Skocz do zawartości

Co to za element, wyciek oleju lub płynu


remikm

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to Nubira III z 2003r silnik T18SED benzyna + LPG, po prawej stronie silnika do jego bloku przykręcony jest na 3 śrubach taki element do którego mocuje się EGR, do niego też przykręcona jest cewka i jeszcze na dole z tyłu tego elementu jest podpięty wąż z płynem chłodniczym. Wyraźnie widać że nie jest to integralna część bloku tylko przykręcona właśnie śrubami. Podejrzewam że pod tym elementem są jakieś kanały wodne tudzież olejowe i właśnie spod tego elementu u góry lub na dole wycieka mi lekko olej albo płyn chłodniczy. 

Co to jest za element i czy tam jest jakaś uszczelka do połączenia z blokiem silnika ? Zastanawiam się jak to uszczelnić.

20d41b3ef17d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten element jest właśnie podstawką dla EGR ale również przykręca się do tego cewkę i jeszcze przelatuje przez ten element płyn bo ma węża podpiętego. I jeszcze pewnie zaślepia to jakiś kanał olejowy bo właśnie olej mi wycieka spod tego elementu. Poniżej lepsze foto już ze zdjętym EGR (zapożyczone z neta). Wycieka olej właśnie na styku z blokiem silnika

960.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam poniżej to już nie powinno być kanałów olejowych. Tam tylko chyba są kanały ze spalinami ... 

Jeśli olej, to albo spod uszczelki zaworów, albo spod głowicy ... moim zdaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno jest kanał z płynem bo własnie do tego elementu wpięty jest wąż. Czy kanał z olejem to nie wiem ale wyciska mi olej zaraz obok podstawy EGR. Odpiąłem EGR i nie ma w nim śladów oleju ani innego płynu. Spod głowicy trudno powiedzieć, należałoby to zdemontować aby się przyjrzeć. Nie mam żadnych innych objawów, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, węże nie są twarde, miernik oleju też czysty nie ma śladów takiego masła czy czegoś innego. Auto jedzie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, remikm napisał:

na pewno jest kanał z płynem bo własnie do tego elementu wpięty jest wąż. Czy kanał z olejem to nie wiem ale wyciska mi olej zaraz obok podstawy EGR. Odpiąłem EGR i nie ma w nim śladów oleju ani innego płynu. Spod głowicy trudno powiedzieć, należałoby to zdemontować aby się przyjrzeć. Nie mam żadnych innych objawów, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, węże nie są twarde, miernik oleju też czysty nie ma śladów takiego masła czy czegoś innego. Auto jedzie normalnie.

Tam nie może być ani płynu ani oleju, Tam są tylko spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie w podstawie EGR idzie płyn na 100% podpięty jest wąż który łączy się dalej na trójniku z resztą obiegu. Skąd tam olej może wychodzić to nie wiem, wygląda na olej bo nie odparuje jak płyn na gorącym i ma kolor czarny. Boję się tego dotykać bo jak się okaże że to jednak gdzieś spod głowicy to bez remontu się nie obejdzie. Wyciek jest bardzo delikatny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, remikm napisał:

dokladnie w podstawie EGR idzie płyn na 100% podpięty jest wąż który łączy się dalej na trójniku z resztą obiegu.  wygląda na olej bo nie odparuje jak płyn na gorącym i ma kolor czarny. Wyciek jest bardzo delikatny

Jeśli jest jak piszesz to i tak na pewno nie jest to olej.

Być może jest niewielki wyciek płynu który łączy się z sadzami które znajdują się w kanałach prowadzących do zaworu.

Powstanie z tego taki właśnie tłusty smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.