Skocz do zawartości

Hamulce tył - blokowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Obiło mi się o uszy, żę w bravo II tylne hamulce lubią się blokować. Może ktoś rozwinąć temat i opisać o co chodzi i jak się przed tym ustrzec? Moje bravo ma niespełna 3 lata, więc chyba jeszcze się nic nie zblokuje, ale wolę wiedzieć szybciej niż zdziwić się w trasie gdzieś na drugim końcu polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem lezy tak jak w stilo...

1. Naciagniete linki, (nierowne wahadelko do regulacji naciagu linek tyl)

2. zapieczone wajhy recznego przy zacisku, ktore nie odbijaja do konca

O jakie wahadełko chodzi?

Jest jakiś doraźny sposób zapobiegania temu zapiekaniu? Po zdjęciu koła coś czyścić, smarować? Czy tylko zdjęcie zacisku i rozebranie w drobny mak? Czy martwić się tym w 3 letnim aucie z przebiegiem 105kkm. Na razie nie widzę objawów, więc może lepiej nie ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy regulacji naciagu linek. Generalnie to poki dziala sie nie zaglada. Zestaw naprawczy to tylko gumka na tloczek oring uszczelniajacy tloczek i gumki prowadnicy. Brak uszczelnienia gumki wajhy recznego przy zacisku. Linki lubia korodowac, pekac w okolicy kola lub sie naciagac przez co reczny chwyta z rozna sila kola ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiło mi się o uszy, żę w bravo II tylne hamulce lubią się blokować. Może ktoś rozwinąć temat i opisać o co chodzi i jak się przed tym ustrzec? Moje bravo ma niespełna 3 lata, więc chyba jeszcze się nic nie zblokuje, ale wolę wiedzieć szybciej niż zdziwić się w trasie gdzieś na drugim końcu polski.

 

w Bravo jeszcze nie miałem problemów z tylnymi hamulcami, a samochód ma już 9 lat. W Stilo faktycznie raz się cośtam lekko przyblokowało i robiłem regenerację zacisków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam świeży temat od siebie z ostatnich dni... kazałem znajomemu teścia podciągnąć ręczny, bo słabo trzymał (klocki, tarcze rok temu wymieniane z tyłu). Nie wiem co zrobił, ale po podciągnięciu zaczął się tłoczek blokować. Kupił nowe uszczelki, tłoczki, wyczyścił poskręcał. Niestety zaraz po odebraniu poczułem miły zapach klocków zjaranych. Oczywiście po rozebraniu tłoczek trzymał pomimo, że wszystko było niby git. Wewnątrz powierzchnia była porysowana i lekko zniszczona przez poprzedni tłoczek, więc głupotą było robić pół regenerację, za którą musiałem zapłacić. Skończyło się i tak na kupnie regenerowanych zacisków, stare z nowymi tłoczkami poszły jako część zwrotna. Dobrze, że pasują ze stilo, chociaż i tak zapłaciłem lokalnie około 100zł więcej za sztukę niż na allegro są regenerowane. Pomijam, że tarcza już lekko się przegrzała, łożysko się wysypało i musiałem kupić nowe. Tak się kończą pół naprawy :/ Jeżeli ma ktoś problem z blokowaniem się tłoczka to od razu proponuję kupić regenerowane i mieć spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik też średni, chciałem żeby szybko zrobił, niby sprawdzał linki i cały ręczny... teoretycznie tłoczek może się blokować jeżeli zniszczona jest powierzchnia, ehh tyle kasy na to poszło, że odechciało mi się :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.