ignac2004 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Hej, mam problem z klimatyzacją. Jak ją włączę to po chwili mocno śmierdzi z kratek, ale po chwili przestaje. Klima mrozi aż miło. Wszystko ładnie pięknie do momentu jej wyłączenia, wtedy znów pojawia się smród i momentalnie parują szyby. W dni w których nie potrzebuję AC, jeżdżę z zamkniętymi szybami, z włączonym nawiewem na szybę i po około 10 minutach jazdy wszystkie szyby zaczynają parować. Od tylnej szyby w kierunku przodu. Czyściłem parownik jakąś pianą, ogólnie trochę się poprawiło ale nadal śmierdzi i nadal szyby parują. Filtr kabinowy nowy. Ubytków płynu chłodzącego niezauważyłem, więc odpuszczam temat nieszczelnej nagrzewnicy. Szukałem czy gdzieś nie zalewa mi auta. Wszędzie sucho. Wąż odprowadzający wodę drożny. Pod autem zwykle mała kałuża wody. Może coś podpowiecie bo mi już ręce opadają. Spróbuję jeszcze piany Würtha i ozonowania. Jak to nie przyniesie efektu to nie wiem... Najgorzej, że jesień idzie :/ NB 2007 z Climatronic'iem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Wymieniłeś filtr kabinowy? Bo o tym nie piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Wymieniłeś filtr kabinowy? Bo o tym nie piszesz. Napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Czyściłem parownik jakąś pianą, ogólnie trochę się poprawiło ale nadal śmierdzi i nadal szyby parują.Filtr kabinowy nowy. Co do parowania szyb to sprawdź czy czasami nie jeździsz na obiegu wewnętrznym, u mnie kiedyś nie działał pstyczek na desce i też mocno parowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Testowałem właśnie różne opcje, Obieg otwarty,zamknięty, AQS, nic to nie zmienia :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Napisał. A fakt, na szybko czytałem posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Testowałem właśnie różne opcje, Obieg otwarty,zamknięty, AQS, nic to nie zmienia :/ Ale jesteś pewien że działa przełączanie obiegów? Jeśli tak to nie mam pomysłu na tak obfite parowanie środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Właśnie dzisiaj doczytałem o urywającym się aktywatorze obiegu zew/wew i faktycznie może być to urwane cięgno bądź sam siłownik. Dzisiaj zerknę w podszybie i będę widział w jakiej pozycji jest klapa podczas gdy na wyświetlaczu jest niby "otwarty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Właśnie dzisiaj doczytałem o urywającym się aktywatorze obiegu zew/wew i faktycznie może być to urwane cięgno bądź sam siłownik. Dzisiaj zerknę w podszybie i będę widział w jakiej pozycji jest klapa podczas gdy na wyświetlaczu jest niby "otwarty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Dobra, jest winowajca. Zresetowałem klimatronik, błędów nie pokazywał. Silniczek sterujący klapą słychać, że kręci ale... dobrałem się do podszybia i klapa była zamknięta, lata luźno. Obstawiam typową usterkę czyli urwane ramię aktywatora Trzeba się zabrać za to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Dobra, jest winowajca. Zresetowałem klimatronik, błędów nie pokazywał. Silniczek sterujący klapą słychać, że kręci ale... dobrałem się do podszybia i klapa była zamknięta, lata luźno. Obstawiam typową usterkę czyli urwane ramię aktywatora Trzeba się zabrać za to Grunt że jest trafna diagnoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Dokładnie Przez weekend zerknę w aktywator i ewentualnie podejmę się wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Dokładnie Przez weekend zerknę w aktywator i ewentualnie podejmę się wymiany Życzę powodzenia, ale bez zrywania deski się nie obejdzie. Dostęp do aktywatorów jest paskudny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Wymiana aktywatora obiegu wewn. nawet po zdarciu deski jest problematyczne- kawałek drutu zabezpieczyć w pozycji otwartej i po kłopocie. smród z klimy- sprawdź podszybie czy nie zasyfione i oddaj do firmy która porządnie odgrzybi klime. samemu to wiesz.....pudrujesz syfa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 NB 2007 z Climatronic'iem. u mnie klima manualna, ale chyba mam ten sam problem. Mam wrażenie, że przestało mi działać włączenie/wyłączenie obiegu zamkniętego - cały czas jest obieg zamknięty. Wcześniej po przełączeniu zamknięty/otwarty słyszałem różnicę w odgłosie nawiewu, teraz nie ma żadnej różnicy i też szyby szybko parują jak nie włączę klimy. Czy w manualu jest to tak samo problematyczne? Też trzeba demontować deskę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tgaudio Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 u mnie klima manualna, ale chyba mam ten sam problem. Mam wrażenie, że przestało mi działać włączenie/wyłączenie obiegu zamkniętego - cały czas jest obieg zamknięty. Wcześniej po przełączeniu zamknięty/otwarty słyszałem różnicę w odgłosie nawiewu, teraz