Skocz do zawartości

Nubira '05 sedan


volcan

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zupełnie przypadkowo (zatrzymałem się nie w tym komisie, do którego jechałem ;) ) oglądałem Nubirę sedan z 2005 roku, z silnikiem 1.6.

 

Nasunęło mi się kilka pytań. Egzemplarz, który oglądałem ma regulację oparcia na odcinku lędźwiowym w obu przednich fotelach - to norma? Kolejna sprawa - czy zamek (ten na kluczyk) był montowany w drzwiach po obu stronach? Trzecia rzecz - auto ma w wygłuszeniu maski prostokątne wycięcie - mniej więcej na środku. Powinna się tam znajdować jakaś naklejka?

 

Jaki przód powinno mieć takie auto? Ten egzemplarz ma trójdzielny grill + znaczek Chevroleta naklejony "od góry" na maskę. Papiery ma wymieszane - trochę Chevroleta, jakieś ulotki z Daewoo w pokrowcu. Były jakieś "przejściówki", czy coś jest kombinowane?

 

Poza tym - co się w tym może zepsuć i na co zwracać uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lacetti to Nubira III. 

Występowały pod oboma nazwami. Produkowane w Daewoo w Korei, a na Europę przemianowane na Chevrolet.

Z początku miały grill jak w Daewoo i tylko znaczek Chevroleta.

Jeździłem Lacetti z 2006 r. silnikiem 1,6 przez 6,5 pół roku i złego słowa nie powiem :ok:

Silniki nadają się do gazu.

Co do sprawdzeń, to wziąć na komputer, na podnośnik, na miernik lakieru - jak zwykle ;]

Auto raczej proste w konstrukcji, poza tylnym zawieszeniem.

Lubiły puszczać luty w płytkach radia i panelu sterowania klimatyzacją - do naprawy przez kumatego technika-elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lacetti to Nubira III. 

Występowały pod oboma nazwami. Produkowane w Daewoo w Korei, a na Europę przemianowane na Chevrolet.

Z początku miały grill jak w Daewoo i tylko znaczek Chevroleta.

Jeździłem Lacetti z 2006 r. silnikiem 1,6 przez 6,5 pół roku i złego słowa nie powiem :ok:

Silniki nadają się do gazu.

Co do sprawdzeń, to wziąć na komputer, na podnośnik, na miernik lakieru - jak zwykle ;]

Auto raczej proste w konstrukcji, poza tylnym zawieszeniem.

Lubiły puszczać luty w płytkach radia i panelu sterowania klimatyzacją - do naprawy przez kumatego technika-elektronika.

 

Ten ma grill kapuściany i znaczki Cheviego :ok: VIN zdecydowanie koreański. Ogólnie rzecz biorąc auto całe jest koreańskie - gdybym nie wiedział, że to projekt i wykonanie DU, to i tak bym wiedział, że to małe, żółte łapki projektowały to auto.

 

Miernikiem sprawdzony - lakier praktycznie równiutki na całym samochodzie, w kilku miejscach trochę poniosło pana, który polerkę robił, ale przez klar się nie przebił. Ten egzemplarz ma jeszcze wisienkę na torcie - tj. webasto z pilotem (sprawne oczywiście). Klima chłodzi idealnie (auto stało w słońcu, po uruchomieniu silnika i klimatyzacji po kilku minutach w samochodzie było chłodno), silnik pracuje naprawdę ładnie, równiutko, nie zauważyłem nigdzie śladów korozji. Jeżeli żona zaakceptuje wybór i auto przejdzie pozytywnie ścieżkę (nie widziałem spodu jeszcze), to pewnie kupię ten egzemplarz. Cena jest niezła.

 

Jutro jeszcze będę badał sprawę leasingu Hyundaia i20/i30 rocznik 2013/2014 - gdyby miała ta oferta ręce i nogi, to pewnie zdecyduję się na nowsze auto, ale jeżeli nic ciekawego mi nie zaproponują, to na teraz pewnie będzie ta Nubira (albo Rio II 1.6 16V automat - też jutro czeka mnie jazda próbna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były jeszcze problemy z zaworami wydechowymi, ale jeśli wystąpiły, to zawory były wymieniane na gwarancji. (świeciła kontrolka i wywalało błąd wypadających zapłonów.)

Drobne stuki z przekładni kierowniczej przy kręceniu na parkingu - ten typ tak ma, wymiana na gwarancji nie pomagała ;]

Poza tym komfortowe, przestronne auto - kanapowóz, nawet z silnikiem 1,6 w miarę dynamiczny. Braki mocy odczuwalne dopiero po załadowaniu do pełna, z klimą w górach.

Średnie spalanie w okolicy 8 l/100km.

Olej 5W30, ale lane też 5W40 lub 5W50 - żadnego nie brał - nie ubywało między wymianami. :ok:

Pasek rozrządu co 60 000 km razem z pompą wody.

Historia mojego http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na masce powinna być naklejka (dużo drobnego druku). 
Lata 2004-2005 to mogła być przejściówka, więc taki misz-masz może być. 

Co do tej regulacji to jeszcze się nie spotkałem, sprawdź czy pod siedzeniem pasażera jest schowek (jeśli fotel oryginalnie był z regulacją, to oznacza jakąś wyższą wersję wyposażenia i taki schowek powinien być, jeśli schowka nie ma to prawdopodobnie to siedzenie z anglika, bo kierowca o ile pamiętam nigdy nie miał takiego schowka).

Silnik 1.6, jest fajny, bo dużo części pasuje z 1.4, i jest stosunkowo trwały, części też nie są drogie i dość fajnie dostępne (w 1.8 czasem są problemy z tym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Poza tym - co się w tym może zepsuć i na co zwracać uwagę?

 

Nie ma jakichś poważnych typowych wad. Za to jest sporo irytujących drobiazgów w rodzaju TTTM.

Np.

- bardzo miękki lakier i szyby (bardzo łatwo zarysować)

- odłazi farba z malowanych klamek zewnętrznych

- coś brzęczy czasami w mechanizmie zmiany biegów

- okresowe świerszcze w dmuchawie

- stare nieekonomiczne silniki benzynowe  (ale za to trwałe)

- nieco gumiaste zawieszenie i niezbyt precyzyjny układ kierowniczy w porównaniu do konstrukcji europejskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.