Azbest Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Potrzebuje rodzinnego kombi (głównie żona będzie nim jeździła) - po kilku wycieczkach po komisach i placach spodobało się 508 kombi (myślę że sporą zasługą jest szklany dach). Mimo mojej wrodzonej niechęci do diesli to chyba jedynym sensownym wyborem jest 2.0 HDI. Ponieważ stoję raczej po japońskiej stronie motoryzacji, to chciałbym się spytać jak taki samochód się użytkuje. Budżet do 60kPLN, więc sporo krajowych, poleasingowych samochodów się łapie z przebiegami 100-150kkm. Pierwsza sprawa to automat - trochę poczytałem i podobną są dosyć awaryjne. To jest klasyczny, hydrauliczny automat? Faktycznie są takie kiepskie? Osiągi nie są tak istotne jak bezawaryjność. Jestem bardzo za ASB, ale jeśli ma być to kłopotliwa opcja, to wybiorę MAN. Druga sprawa to FAP. Wycinki nie wchodzą w grę. Jak wygląda użytkowanie? Podobno leje się tam jakąś ambrozje w cenie dobrego whisky? Kłopotliwy gadżet biorac pod uwagę że auto może mieć 150kkm (prawdopodobnie autostradowego) przebiegu? Co w przypadku zapchania - czyszczenie, regeneracja, czy wymiana? Jestem często poza domem, a samochód będzie użytkowała głównie żona - więc nie chce jej robić psikusa jakimiś trybami awaryjnymi na autostradzie, albo zablokowanym automatem. Użytkowanie to 30% miasto a 70% autostrady i s-ki (odcinki 60, 80, 120km). Co muszę sprawdzić .. i co mogę sprawdzić przed zakupem? Da się zweryfikować stan/zużycie FAP? Na co zwrócić uwagę. Byłby to mój pierwszy kontakt z francowatymi. Wszelkie uwagi (nawet takie oczywiste) będą pomocne. ... a może 1.6 HDI? Daje sobie radę z tą budą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Aisin, poczytaj o jego wadach i zaletach ,jak kupisz egzemplarz kolo 150kkm odrazu zmien olej i nie powinno byc problemu. Fap, przy takim przebiegu moze wymagac dolewki/wymiany worka, koszt 500-700zl i spokoj na nastepne 120-180kkm Jak bedziesz w wawie ogladal, daj znac, polece Ci gosci ktorzy dobrze przeswietla auto i nie zloja jak ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Samochód raczej z Warszawy, więc chętnie się odezwę jeśli coś by się trafiło. Czyli rozumiem że FAP raczej bezproblemowy? Nie obawiać się go za bardzo? Do to Aisina ... możesz przybliżyć temat? Ogólnie szukałem coś o skrzyniach w 508 (Aisin) ale poza "raczej unikać" i "mogą być kłopotliwe" to nic sensownego nie znalazłem .. ale to już taki urok naszych polskich dziennikarzy moto. Komuś na forum się jedynie zablokowała na 3 biegu po dłuższej jeździe .. ale brak dłuższej historii. Genaralnie bardzo chcę ASB .. mogą być gorsze osiągi .. może być trochę ułomna i powolna ... ale odpuszczę jeśli będzie awaryjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 i bardzo dobrze ze chcesz ASB, tez bym tak teraz kupowal... Problemem ASB sa przebiegi rzedu 170> i brak wymiany oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 .. to w ASO nie ma wymiany oleju na przeglądach? W automatach to tak co 60-80kkm chyba się wszędzie zmienia oliwę ... .. jesli w peugeocie nie ma takiej wymiany, to chyba poszukam samochodu z przebiegiem bliższym 100kkm i od razu wymianie oliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 aktualnie chyba kazdy producent nie ma w przegladach wymiany oleju w skrzyni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 barbarzyństwo jakieś ... czyli szukam samochodu z możliwie małym przebiegiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 JA tego Aisina mam w Cromie - odpukać 230 ma najechane prawie i działa Ewentualna naprawa to podobno ~5 tysięcy. Także bez tragedii jak porównasz z kosztami dwumasy, sprzęgła czy ewentualnego padnięcia manualnej skrzynii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 naprawianie skrzyn jest bez sensu... Wole kupić druga skrzynie za odpowiednio mniej ale z pewnego zrodla i z dobra gwarancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Ja mam tego Aisina w 5008. Na liczniku jest niby 205000km z czego moje 20000 i z skrzynią ani z dpf nie było problemu. Oleju w skrzyni nie zmieniłem a płynu do filtra nie trzeba było jeszcze dolewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 5 Września 2017 Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Dnia 9/1/2017 o 14:28, Muzyk napisał: naprawianie skrzyn jest bez sensu... Wole kupić druga skrzynie za odpowiednio mniej ale z pewnego zrodla i z dobra gwarancja Jak padnie to pewnie też bedę kombinować z taką wersją W saabie wymieniłem skrzynie za 1000zł - 700zl używka z anglika + 300zł wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 5 Września 2017 Udostępnij Napisano 5 Września 2017 tutaj za dobra skrzynie trzeba polozyc 2,5 - 3 kpln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.