Skocz do zawartości

wymiana sumeringu na półosi w seicento 900 ,jak ?


Marecki81

Rekomendowane odpowiedzi

> jak sie do tego zabrać ,czy ktos to robił ,bo cieknie olej ze skrzyni

> ?

jak się zabrać..... hmmm

jak nie wiesz jak się zabrać, to się nie zabieraj!!

Roboty jest sporo, trzeba zrzucić skrzynke, sprzęgło i wymienić poprostu

Radze nie zabierać się samemu, tzn potrzebne są 2 osoby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się zabrać..... hmmm

> jak nie wiesz jak się zabrać, to się nie zabieraj!!

> Roboty jest sporo, trzeba zrzucić skrzynke, sprzęgło i wymienić

> poprostu

> Radze nie zabierać się samemu, tzn potrzebne są 2 osoby...

a po co do wyciagniecia uszczelniacza polosi zwalac skrzynie i sprzeglo icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif

wystarczy wyciagnac polos i wymienic szczelniacz, olej ze skrzyni spusc, bo ci sie na lapy wyleje smile.gif

odkrecasz srube na piascie (klucz 32) odkrecasz amortyzator (2 sruby 19) wyciagasz polos (wybijasz ze skrzynki) wymieniasz uszczlniacz i w odwrotnej kolejnosci skladasz zeby.GIF

czas operacyjny ze spokojem to 30 minutek i piwko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po co do wyciagniecia uszczelniacza polosi zwalac skrzynie i

> sprzeglo

bo z ko0lesia taki mechanik zlosnik.gif

ja mam osobiscie inny sposob niz ty zlosnik.gif spuszczam oleum, zdejmuje kolo i zdejmuje zwrotnice ze swoznia wahacza i to jest po calej robocie zlosnik.gif polos wychodzi ze skrzyni , zbijam stary uszczelniacz i nabijam nowy zlosnik.gif nigdy sie jeszcze w 30 min nie wyrobilem , zwlaszcza przy piwie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo z ko0lesia taki mechanik

> ja mam osobiscie inny sposob niz ty spuszczam oleum, zdejmuje kolo i

> zdejmuje zwrotnice ze swoznia wahacza i to jest po calej robocie

> polos wychodzi ze skrzyni , zbijam stary uszczelniacz i

> nabijam nowy nigdy sie jeszcze w 30 min nie wyrobilem ,

> zwlaszcza przy piwie

kazdy ma swoje sposoby, jak komu wygodniej 270751858-jezyk.gif

ale przy piwie szybciej robota idzie ;D przynajmniej mi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo z ko0lesia taki mechanik

> ja mam osobiscie inny sposob niz ty spuszczam oleum, zdejmuje kolo i

> zdejmuje zwrotnice ze swoznia wahacza i to jest po calej robocie

> polos wychodzi ze skrzyni , zbijam stary uszczelniacz i

> nabijam nowy nigdy sie jeszcze w 30 min nie wyrobilem ,

> zwlaszcza przy piwie

a odkręcasz nakrętke piasty czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się zabrać..... hmmm

> jak nie wiesz jak się zabrać, to się nie zabieraj!!

> Roboty jest sporo, trzeba zrzucić skrzynke, sprzęgło i wymienić

> poprostu

> Radze nie zabierać się samemu, tzn potrzebne są 2 osoby...

pad.gif

a do wymiany swiec nie zapomnij wyciagnac silnika zlosnik2.gif

a wracajac do tematu zlosnik.gif

spuszczasz olej ze skrzyni,zdejmujesz opaski z uszczelniaczy,koła na prosto i w przegubie jest taki seger[złosliwa bestia ciezko go rozgiac]ciagniesz półos w strone skrzyni by wyszła z przegubu,jak sie to uda to w z skrzyni sama wyskoczy ,zdejmujesz uszczelniacz,montujesz nowy,i w odwrotnej kolejnosci,aby to zrozumiec musisz sobie oczyscic przegub aby zobaczyc to zabezpieczenie,przyda sie druga osoba ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie do tego zabrać ,czy ktos to robił ,bo cieknie olej ze skrzyni

> ?

Witam!!

Ja wczoreaj to robiłem. Przestudiowałem biblię cc i stwierdziłem żę zadużo roboty, z odkręcaniem piasty, zwrotnicy. Wykorzystałem manuala z centomani. Bez odkręcania piasty, zwrotnicy. Podnosisz samochód, odkręcasz koło ze strony gdzie cieknie olej, zdejmujesz osłonę przegubu i osłonę od strony skrzyni. Ze skrzyni powinno się wyla 0,4l. oleju, mi nic się nie wylało. Czyścisz przegób ze smaru i szukasz simeringu blokującego wypadnięcie półosi z przegubu. Jak się smar wyczyści to wida jego zakączenia. (koła na prosto) W szczelinę wkładasz opcążki i rozciągasz simering a druga osoba wpycha półoś do skrzyni. W manualu było podane żeby robi to śrubokrętem, ale ja nie mogłem, bardziej rozgołem oring szczypcami. Jak już wepchniemy półoś do skrzyni to trzeba jeszcze coś położy pod wachacz i opuści samochód na lewarku. Półoś musi byc w poziomie żeby całkowicie wyszła z przegóbu i cofneła się całkiem do skrzyni. Jak się cofnie to wyjdzie z przegubu i można wyciągnąc ze skrzyni. I mamy półoś w ręku. Dalej to już nabicie nowego uszczelniacza i montaż do auta. Ja wczoraj robiłem to poraz pierwszy i zajeło mi to z ojcem 2 godziny. Ojciec chciał robi to wedłóg książki i rozebra mi pół zawieszenia przedniego smile.gif bym pewnie jeszcze dziś to robił. Rozgięcie simeringu nie jestr trudne trzeba tylko drugiej osoby do pomocy, dobrego wzroku zeby zobaczy simering i małych szczypiec które go rozegną. Robota nie jest trudna. Powidzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do wymiany swiec nie zapomnij wyciagnac silnika

