturze. Przed otwierał termostat przy 105*C (?), a wentylator włączał się przy 112. 

Obecnie (chyba w marcu ) jadąc na trasie przy szybkościach w okolicy 120 i zasłoniętym wlocie powietrza na chłodnicę i temperaturze na zewnątrz chyba ok 15*C silnik utrzymywał tempreaturę 100*C. Narazie problemów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wymieniali czujnik - akcja serwisowa teraz w marcu. Co do oleju to najmniej miałem do połowy na bagnecie, staram sie trzymac max. Przynajmniej tak mechanicy twierdzą. Czytałem tez, że własnie problemy z rozrządem wynikają głownie przez jazdę z niskim stanem oleju. Trzeba z tym silnikiem po prostu jak z jajkiem. ie wierze, ze nic nie poprawiali przez te lata.

Z którego roku jest Twój C4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to już "staruszek" z 2010. Poprawiać to napewno poprawiali. Moja wiedza jest czysto internetowa, więc z lekkim niedowierzaniem do niej należy podchodzić. A poprawili napinacz łańcuszka rozrządu. Dlaczego i co mu dolegało nie przypomnę sobie. Według pracownika ASO koło zmiennych faz rozrządu było mocowane jedną śrubą która potrafiła odkręcać się. Tam też coś zmieniono. Problemy mogą wynikać z zawierzenia podpowiadaczowi zmiany biegów (przy manualnej skrzyni). Według mnie życzy sobie zbyt wczesnej zmiany na wyższy.

Dziwna ta akcja serwisowa. U mnie to zrobili chyba w 2013. Prościej byłoby wyciągnąć wnioski i zrobić to na taśmie w fabryce.

Wentylator chłodnicy masz dwubiegowy czy z płynną regulacją obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... On nie robi juz przeglądów w ASO.

Ja również już nie robię przeglądów w ASO.

U twojego ojca termostat jest pewnie jeszcze tradycyjny, więc nie ma z nim problemów. U mnie i zapewne u Ciebie jest termostat sterowany elektrycznie, więc problemów jest więcej i sterowanie bardziej skomplikowane, jest co poprawiać. :)

Z samej nazwy wynika, że płynna to płynnie zmienia obroty, widać pewnie, że obroty małe i narastają do dużych.

U mnie jest dwubiegowa i mam przy wentylatorze przekaźnik z rezystorem (osłonięty). I u mnie przestał działać pierwszy bieg. Usterkę zdiagnozujesz po tym że nie włączy się wentylator zaraz po włączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo się ojczulek napalił ....

 

http://otomoto.pl/oferta/peugeot-3008-style-1-6-155-km-dach-panoram-navi-z-salonu-pl-nowy-odsprzedam-ID6yhooz.html#2e7b4e46c8

 

prawie nówka ale ma to jakieś opinie ? już stwierdzone bolesne wady ?

Ten silnik posiada zmienny skok zaworów ssących. Myślę, że większość serwisów niespecjalizowanych w tych silnikach będzie miało problemy z ewentualną naprawą.

 

 

PS

 

Aby bardziej zainteresować: Przy sprawnym silniku nie pracuje przepustnica. Zmiana mocy następuje poprzez zmianę skoku zaworów, a tym samym zmianę ilości zasysanego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.