bas Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Hej, Zaszła potrzeba wymiany poduszki/łożyska amortyzatora. Ponieważ chciałem to zrobić dzisiaj wieczorem to obdzwoniłem kilka większych warsztatów. Średnio co drugi chciał robić zbieżność vel geometrię (mowa o Stilo, więc jedyna regulacja jest na końcówkach drążków kierowniczych). Czy istnieje jakaś sensowna, techniczna przesłanka za robieniem zbieżności czy zwyczajnie chcą sobie dorobić? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 wydaje mi się ze każda ingerencja w układ zawieszenia niesie za sobą zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 W Stilo śruby trzymające amor ze zwrotnicą są dość dobrze spasowane i nie ma możliwości przestawienia KPK, a co za tym idzie zmiany zbieżności. Gdyby jednak miało się to przestawić, bo np wcześniej ktoś ustawiał zbieżność na totalnie wywalonej poduszce amortyzatora, to będziesz o tym wiedział po wymianie poduszki z jednej strony. Jeśli coś przestawi, to kierownica zmieni kąt przy jeździe na wprost, jeśli kierownica zachowa pozycję sprzed wymiany, to nic się nie przestawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 W Stilo śruby trzymające amor ze zwrotnicą są dość dobrze spasowane i nie ma możliwości przestawienia KPK, a co za tym idzie zmiany zbieżności. Gdyby jednak miało się to przestawić, bo np wcześniej ktoś ustawiał zbieżność na totalnie wywalonej poduszce amortyzatora, to będziesz o tym wiedział po wymianie poduszki z jednej strony. Jeśli coś przestawi, to kierownica zmieni kąt przy jeździe na wprost, jeśli kierownica zachowa pozycję sprzed wymiany, to nic się nie przestawiło. Liczyłem na Twoją odpowiedź, myślę dokładnie tak samo. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 A ja powiem inaczej. W Astrze G, gdzie też jest zwykła kolumna MCP robiłem poduszki dwa razy. Za pierwszym razem nie robiłem zbieżności, niby nic nie wyczułem w prowadzeniu. Za drugim razem robiłem poduszki, bo zaczęły stukać mocowania (w AG najlepiej brać od diesla), doczytałem się w książce że jednak ustawia się zbieżność, no to złożyłem i pojechałem. Auto dużo lepiej zachowywało się na drodze. Luz na tych śrubach, choć niewielki, mimo wszystko demontaż kolumny powoduje jakieś zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 A ja powiem inaczej. W Astrze G, gdzie też jest zwykła kolumna MCP robiłem poduszki dwa razy. Za pierwszym razem nie robiłem zbieżności, niby nic nie wyczułem w prowadzeniu. Za drugim razem robiłem poduszki, bo zaczęły stukać mocowania (w AG najlepiej brać od diesla), doczytałem się w książce że jednak ustawia się zbieżność, no to złożyłem i pojechałem. Auto dużo lepiej zachowywało się na drodze. Luz na tych śrubach, choć niewielki, mimo wszystko demontaż kolumny powoduje jakieś zmiany. Tylko. że taki luz czy niedokładność wykonania poduszki powodowałby też zmianę kąta pochylenia koła a ten kąt w większości aut z kolumnami MCP nie podlega regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Ale mówię o luzie śrub na zwrotnicy a nie na poduszce. W Astrze poduszka opiera się bezpośrednio o kielich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 A co za różnica, przecież luz śrub na zwrotnicy też wpływa na pochylenie koła i to chyba w większym stopniu niż na zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Ale mówię o luzie śrub na zwrotnicy a nie na poduszce. W Astrze poduszka opiera się bezpośrednio o kielich. Można zrzucić całą kolumnę z wahacza, nie rozpinać zwrotnicy i wtedy nie poprzestawia zbieżności. Zdarza się, że łatwiej zrzucić zwrotnicę z piasty i odłączyć półoś od piasty niż wytargać amor ze zwrotnic, trochę trudno w jednego bo ciężar większy ale da radę zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Jeden chłopak z kącika astry właśnie tak robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 U mnie była odkręcana kolumna od zwrotnicy. Zwrotnica została na sworzniu. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.