Skocz do zawartości

Wymiana napedu - spinka czy zakucie


Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy CBR 250RA - kupilem zestaw DID 520VX2 z zebatkami Sunstar i teraz pytanie czy lancuch ma byc zapiety na spinke czy zakuty? Z tego co czytalem do mocy ok. 50KM spinka jest ok natomiast niezaleznie od powyzszego bede wdzieczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy CBR 250RA - kupilem zestaw DID 520VX2 z zebatkami Sunstar i teraz pytanie czy lancuch ma byc zapiety na spinke czy zakuty? Z tego co czytalem do mocy ok. 50KM spinka jest ok natomiast niezaleznie od powyzszego bede wdzieczny za info.

 

W instrukcji obsługi motocykla / w rozdziale o napędzie powinna być wzmianka o co dopuszcza producent motocykla.

 

Lepsza dobra zapinka niż źle [samodzielnie] zakuty łańcuch. Samodzielnie =/ źle ale brak narzędzi może być przyczyną. I nie chodzi mi o młotek i punktak.  

 

Ja sobie sam zmieniłem zestaw napędowy, łańcuch spiąłem spinką, pojeździłem bez ognia 500 km i podjechałem do serwisu suzuki, gdzie na poczekaniu pan zakuł za 50 zeta.

 

Jeżdżę na nerwowych 72 KM.

 

Jak planujesz samodzielną zmianę pamiętaj o sprawdzeniu gum zabieraka [ale nie zamieniać ich miejscami], trzech łożysk z tyłu.

Pamiętać o wstępnym sprawdzeniu powierzchni zębatki - np. położyć na szkle.

Pamiętać o kleju na gwint zębatki zdawczej, lesz wcześniej ten gwint wyczyścić i odtłuścić. Dokręcać zgodnie zalecanym momentem. 

Granica bicia bocznego zębatki tylnej po montażu to 0,5mm. [kolejność dokręcania śrub i moment dokręcenia]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi motocykla / w rozdziale o napędzie powinna być wzmianka o co dopuszcza producent motocykla.

 

Lepsza dobra zapinka niż źle [samodzielnie] zakuty łańcuch. Samodzielnie =/ źle ale brak narzędzi może być przyczyną. I nie chodzi mi o młotek i punktak.  

 

Ja sobie sam zmieniłem zestaw napędowy, łańcuch spiąłem spinką, pojeździłem bez ognia 500 km i podjechałem do serwisu suzuki, gdzie na poczekaniu pan zakuł za 50 zeta.

 

Jeżdżę na nerwowych 72 KM.

 

Jak planujesz samodzielną zmianę pamiętaj o sprawdzeniu gum zabieraka [ale nie zamieniać ich miejscami], trzech łożysk z tyłu.

Pamiętać o wstępnym sprawdzeniu powierzchni zębatki - np. położyć na szkle.

Pamiętać o kleju na gwint zębatki zdawczej, lesz wcześniej ten gwint wyczyścić i odtłuścić. Dokręcać zgodnie zalecanym momentem. 

Granica bicia bocznego zębatki tylnej po montażu to 0,5mm. [kolejność dokręcania śrub i moment dokręcenia]

 

Dzieki za szczegolowy opis, bede dawal do wymiany do warsztatu ale napewno powyzsze niejdnemu sie przyda sie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.