Miromat Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Od wczoraj na mocno rozgrzanym silniku zapala mi się na wolnych obrotach kontrolka ciśnienia oleju. Wystarczy, że minimalnie podniosę obroty np. do ok 1000 obr/min i kontrolka gaśnie. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Kwestia czy rzeczywiscie jest za niskie cisnienie, czy czyjnik szwankuje, albo cos z zasilaniem zegarow. Podjechac do mechanika i niech zmierzy cisnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Od wczoraj na mocno rozgrzanym silniku zapala mi się na wolnych obrotach kontrolka ciśnienia oleju. Wystarczy, że minimalnie podniosę obroty np. do ok 1000 obr/min i kontrolka gaśnie. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Tak jak rwicik napisał - podstawowa sprawa to ustalenie rzeczywistego ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku. Czyli pomiar u mechanika. Kontrolka sygnalizuje zbyt niskie ciśnienie. Może to być spowodowane albo uszkodzoną pompą oleju (mało prawdopodobne) albo luzami na panewkach przez które przelatuje zbyt dużo oleju przez co spada jego ciśnienie. Generalnie jeśli ciśnienie jest niskie oznacza to poważne kłopoty bo oznacza poważną usterkę i błyskawiczne zużywanie się wszystkich mechanicznych elementów silnika. Oby to był walnięty czujnik. W międzyczasie warto zadać sobie kilka pytań: - jaki olej zalany, z jakiego źródła i jak często zmieniany? - skąd pochodzi auto i czy jesteś pewien przebiegu i historii napraw? - jaki przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 11 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Już po problemie. Uszkodzony okazał się czujnik ciśnienia oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 No to masz fuksa Swoją drogą gdyby to był problem z panewkami albo pompą oleju to byłby to taki pierwszy chyba przypadek w lacetti na tym forum... Dobrze to świadczy o silnikach - nie ma to jak zalety starej paliwożernej konstrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.