Skocz do zawartości

mjedruszak

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 408
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Retained

  • kombatant

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Samochód
    VW Passat 2.0 TDI 2019
  • Motocykl
    Kawasaki Ninja 400 2019

Ostatnie wizyty

2 728 wyświetleń profilu

mjedruszak's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

150

Reputacja

  1. Odgrzeje temat po 8 (!) latach tak żeby było porównanie jak obecnie plasują się koszty jako ze jestem na biezaco. Kurs C (30h) = 3390 PLN (zapisalem sie w styczniu 2022, obecnie 3890 PLN - szkola Linia w Warszawie) Kurs C+E (25h) = 3180 PLN (zapisalem sie w pod koniec kwietnia 2022, obecnie cena 3380 PLN - szkola Piero w Warszawie) Badania lekarskie i psychotechniczne = 350 PLN (do kategorii C, D, C+E, D+E wiec robione tylko jak startowalem z kategoria C i potem wykorzystane na pozostale kategorie - szkola Linia w Warszawie) Egzamin teoretyczny C = 30 PLN Egzamin praktyczny C = 200 PLN Egzamin praktyczny C+E = 245 PLN Godzina doszkolenia zarowno na C jak i C+E kosztowala 130 PLN w okresie jak zdawalem egzaminy. Numer PKK (rowniez PKZ) - bez oplat Kwalifikacji wstepnej przyspieszonej poki co nie robilem jako ze te kategorie robilem poki co raczej hobbystycznie (w koncu to Autokacik ) natomiast cena ok 3000 PLN, czasem troche mniej - np. Piero w Warszawie 2700 jesli robilo sie u nich kurs. Ja zrobilem blad bo robiac badania mozna bylo od razu zrobic tez na potrzeby KWP - zakres badan sie pokrywa ale dostaje sie dodatkowe zaswiadczenia gdzie podstawa prawna jest nie PORD a Ustawa o transporcie drogowym - jest to potrzebne by wyrobic Profil Kierowcy Zawodowego (PKZ). Po zrobieniu C i C+E zapisalem sie i obecnie robie D - tutaj majac kat C trzeba wyjezdzic 40h - zapisywalem sie pod koniec czerwca 2022 to cena była 3890 PLN, obecnie 4090 PLN (szkola Piero w Warszawie w wariancie z uprzednio zdana teoria) Egzamin teoretyczny D = 30 PLN Poki co tyle - podsumowujac tania zabawa to nie jest i ceny nawet na przestrzeni ostatnich kilku miesiecy poszly w gore, choc zapewne wciaz oplacalna jak ktos jezdzi zawodowo no i co tu duzo mowic przynajmniej jak dla mnie dajaca spora frajde
  2. Ostatnio sciagalem najnowsze mapy ze strony Seata. Na stronie VW z jakiegos powodu byl brak update'ow i tej wersji ktora byla na stronie Seata na VW zwyczajnie nie bylo.
  3. Ja tankuje od niedawna - tez nie spotkalem sie z jakims mokrym czy oleistym pistoletem. Co wiecej tankuje rzadko - zasieg ok. 1000-1100km na zbiorniku vs w porywach 400km w benzyniakach ktore do tej pory mialem.
  4. W segmencie wieksze B / naciagane C - definitywnie ZF 8-biegowy w BMW 1.
  5. Sezon powoli sie konczy, przebieg zbliza sie do 10,000km: Jezdzi sie bardzo fajnie, lekkosc i zwinjnosc w miescie rozwala - napewno kupilbym drugi raz. Poki co zadnych problemow nie bylo - poza seryjnym klaksonem ktory byl bardzo cichy i (co prawda bardzo rzadko ale jednak) zdarzalo sie ze na wyzszych obrotach samoczynnie popiardywal. Wymienilem go na Denali Soundbomb Mini i to definitywnie rozwiazalo ten temat. LwG!
  6. Podejrzewam, ze to bedzie temat mocno niszowy i dla wiekszosci osob sama (malo mennnnska) pojemnosc i cena (za ktora bedzie mozna kupic kilka uzywanych litrow z olx / allegro) definitywnie skresla temat. Dlatego tym wiekszy szacun dla Kawasaki - w czasach wszechobecnych ksiegowych wskrzeszaja tematy typu Honda CBR250RR czy Kawasaki ZX2R. Od strony zwyczajnej frajdy z jazdy to bedzie ogien
