Skocz do zawartości

Peugeot 508 kombi - używany / opinie


Azbest

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje rodzinnego kombi (głównie żona będzie nim jeździła) - po kilku wycieczkach po komisach i placach spodobało się 508 kombi (myślę że sporą zasługą jest szklany dach). Mimo mojej wrodzonej niechęci do diesli to chyba jedynym sensownym wyborem jest 2.0 HDI. Ponieważ stoję raczej po japońskiej stronie motoryzacji, to chciałbym się spytać jak taki samochód się użytkuje. Budżet do 60kPLN, więc sporo krajowych, poleasingowych samochodów się łapie z przebiegami 100-150kkm.

 

Pierwsza sprawa to automat - trochę poczytałem i podobną są dosyć awaryjne. To jest klasyczny, hydrauliczny automat? Faktycznie są takie kiepskie? Osiągi nie są tak istotne jak bezawaryjność. Jestem bardzo za ASB, ale jeśli ma być to kłopotliwa opcja, to wybiorę MAN.

 

Druga sprawa to FAP. Wycinki nie wchodzą w grę. Jak wygląda użytkowanie? Podobno leje się tam jakąś ambrozje w cenie dobrego whisky? Kłopotliwy gadżet biorac pod uwagę że auto może mieć 150kkm (prawdopodobnie autostradowego) przebiegu? Co w przypadku zapchania - czyszczenie, regeneracja, czy wymiana? 

 

Jestem często poza domem, a samochód będzie użytkowała głównie żona - więc nie chce jej robić psikusa jakimiś trybami awaryjnymi na autostradzie, albo zablokowanym automatem. Użytkowanie to 30% miasto a 70% autostrady i s-ki (odcinki 60, 80, 120km). 

 

Co muszę sprawdzić .. i co mogę sprawdzić przed zakupem? Da się zweryfikować stan/zużycie FAP? Na co zwrócić uwagę. Byłby to mój pierwszy kontakt z francowatymi. Wszelkie uwagi (nawet takie oczywiste) będą pomocne. 

 

... a może 1.6 HDI? Daje sobie radę z tą budą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aisin, poczytaj o jego wadach i zaletach ,jak kupisz egzemplarz kolo 150kkm odrazu zmien olej i nie powinno byc problemu.

 

Fap, przy takim przebiegu moze wymagac dolewki/wymiany worka, koszt 500-700zl i spokoj na nastepne 120-180kkm ;)

 

Jak bedziesz w wawie ogladal, daj znac, polece Ci gosci ktorzy dobrze przeswietla auto i nie zloja jak ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód raczej z Warszawy, więc chętnie się odezwę jeśli coś by się trafiło. 

 

Czyli rozumiem że FAP raczej bezproblemowy? Nie obawiać się go za bardzo?

 

Do to Aisina ... możesz przybliżyć temat? Ogólnie szukałem coś o skrzyniach w 508 (Aisin) ale poza "raczej unikać" i "mogą być kłopotliwe" to nic sensownego nie znalazłem .. ale to już taki urok naszych polskich dziennikarzy moto. Komuś na forum się jedynie zablokowała na 3 biegu po dłuższej jeździe .. ale brak dłuższej historii. 

 

Genaralnie bardzo chcę ASB .. mogą być gorsze osiągi .. może być trochę ułomna i powolna ... ale odpuszczę jeśli będzie awaryjna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. to w ASO nie ma wymiany oleju na przeglądach? W automatach to tak co 60-80kkm chyba się wszędzie zmienia oliwę ...

 

.. jesli w peugeocie nie ma takiej wymiany, to chyba poszukam samochodu z przebiegiem bliższym 100kkm i od razu wymianie oliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9/1/2017 o 14:28, Muzyk napisał:

naprawianie skrzyn jest bez sensu... Wole kupić druga skrzynie za odpowiednio mniej ale z pewnego zrodla i z dobra gwarancja ;)

 

Jak padnie to pewnie też bedę kombinować z taką wersją ;)

 

W saabie wymieniłem skrzynie za 1000zł - 700zl używka z anglika + 300zł wymiana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.