> a wracajac do tematu

> spuszczasz olej ze skrzyni,zdejmujesz opaski z uszczelniaczy,koła na

> prosto i w przegubie jest taki seger[złosliwa bestia ciezko go

> rozgiac]ciagniesz półos w strone skrzyni by wyszła z

> przegubu,jak sie to uda to w z skrzyni sama wyskoczy

> ,zdejmujesz uszczelniacz,montujesz nowy,i w odwrotnej

> kolejnosci,aby to zrozumiec musisz sobie oczyscic przegub aby

> zobaczyc to zabezpieczenie,przyda sie druga osoba

Simering łatwo jest rozciągną. Napewno nie śrubokrętem bo to jest niewykonalne. Szczypcami. Max przy piątej prubie powinno się udac. Najwarzniejsze jest żeby widzie ten simering, wybrac smar, bo inaczej to można sobie szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Simering łatwo jest rozciągną. Napewno nie śrubokrętem bo to jest

> niewykonalne. Szczypcami. Max przy piątej prubie powinno się

> udac. Najwarzniejsze jest żeby widzie ten simering, wybrac smar,

> bo inaczej to można sobie szukac.

A jak ktoś nie ma szczypiec (ja tak miałem, bo się w końcu złamały:) ) to polecam jakieś małe nożyczki. Udało się za pierwszym razem zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak ktoś nie ma szczypiec (ja tak miałem, bo się w końcu złamały:)

> ) to polecam jakieś małe nożyczki. Udało się za pierwszym razem

..mam male pytanie

czy te jak wy to nazywacie simeringi (a prawidlowo zwa sie segery zlosnik.gif) sa to typowe segery czli z dziurkami pod szczypce

czy tez jest to pierscien bez dziurek???

pierscienie2.gif

to sa segery zlosnik.gif

2005-09-10-11-48-44.jpg

a to sa simeringi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..mam male pytanie

> czy te jak wy to nazywacie simeringi (a prawidlowo zwa sie segery )

> sa to typowe segery czli z dziurkami pod szczypce

> czy tez jest to pierscien bez dziurek???

> to sa segery

> a to sa simeringi

a skad Ty to wziołes zlosnik.gif

te zabezpieczenia w przegubie nie maja otworków,dlatego ciezko je rozgiac,a zgadzam sie ze uszczelniacz zimerig to nie to samo co pierscien zabezp. seger zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a skad Ty to wziołes

..z googli zlosnik.gif

> te zabezpieczenia w przegubie nie maja otworków,dlatego ciezko je

> rozgiac,a zgadzam sie ze uszczelniacz zimerig to nie to samo co

> pierscien zabezp. seger

..czyli cos z 3 i 4 rzad od dolu??

czli zwykly pierscien zabezpieczajacy

to IMO najlatiwje wkretakiem zlosnik.gif->ino ni takim wielkim a malym-figlarnym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..mam male pytanie

> czy te jak wy to nazywacie simeringi (a prawidlowo zwa sie segery )

> sa to typowe segery czli z dziurkami pod szczypce

> czy tez jest to pierscien bez dziurek???

> to sa segery

> a to sa simeringi

W półosi simering jest taki jak na pierwszym rysunku oznaczony jako A. Czyli drugi od lewej w pierweszym rzędzie. Nie ma on otworów na szczypce, ale ma uszy. Szczypce trzeba włoży w szczelinę i rozciągną go. Proste tylko nie śrubokrętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W półosi simering...na litosc-SEGER!!!! jest taki jak na pierwszym rysunku oznaczony jako

> A. Czyli drugi od lewej w pierweszym żędzie. Nie ma on otworów

> na szczypce. Szczypce trzeba włoży w szczelinę i rozciągną go.

..czyli pokazany nizej SP/SW/SB..... zlosnik.gif ??

> Proste tylko nie śrubokrętem.

...bede sie upieral przy swoim wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..czyli pokazany nizej SP/SW/SB..... ??

> ...bede sie upieral przy swoim

Nie A, z uszami bez otworków. Wczoraj to widziałem na oczy, nawet dotykałem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie A, z uszami bez otworków. Wczoraj to widziałem na oczy, nawet

> dotykałem

ok.gifbow.gif

..wypytuje bo czas bedzie sie za to wziac-i zrobic samemu bo funduszy na mechanika nie ma zlosnik.gif

a wole wiedziec co mnie po drodze czeka zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..wypytuje bo czas bedzie sie za to wziac-i zrobic samemu bo funduszy

> na mechanika nie ma

> a wole wiedziec co mnie po drodze czeka

Ja myślałem żę bardziej to skąplikowane. Ale dałem radę to i inni dadzą. W 2 -3 godziny, powolutku, spokojnie się zrobi. Ciekawe ile mechanik by wzioł za taką robotę, z wymianą uszczelniacza i dwoma osłonami gumowymi? Czy by rozbierał zwrotnicę, piastę. Temu co wymyślił i opisał ten patent na wymianę bez rozbiurki zawieszenia należy się 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po co do wyciagniecia uszczelniacza polosi zwalac skrzynie i

> sprzeglo

ahh, czepiasz sie smile.gif- widzisz o której godzinie pisałem ten post?

pisze uszczelniacz półosi przy skrzyni, ja przeczytałem uszczelniacz wału od strony skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.