nie ma żadnej różnicy i też szyby szybko parują jak nie włączę klimy. Czy w manualu jest to tak samo problematyczne? Też trzeba demontować deskę? hej, u mnie kiedyś uszkodził się silnik kierujący powietrze szyba/pasażer+nogi, udało się leżąc na pedałach odkręcić 2 imbusy a trzecia śruba została bo siłownik wyrwałem po naprawie trzyma się na 2 śrubach. Przyczyna uszkadzania się siłowników jest prosta - zbyt duży moment obrotowy silnika i czasem szwankujący potencjometr ustalający pozycję trzpienia powodują że silnik nadal się kręci mimo że dotarł do skraju obrotu. Rozwiązaniem jest dodanie szeregowo z silnikiem opornika 15 Ohm 1W który przyjmuje na siebie moc w przypadku zablokowania trzpienia ale w czasie normalnej pracy pozwala silnikowi wykonywać jego pracę. Spróbuj wyjąć radio, panel klimy i szynę na której się trzyma radio, przez otwór radia widziałem siłownik i klapę obiegu więc powinno udać się odkręcić siłownik. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Spróbuj wyjąć radio, panel klimy i szynę na której się trzyma radio, przez otwór radia widziałem siłownik i klapę obiegu więc powinno udać się odkręcić siłownik. Dzięki. Raczej nie będę się sam za to brał, bo zawsze jak rozbieram takie rzeczy, to coś połamię albo zepsuję. Muszę z tym gdzieś podjechać, tylko chciałem wiedzieć ile to jest mniej więcej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tgaudio Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Dzięki. Raczej nie będę się sam za to brał, bo zawsze jak rozbieram takie rzeczy, to coś połamię albo zepsuję. Muszę z tym gdzieś podjechać, tylko chciałem wiedzieć ile to jest mniej więcej roboty Ok - Twój wybór, każde ASO powie Ci że trzeba zdjąć deskę więc koszta będą ogromne, warto spróbować wyjąc radio i panel klimy, wtedy masz widok i dużo miejsca do środku deski.. Albo silnik ukręcił trzpień (sprzęgiełko siłownika) albo urwał ramię które popycha klapę. Powód opisałem wyżej Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Dzięki. Raczej nie będę się sam za to brał, bo zawsze jak rozbieram takie rzeczy, to coś połamię albo zepsuję. Muszę z tym gdzieś podjechać, tylko chciałem wiedzieć ile to jest mniej więcej roboty Robota - demontaż deski- szkoda kasy. Rozbierz podszybie kawałek drutu i zablokuj klapkę w pozycji otwartej!! Tu jest klima manual - nie wywali błędów i szyby nie będą parować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 Robota - demontaż deski- szkoda kasy. Rozbierz podszybie kawałek drutu i zablokuj klapkę w pozycji otwartej!! Tu jest klima manual - nie wywali błędów i szyby nie będą parować ale w którym miejscu trzeba rozebrać podszybie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 tam, gdzie są wycieraczki zamontowane . Łopatologicznie- zdejmujesz ramiona wycieraczek - potem ten plastik pod szyba i masz dostęp do klapki- odchylasz ją do pozycji otwartej ręcznie i blokujesz drucikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 tam, gdzie są wycieraczki zamontowane . Łopatologicznie- zdejmujesz ramiona wycieraczek - potem ten plastik pod szyba i masz dostęp do klapki- odchylasz ją do pozycji otwartej ręcznie i blokujesz drucikiem dobra, ale ta klapka jest bardziej z lewej, prawej, na środku? Akurat w rozbieraniu podszybia mam doświadczenie, bo w Stilo przetykałem końcówki odpływów ze SkyWindow, to może bym sobie dał radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 u mnie klima manualna, ale chyba mam ten sam problem. Mam wrażenie, że przestało mi działać włączenie/wyłączenie obiegu zamkniętego - cały czas jest obieg zamknięty. Wcześniej po przełączeniu zamknięty/otwarty słyszałem różnicę w odgłosie nawiewu, teraz nie ma żadnej różnicy i też szyby szybko parują jak nie włączę klimy. Czy w manualu jest to tak samo problematyczne? Też trzeba demontować deskę? O ile mnie pamięć nie myli w manualnej klimie jest jeden aktywator jak w automacie - właśnie ten od obiegu zew./wew. Wymiana to oczywiście demontaż deski jak już wcześniej pisano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maximus2 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Poniżej zdjęcie tej klapki od użytkownika z forum fiata. Pytanie brzmi jak, za co złapać tym drucikiem żeby klapka była w pozycji otwartej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Zdemontuj panel podszybia i będziesz miał dostęp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maximus2 Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Rozebrałem podszybie. Oczywiście klapka jest w pozycji poziomej czyli zamknięta. Ale nie mogę ją ruszyć ręką w żadną ze stron żeby była w pionie. Chyba się gdzieś coś mocno zapiekło. Musze użyć więcej siły. Ale pytanie brzmi którą stronę mam jej nacisnąć tą z lewej czy prawej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.