Skocz do zawartości

Wymiana poduszki amortyzatora a zbieżność


bas

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zaszła potrzeba wymiany poduszki/łożyska amortyzatora.

Ponieważ chciałem to zrobić dzisiaj wieczorem to obdzwoniłem kilka większych warsztatów.

Średnio co drugi chciał robić zbieżność vel geometrię (mowa o Stilo, więc jedyna regulacja jest na końcówkach drążków kierowniczych).

 

Czy istnieje jakaś sensowna, techniczna przesłanka za robieniem zbieżności czy zwyczajnie chcą sobie dorobić?

 

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Stilo śruby trzymające amor ze zwrotnicą są dość dobrze spasowane i nie ma możliwości przestawienia KPK, a co za tym idzie zmiany zbieżności. Gdyby jednak miało się to przestawić, bo np wcześniej ktoś ustawiał zbieżność na totalnie wywalonej poduszce amortyzatora, to będziesz o tym wiedział po wymianie poduszki z jednej strony. Jeśli coś przestawi, to kierownica zmieni kąt przy jeździe na wprost, jeśli kierownica zachowa pozycję sprzed wymiany, to nic się nie przestawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Stilo śruby trzymające amor ze zwrotnicą są dość dobrze spasowane i nie ma możliwości przestawienia KPK, a co za tym idzie zmiany zbieżności. Gdyby jednak miało się to przestawić, bo np wcześniej ktoś ustawiał zbieżność na totalnie wywalonej poduszce amortyzatora, to będziesz o tym wiedział po wymianie poduszki z jednej strony. Jeśli coś przestawi, to kierownica zmieni kąt przy jeździe na wprost, jeśli kierownica zachowa pozycję sprzed wymiany, to nic się nie przestawiło.

Liczyłem na Twoją odpowiedź, myślę dokładnie tak samo.

 

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem inaczej.

W Astrze G, gdzie też jest zwykła kolumna MCP robiłem poduszki dwa razy. Za pierwszym razem nie robiłem zbieżności, niby nic nie wyczułem w prowadzeniu. Za drugim razem robiłem poduszki, bo zaczęły stukać mocowania (w AG najlepiej brać od diesla), doczytałem się w książce że jednak ustawia się zbieżność, no to złożyłem i pojechałem. Auto dużo lepiej zachowywało się na drodze.

 

Luz na tych śrubach, choć niewielki, mimo wszystko demontaż kolumny powoduje jakieś zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem inaczej.

W Astrze G, gdzie też jest zwykła kolumna MCP robiłem poduszki dwa razy. Za pierwszym razem nie robiłem zbieżności, niby nic nie wyczułem w prowadzeniu. Za drugim razem robiłem poduszki, bo zaczęły stukać mocowania (w AG najlepiej brać od diesla), doczytałem się w książce że jednak ustawia się zbieżność, no to złożyłem i pojechałem. Auto dużo lepiej zachowywało się na drodze.

 

Luz na tych śrubach, choć niewielki, mimo wszystko demontaż kolumny powoduje jakieś zmiany.

Tylko. że taki luz czy niedokładność wykonania poduszki powodowałby też zmianę kąta pochylenia koła a ten kąt w większości aut z kolumnami MCP nie podlega regulacji :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mówię o luzie śrub na zwrotnicy a nie na poduszce. W Astrze poduszka opiera się bezpośrednio o kielich.

Można zrzucić całą kolumnę z wahacza, nie rozpinać zwrotnicy i wtedy nie poprzestawia zbieżności. Zdarza się, że łatwiej zrzucić zwrotnicę z piasty i odłączyć półoś od piasty niż wytargać amor ze zwrotnic, trochę trudno w jednego bo ciężar większy ale da radę zrobic :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.