  7. - 250cc / 4 cylindry / redline ok. 20,000rpm - ok. 55 - 60KM - zawias Showa / hamulec monoblock / quickshifter / kontrola trakcji / tryby jazdy / ABS itp.
  8. Nie od dzis wiadomo ze Ford to zlom Za to M135i albo Golfa R z checia
  9. Zwykla oporowa lutownica 40-50W + plecionka do odsysania cyny spokojnie da rade. Transformatorowa generuje spore pole elektromagnetyczne - raczej slaby pomysl do elektroniki.
  10. Na razie nakręcone 1.200km, międzyczasie odfajkowałem przegląd po 1.000km - żadnych problemów nie ma Osiagi w mieście w pełni wystarczające, wiadomo ze nie jest to demon predkosci czy motocykl marzen, ale czasami więcej frajdy daje jazda wolniejszym motocyklem szybko niż szybkim wolno Tutaj mimo wszystko można pociągnąć I + II + III do 12,000rpm bez większego ryzyka utraty prawa jazdy, a przyspieszenie i tak z nawiązka wystarcza na 98-99% samochodów. Oglądałem tez dzisiaj Yamaha R3 2019. Ładnie wygląda w niebieskim malowaniu, z plusów to z przodu jest teraz widelec USD, troche mniejsza pojemność i moc vs. Ninja 400 ale tez temat do rozważenia jeśli ktoś szuka tego typu motocykl.
  11. Dokladnie tak, przy malych przebiegach i odpowiednim aucie (nie za nowym / drogim i nie za starym) moze to ew. zaakceptowac, natomiast trzeba jasno powiedziec ze stawka 0,8358 PLN zwyczajnie nie odzwierciedla realnych kosztow eksploatacji samochodu (ubezpieczenie, amortyzacja, opony, olej, przeglady itp.). Zreszta wystarczy zapytac dowolnego taksowkarza czy pojedzie za 84 gr za kilometr
  12. Dzięki za info, u mnie jest uboższa wersja - Comfort Line, 2.0 TDI (150KM), DSG7 i kilka dodatków typu nawigacja . Przez te 100k km miałeś jakieś awarie / niespodzianki? Jak ogólnie oceniasz samochód z perspektywy tego przebiegu?
  13. Odgrzeje temat - dzisiaj odebralem nowego VW Passata 2.0 TDI i widze ze komputer wyswietla ze AdBlue jest na ok. 10tys km. Przy wlewie na ON jest dodatkowy wlew na AdBlue - mam czekac te 10tys km I dopiero dolac, czy dolewac na biezaco odrobine co kilka tys km? O co chodzi z tym magnesem? Sorry za lamerskie pytania ale wczesniej nie mialem z ta 'technologia' stycznosci. Swoja droga jestem mega pozytywnie zaskoczony tym samochodem - w ogole nie czuc jakichkolwiek wibracji / przejawow ze to diesel, plynie po drodze, wszystko dziala bardzo lekko i sprawia wrazenie mega dopracowanego, DSG bardzo fajnie dziala (po 8-smio biegowym automacie ZF z BMW to chyba druga najfajniejsza skrzynia auto). Mozna sie smiac ze Passat w tedeiku to marzenie kazdego Janusza, ale przynajmniej po wstepnej przymiarce widze ze dobra cebula nie jest zla
  14. Zielony grzybak został dzisiaj odebrany. Na razie zrobione 135km, o osiągach trudno cos powiedzieć, bo trwa docieranie w związku z czym trzeba jeździć jak dieslem Na pewno daje się odczuć ze jest bardzo lekki / poręczny, wszystko działa bardzo precyzyjnie no i kultura pracy sporo lepsza od CBR 250R (chociaż singiel tez ma swój urok). Co do ubezpieczenia to ponoć w kolejnych latach można liczyć, że przy bezszkodowej jeździe kwota za ubezpieczenie pozostanie mniej więcej utrzymana - procent jest troche wyższy ale wartość motocykla niższa wiec rzekomo wychodzi na to samo.
  15. Zapytam o to przy odbiorze i dam znac. Duzym plusem jest tez ze PZU nie wymaga w tym pakiecie alarmu - ponoc mozna zalezc nawet tansze pakiety ale tam jest koniecznosc alarmu a wedlug tego salonu to ingerencja w wiazke elektryczna przy montazu alarmu = utrata gwarancji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.